Rychlejší než tankování. Nová hybridní baterie pro elektromobily se nabije za pouhých 72 sekund

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 174

Názory k článku

avatar
25. 11. 2023 11:01

Takže jen další zelený průjem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 11. 2023 18:22

No to mám šťastie. Práve som chcel na Black Friday nakúpiť zázračné batérie HE3DA. Ešte že som neposlal objednávku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2023 23:12

Je to marný, je to marný, je to marný.- Výkon nabíjení až 360kW lze dosáhnout už dnes
- 2 minuty do plna znamená při průměrné rychlosti nabíjení 300kW akumulátor o kapacitě 10kWh, což je zlomek reálných velikostí u aut

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 01. 2023 19:40

Docela by mě zajímalo samovybíjení takového kondenzátoru.
Jestli vypláznu prachy za natankování a za týden přijdu k prázdnému autu, tak není o čem mluvit. Ale jinak by to mohlo řešit jeden z mnoha problémů s elektromobilitou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 01. 2023 20:56

No já nevím ještě jsem nikde neviděl parametry superkondenzátoru, který by se aspoň přiblížil energetickou hustotou akumulátorům, natož aby je překonal. A už vůbec ne 10x.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2022 15:57

Ale toto nie je nic prelomove. Superkondenzatory su uz davno zname, dokonca Tesla ich aj pouziva na zlepsenie kryvky nabijania. Neviem ci v rychlonabijacke alebo v aute. Pouzivat to ale ako primarne ulozisko energie sa neoplati. Neviem si predstavit co sa stane pri nehode, ked sa taky pekne nabity 50kWh superkondenzator zoskratuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2022 10:36

Hm, a o tom, že na místo spotřeby je potřeba tu energii nějak dovést už slyšeli? Na každou "benzinku" teda po novu povede buď 3x240+120 v mědi, nebo pro jistotu 110 kV linka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 11. 2022 12:26

A jéje, další nová zázračná baterie? Kdepak je prodávají, a kolik stojí? Už se na to ptám 30 let, a furt nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 11. 2022 11:03

Laborka ok, realita je nepripravena sit. Takova benzinka by asi potrebovala vlastni temelin vedle sebe. Klasickej 30 let starej bawo na mazut to nikdy nenahradi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 11. 2022 22:40

Odkladam si do bookmarkov - Vtipna buducnost, ale ze tam uz mam asi 10rocne clanky o takychto supach, ktore uz-uz mali byt na trhu minimalne 5 rokov!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 11. 2022 21:15

Dalsi zazracna baterie? To uz tu bylo tolikrat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 11. 2022 17:07

Problem není v rychlosti nabijeni ale v ceně celého Ev. Kdy už to pochopíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 11. 2022 15:20

Fajn počin. Fandím jim. Jednoduchý způsob jak vytáhnout peníze z nevzdělaných tupců, kteří nikdy neslyšeli o kondenzátoru a fyzikou jsou nepolíbeni. Na lidské hlouposti se vydělává nejsnadněji. A proč si od tupců nenechat financovat pohodlný život, když ti doslova vnucují své peníze? - viz u nás Vrábel a spol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 11. 2022 10:42

Rychlejší než tankování.
Nová hybridní baterie pro elektromobily se nabije za pouhých 72 sekund.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------Nejedná se o Baterii !Jedná se o Vysokokapacitní Kondenzátor !Jeho nominální elektrické napětí je do 5 voltů max., spíše méně .
Podobně jako u Lithiumiontové baterie, jinak se ničí .Výroba takového kondenzátoru je poměrně jednoduchá v domácích podmínkách.
Materiál k výrobě je běžně dostupný a levný .
Kapacitu je nutno odlaborovat (měřit čas, výdaje proudu a poklesu napětí) .
(To určí i kapacitu).Pro vyšší napětí se musí řadit do série, jako běžné elektrické články .
Je nezbytné takový článek - baterii jistit tavnou pojistkou,
jinak při zkratu dochází k silné explozi a rozmetání takového článku - baterie .Návod na výrobu lze nalézti na netu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 11. 2022 10:38

Vzdy kdyz jedu v nejakem elektromobilu tak mam pocit jako bych jel na nejake chemicke laboratori kdy fyzikalni schopnosti akumulatoru jsou na hrane stability. Fakt mam pocit jako bych jel na necem co muze kazdou chvili explodovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 11. 2022 08:54

nadpis jak noha, obsah jak dve a vysledek... jeste minimalne 10 let budou tesly a vse ostatni nabijet tak jak dneska. Vlhke sneni o radoby rychlodobijeni... uz zase. No pockame na dalsi autoruv objev... o nicem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2022 22:40

Podle mě možná větší problémy baterií pro elektromobily jsou cena, životnost a eventuálně hmotnost. Kdyby se podařilo baterie zlevnit, nejspíš by šlo dobu nabíjení částečně řešit prostě zvýšením kapacity baterie.
Další podle mě velký problém je životnost. Hlavně při tendenci vnutit elektromotor jako jediný dovolený pohon aut. Když domácnost koupí za 100-200 kKč spalovací auto staré okolo 10 let, má slušnou šanci, že dalších 5 let vydrží. A zhruba na tom stojí mobilita nemalé části domácností.
Životnost elektromobilu je fakticky daná životností baterie, kde se Tesla a spol. chlubí 8 lety jako by to bylo kdoví co. Navíc ne že by baterie Tesly skutečně vydržela 8 let bez větší degradace, jen tam dávají tak velkou rezervní kapacitu, aby to těch 8 let degradace pokrylo.
Čili podle mě s vynucením elektromobilů hrozí, že auto pro nemalou část populace bude finančně nedostupné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2022 14:13

Tady se už dostáváme do fáze rychlonabíjení, která je už naprosto zbytečná a bude mít tolik zubytečných problémů, že to vůbec za ten ušetřený čas nestojí. Myslím si, že v 99% případů nemá význam řešit rychlonabíjení rychlejší než 10minut. Jestli s elektroautem budu řídit 5hodin a pak si dám zastávku na 10-15minut na rychlonabíječce, tak je to naprosto v pohodě čas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2022 12:02

Další článek o zeleném snění...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2022 11:20

Tak super, nejdřív naláká nadpis a pak se dozvím, že je to jen pro malá auta do města.
Popravdě to ani dneska už není potřeba. Mám EV s dojezdem cca 500 km. Takže když jezdím po městě mám vždy nabito z garáže. A když jezdím do zahraničí tak si stejně dávám jednu dvě zastávky na jídlo a protažení. Než se najím mám 80 - 90 procent a jede se dál. Tohohle jsem se bál nejvíc, nucených zastávek, ale ukazuje se, že je dělám kvůli jídlu a odpočinku a ne kvůli nabíjení.
Na začátku jsme neměli garáž, to bylo horší, museli jsme jednou za týden jet na charger a čekat na nabití, to mě nebavilo. S garáží tohle naštěstí padlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2022 09:49

Bud ziju v technologickem praveku nebo tvurci startupu v jine realite, ale soucasne superkondenzatory, ktere lze koupit maji nekolik neduhu:
1. Nizka energeticka hustota (cca 4Wh/kg, asi 50x mene nez Li-On),
2. nizke napeti clanku (do 3V), pro vyssi napeti je nutne spojovat do serie a balancovat,
3. samovybijeni.Dalsi problem rychleho nabijeni je ztratovy vykon, ktery roste s kvadratem proudu (pro 1000A jen na supercapech (10 paralelne) muze jit az 500-1000W do tepla).
Spis to vypada ze se jedna o "jeden z tech startupu".... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 11. 2022 09:36

Autoři nepochopili, že největším problémem elektroaut není doba nabíjení, ale kapacita. Respektive poměr kapacity baterie k hmotnosti, který je opravdu zoufalý, vzhledem k hmotnosti nádrže benzínu/nafty. Pokud při běžném provozu potřebuji tankovat 1x za týden až dva, tak je mi jedno, jestli tam strávím 2 minuty nebo deset. Dokonce bych vydržel i tu půl hodinu asi bez problémů. Problém je ale v tom, že i ta největší baterie je ekvivalentem asi tak desetilitrové nádrže, takže ji nestačí nabíjet jednou za 1-2 týdny, ale budu muset nabíjet každý druhý den a to je na tom to nejotravnější, že to pořád musím řešit a i když se nabíjecí doba zkrátí, tak to na tom téměř nic nemění, stejně budu pořád myslet na to, že musím k té nabíječce někam jet a vlastně když od ní odjíždím, tak pomalu abych zase plánoval, kdy k ní pojedu znovu. Když natankuju plnou nádrž, tak pokud nemám v plánu nějakou dalekou cestu, mám naprostou jistotu, že dřív než za týden se nemusím vůbec o nějaké příští tankování starat. Takže ne, rychlonabíjení ani omylem neřeší ten hlavní problém elektromobilů. Tím je malá kapacita při velké hmotnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2022 09:14

Nikdo se ale nezamýšlí nad tím, jak se potřebná energie dostane k těm nabíjecím stanicím. To bude mít každá nabíjecí stanice svůj Temelín?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2022 08:39

"Morand odhaduje, že například elektrokolo s baterií o kapacitě 6000 mAh by se při nižším výkonu 3,2 kW mohlo pomocí této technologie dobít za šest minut" - asi to nechápu, ale baterie v elektrokole ss bude touto technologií dobíjet 6 minut, a baterie v autě 70 sekund? Buď je to špatně napsané, nebo se nás někdo snaží napálit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2022 08:31

Forma výměny baterií, prázdné za plnou místo nabíjení, se mě víc líbí. Jenom se musí dát pozor u nové plné na životnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2022 08:22

Jak píše jeden, napr 10kW baterka se musí nabijet jakým proudem aby byla nabitá za 70s všude u nas jsou draty s průměrem sloni nohy… jako je dobre ze se baterie nabije za krásnou dobu, ale treba v rodinném domě je jistič limit 25A a ten nepustí. Jinak rychlonabijecky velkokapacitní s touto baterii bude určitě pokrok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (38)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2022 08:16

A čím se to bude nabíjet? Postaví si každý hrdý majitel tě tramvaje svojí malou, elektrárnu? 🤣🤣🤣

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2022 06:37

Pokud se neukáže nějaký jiný neduh, mohlo by to být dobře využitelné pro MHD. Autobusy by se mohly dobíjet na zastávkách. Mohly by mít nižší kapacitu baterií (=nižší cena) a byly by stále připraveny k provozu (hodily by se tak i jako různé zálohy a posilové spoje). Někde (např. v centrech měst), kde je obtížné, drahé nebo esteticky nevhodné instalovat troleje, by to mohly využívat i tramvaje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor