S bakteriální rezistencí k antibiotikům by si mohly poradit syntetické molekuly

Rezistence bakterií vůči antibiotikům je vážným globálním problémem, který se podle Světové zdravotnické organizace navíc rychle zhoršuje. Odborníci z kanadské Université de Montréal nyní oznámili, že možná nalezli další potenciální řešení.

Konkrétně jde o speciální chemické molekuly zabraňující přenosu plazmidů mezi bakteriemi. Tyto fragmenty DNA mohou obsahovat geny kódující proteiny, jenž bakterie činí odolné vůči působení léků.

Vědci zkoumali soubor malých chemických molekul, aby objevily ty, které se vážou na TraE – protein klíčový pro transfer plazmidů. Díky rentgenové krystalografii identifikovali přesné vazebné místo těchto molekul na TraE. A informace o vazebném místě jim umožnily navrhnout silnější vazebné molekuly, které nakonec přenos nebezpečných plazmidů zredukovaly.

„Jiné plazmidy mají podobné proteiny, některé mají odlišné proteiny, ale myslím si, že hodnota naší studie na TraE spočívá v tom, že díky znalosti molekulární struktury těchto proteinů můžeme navrhnout metody, které by jejich funkci inhibovaly,“ uvedl Christian Baron, proděkan pro výzkum a vývoj na lékařské fakultě Université de Montréal.

Ze zprávy nazvané Review on Antimicrobial Resistance, kterou třemi lety zveřejnila zvláštní britská komise, plyne, že do roku 2050 by bakterie rezistentní na antibiotika mohly zabít přibližně 10 milionů lidí.

Výše uvedený odhad je poměrně realistický, protože podle Centers for Disease Control and Prevention (CDC) dotyčné bakterie jen v USA každý rok infikují 2 miliony lidí a nejméně 23 000 těchto případů je smrtelných. Není tedy divu, že na této problematice usilovně pracuje mnoho různých vědeckých týmů z celého světa.

Zdroj: Futurism,

Foto: NIAID, CC BY 2.0

Diskuze (4) Další článek: Lidé stahují méně aplikací, tráví v nich ale více času

Témata článku: Zdraví, Výzkum, Léky, USA, Medicína, Bakterie, Antibiotika, NIAID, MOL, Molekula, Protein, Pořadí, CDC, Celý svět, ANT +, Futurism, Řez, Rezistence, A/B, Molekulární struktura

Digitální mířidla udělají z palných zbraní zbraně proti dronům

** Američtí mariňáci si pořizují větší množství pokročilých digitálních mířidel SMASH 2000 ** Ta byla vyvinuta k tomu, aby zvýšila šance střelce zasáhnout cíl první ranou ** Umožňují střelci sledovat cíle a nabízejí jim optimální zamíření s přihlédnutím k pohybu cíle

Jak dobře vybrat chytré hodinky. Nejdůležitější otázky, na které byste si měli odpovědět

** Základní rady, které pomohou s výběrem chytrých hodinek ** Za co má smysl připlatit, za co ne. A jak ušetřit ** Jaký displej, jakou odolnost, jaký systém

Jak vybratChytré hodinky
Retro sci-fi The Invincible upoutá pozornost hutnou atmosférou v prvním teaseru

Po prvních obrázcích přichází také první teaser trailer.

FPSVideoAdventury