Bakterie | Antibiotika

S bakteriální rezistencí k antibiotikům by si mohly poradit syntetické molekuly

Rezistence bakterií vůči antibiotikům je vážným globálním problémem, který se podle Světové zdravotnické organizace navíc rychle zhoršuje. Odborníci z kanadské Université de Montréal nyní oznámili, že možná nalezli další potenciální řešení.

Konkrétně jde o speciální chemické molekuly zabraňující přenosu plazmidů mezi bakteriemi. Tyto fragmenty DNA mohou obsahovat geny kódující proteiny, jenž bakterie činí odolné vůči působení léků.

Vědci zkoumali soubor malých chemických molekul, aby objevily ty, které se vážou na TraE – protein klíčový pro transfer plazmidů. Díky rentgenové krystalografii identifikovali přesné vazebné místo těchto molekul na TraE. A informace o vazebném místě jim umožnily navrhnout silnější vazebné molekuly, které nakonec přenos nebezpečných plazmidů zredukovaly.

„Jiné plazmidy mají podobné proteiny, některé mají odlišné proteiny, ale myslím si, že hodnota naší studie na TraE spočívá v tom, že díky znalosti molekulární struktury těchto proteinů můžeme navrhnout metody, které by jejich funkci inhibovaly,“ uvedl Christian Baron, proděkan pro výzkum a vývoj na lékařské fakultě Université de Montréal.

Ze zprávy nazvané Review on Antimicrobial Resistance, kterou třemi lety zveřejnila zvláštní britská komise, plyne, že do roku 2050 by bakterie rezistentní na antibiotika mohly zabít přibližně 10 milionů lidí.

Výše uvedený odhad je poměrně realistický, protože podle Centers for Disease Control and Prevention (CDC) dotyčné bakterie jen v USA každý rok infikují 2 miliony lidí a nejméně 23 000 těchto případů je smrtelných. Není tedy divu, že na této problematice usilovně pracuje mnoho různých vědeckých týmů z celého světa.

Zdroj: Futurism,

Foto: NIAID, CC BY 2.0

Diskuze (4) Další článek: Lidé stahují méně aplikací, tráví v nich ale více času

Témata článku: Zdraví, Výzkum, USA, Medicína, Bakterie, Léky, Antibiotika, NIAID, Protein, Futurism, Rezistence, ANT +, CDC, A/B, Celý svět, MOL, Molekulární struktura, Řez, Pořadí, Molekula

Jak uložit dokument z Wordu, aby vydržel celé roky? Je to těžší než cesta na Mars

** Jak uložit soubory, aby vydržely vnoučatům? ** A co kdyby měly přečkat celá staletí? ** Teď se o to pokouší GitHub a je to oříšek i pro lingvisty

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

** Jaké jsou výhody a nevýhody hraní na počítači? ** Co mají společného a v čem se liší Xbox One, PS4 a Switch? ** Na čem hrát, když nemáte výkonné PC ani konzoli?

ATM jackpotting: Když hacker ovládne bankomat a stačí mu jen pár sekund