S Marsem koketuje i Lockheed Martin, jeho plány jsou realističtější než Muskovy

• Lockheed Martin představil svou vizi dobytí Marsu
  • Počítá s orbitální stanicí u Marsu, ze které by astronauti létali na povrch
  • K prvnímu letu má dojít ve 30. letech

Elon Musk není jediným, kdo představil své „marsovské vize“. Pochlubila se také firma Lockheed Martin, která je velkým dodavatelem amerického ministerstva obrany (mimo jiné třeba F-22 Raptor).

Lockheed Martin ale spolupracuje také s NASA. Podílí na stavbě nové americké kosmické lodě Orion a už dříve postavila řadu sond nebo třeba vnější palivovou nádrž amerického raketoplánu.

Firma chce dobývat Mars úplně jinak než Musk. Zatímco SpaceX sní o tom, že už 7 let začne Mars kolonizovat, Lockheed Martin počítá s lety menších profesionálních posádek.

Lockheed Martin chce stavět na současných nebo připravovaných technologiích. Náklad bude do vesmíru vynášet nová americká super raketa SLS a prvním krokem k dobytí Marsu bude chystaná mezinárodní vesmírná stanice na oběžné dráze Měsíce. Ta bude vlastně vůbec prvním kosmickým přístavem v meziplanetárním prostoru.

Na Měsíc nebo na Mars můžete letět dvěma způsoby: přímo (tak to chce Musk) nebo přes několik fází. Druhý způsob bychom mohli přirovnat k horolezcům, kteří si vybudují základní tábor. V případě dobývání Marsu bude takovým táborem Mars Base Camp (MBC).

MBC bude orbitální stanicí u Marsu. Šestičlenná posádka bude primárně žít právě na této stanici, kde bude analyzovat vzorky marsovských hornin a provádět pozorování. Celá mise k Marsu má trvat asi 1000 dní.

Přistání na povrchu rudé planety zajistí jednostupňová Mars Ascent/Descent Vehicle (MADV). Pomoci lodi přistane čtveřice astronautů na povrchu a to vždy na krátké mise o délce asi dvou týdnů. MADV budou u stanice dvě pro případ, že by jedna selhala a astronauti se nemohli dostat z Marsu zpět na oběžnou dráhu.

Zatímco Musk věří metanu, MADV bude využívat kapalný vodík a kyslík. Obě komponenty chce Lockheed Martin vyrábět z vody. Na MBC ji budou dopravovat automatické lodi zvané Water Delivery Vehicles (WDVs). Provozovat by jeho mohla soukromá firma. MADV vždy u stanice dotankuje a připraví se na další let k povrchu.

V první fázi se počítá s dopravou vody ze Země. Později by se ale mohla těžit na Měsíci (některé firmy už to plánují), na měsících Marsu nebo přímo na rudé planetě.

A termín? Určitě mnohem realističtější, než v podání Muska. Lockheed Martin chce být na Marsu ve třicátých letech tohoto století.

Diskuze (22) Další článek: Airbank nabídne NFC platby v telefonu. Podporován bude jen Android

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, SpaceX, Země, Mars, Elon Musk, Měsíc, Kolonizace, Kapalný vodík, Lockheed, Třicátý rok, Orion, Meziplanetární prostor, Soukromá firma, První krok, Základní tábor, Povrch, Tábor, Ministerstvo obrany, Americké ministerstvo, Stanice, Šestičlenná posádka, Mar, Rudá planeta, Velký dodavatel

Subvarianta omikronu BA.2 znepokojuje epidemiology. V Dánsku už tvoří skoro polovinu případů

** SARS-CoV-2 omikron má tři hlavní subvarianty: BA.1, BA.2 a BA.3 ** BA.2 je ještě nakažlivější než již tak značně infekční omikron. ** V Dánsku již tvoří polovinu všech případů nákazy omikronem

SARS-CoV-2Mutace

Podvodníci v Call of Duty Warzone mají novou zábavu. Létají v autech

Stejně aktivně, jako Activision vymýšlí obranu proti hackerům vymýšlí i hackeři nové způsoby, jak zatopit normálním hráčům.

Call of Duty: WarzoneBattle Royale
Nedají si pokoj. Laciné kopie Samsungů Galaxy S22 znovu předběhly originál. Jejich nákupem se zaručeně spálíte

** Ještě před premiérou můžete v ruce držet S22 Ultra... **...jenže to není Galaxy a Samsung ani náhodou ** Jak nenaletět na bombastické specifikace telefonů „za hubičku“?

AliExpressČínaKopie