S tímhle se vybourá jen naprosté jelito. Systém firmy Bosch zásadně mění způsob jízdy na kole

Názory k článku

27. 07. 2022 13:51

Se mi vybavil ten vtip, že jenom běloši dokážou i z běhání udělat nákladný sport.S všemi těmi krámy bude za chvilku i levné kolo stát sto tisíc. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (27)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2022 14:11

Tak pokud vyvoj pujde stejnym nenazranym tempem jako u aut, vynalez ABS v roce 1928 prvni seriove auto 1978. Prodejce dnes ma plnou hubu kecu ze to MAAAA ABS tak u kol jsem zvedav, ktera generace po nas to bude mit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2022 14:17

pol kila je stale dost. tiez som mal ABS, uz na prvom horskom kole, brzdy boli tak slabe, ze nedokazali zablokovat ani zadne koleso, takze prehodenie cez volant nehrozilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2022 14:46

To jsem taky mival na favoritu. Kdyz hrozilo zablokovani kola, system to vyhodnotil a povolil sevreni spalku. Jenom to bohuzel bylo jednorazovy a pak se muselo to praskly brzdovy lanko vymenit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2022 14:58

Kdysi jsem si vyzkoušel na kamarádově kole kotoučové brzdy. Stále mám ráfkové. Není na nich co vymýšlet, běžnému jezdci stačí, brzdí i na lehké osmici a stačí čas od času vyměnit špalíky. Nevím, proč jsou všichni posedlí koutoučema, které se blokují, zanáší, skřípou a jsou drahé. Jistě, kotouče asi mají význam při agresivnější sportovní jízdě, ale pro rekreačního jezdce, který jezdí 25 Km/hod a z kopce to rozpálí na 50, jsou podle mě lepší volbou ráfkovky.
Ze stejného důvodu jsem zavrhl nášlapy.
Elektro-kolo by podle mě rychleji na motor ani jezdit nemělo, jinak už to spadá do kategorie elektro-mopedů. Ale, ne že bych každou chvíli nepotkal na silnici, v horším případě na chodníku, frajera, co si to městem frčí na el-kole (el-koloběžce) 50 Km/hod i rychleji. A ne z kopce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (32)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2022 15:20

Nebylo by lepší dát jelitám starou brzdu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2022 15:26

ABS je systém pro jelita, které na každou dopravní situaci reagují tak, že dupnou na brzdu jak na rýč. Předpokládám, že u kola to bude podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2022 15:56

Tak ještě koupit airbag na kolo a důchodci můžou jezdit na odčipovaném kole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2022 15:58

V létě nemám problém, že bych potřeboval ABS ani ve městě, ani v lese. V zimě na sněhu a ledu je to horší, ale ABS by mě pomohlo moc málo. Největší problém mám že hrozí že mě ujede přední kolo do strany i když nebrzdím. Před zatáčkou zpomalím a jedu ji co nejmírnější a jde o to jestli jsem to odhadl dobře, když ne, tak už mě ABS nepomůže. Zpomalit na sněhu před zatáčkou nemám problém, to samozřejmě počítám s delší brzdnou dráhou.
Takže nemám zájem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2022 16:47

Naposledy jsem se vykosil asi před půl rokem.... na zmrzlém úseku mi přední kolo vjelo do úzkého vyježděného žlabu... takže nemožnost udržet rovnováhu... kvůli zablokování předního kola jsem snad nespadl nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2022 17:19

Koňské kopyto = babišovo jelito

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2022 17:55

Autor by si měl zkusit přečíst článek: https://pvnovinky.cz/koktejl/58000-pamatujete-... ... A věnovat velkou pozornost první větě článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2022 18:17

Stačí brzdit zadní brzdou, ta mě přes řídítka nikdy nekatapultovala, a navíc s tím jdou dělat dobré smyky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2022 18:41

Přesně tak. Přední brzdou brzdí jen magor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2022 20:19

TVL to jsou věci. Stačí stříknout na kotouč trochu oleje a problém se zablokováním je vyřešen jednou pro vždy. Na co takové hovadiny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2022 23:00

"Je těžké si to uvědomit, ale před stisknutím brzdové páčky musí jezdec vyhodnotit celou řadu parametrů – zejména rychlost, náklon a přilnavost povrchu. Klíčovou roli tu hrají zkušenosti a když je jezdec nemá, tak padá."
A jsme u jádra pudla. Namísto abychom naopak u lidí vzbudili potřebu se zlepšovat, tak je v podstatě (u takového elektrokola) degradujeme na pouhé pasažéry, kterí teda zatím ještě musí udržovat rovnováhu a kroutit řidítky.Jako nechci znít jako nějaký zapšklý staromilec, ale opravdu rád vzpomínám na téměř prázdné silnice a hory, kde člověk potkal opravdu jen další kolegy cyklisty. Stejně tak na poloprázdných sjezdovkách, kde byly muldy a které nebyly rovné jako prkno a stažené do nudné roviny denně rolbou potkal opravdové lyžaře a fakt po dojetí delší sjezdovky byl spocený a utahaný. Člověk se musel učit, párkrát si rozbít "ústa" aby se mohl považovat za lyžaře a/nebo cyklistu. Ty pády jak na silnici nebo na horském kole a "silniční lišeje" už ani nespočítám, ale právě díky tomu se člověk naučí a získá zkušenosti.
Dnešní uživatelé těchhle "moderních nástrojů" fakt nejsou lyřaři nebo cyklisti ale obyčejní turisti, co si náhodou občas ke své turistice vezmou kolo nebo lyže a tím pádem jsou mnohdy nebezpeční i sami sobě a proto je tady snaha je chránit. Nebylo by naopak lepší jim to ztížíit než usnadnit a tím pádem docílit buďto a) že se to naučí nebo za b) se to nenauči, popř. si ublíží sami sibě a tím pádem přestanou překážet tam kde nemají co dělat :D :D :DJá si totiž opravdu nemyslím, že každý sport nebo obecně, každá činnost, by měla být přístupná bez rozdílu všem, bez ohledu na jejich fyzické nebo psychické schopnosti a dovednosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Se mi vybavilo jedno vyprávění kámošky ze starých dob zlatých časů...
Byla v "repre" a trénovali jízdu na kolech, v provozu.
Jenže znenadání, zrovna jí, jeden řidič otevřel dveře stojícího auta, ona kotrmelec a z předního kola osminka. Sportovci se k ní vrátili a že budou volat policii.
Řidič na to - no tak lidi, já to nebudu hrotit, nebudeme ztrácet čas, já si ty dveře opravím sám.
A kámoška - my voláme polici kvůli mému kolu, ne kvůli tvému autu. Moje kolo, které si zničil, je dvakrát dražší, než tvoje auto
Tak jak by to bylo dnes, si nedovedu představit. Kolik asi stojí kola pro reprezentaci a kolik by stálo to kolo s ABS. Ale dvakrát dražší než auto - dnes ? - leda tak ojetina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 11:36

Na dnešních kolech jsou kotouče a tady ani není třeba dát plnou brzdu abychom přeletěli tak proto ABs.Na autě se mi to zdá jako zbytečný systém když i na sněhu vozidlo nezataci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 12:05

Diskuze o tom "protoze to nepotrebuju, je to zbytecny" :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2022 13:00

Väčšina tu rieši preletenie cez rajdy pri prudkom zabrzdení predného kolesa - netvrdím, že sa to nestáva ale niekto kto "má bike v rukách" to určite neurobí.
Ďalší "odborníci" čo tvrdia, že prednú brzdu nepoužívajú tak len v skratke existuje porekadlo - Zadná brzda spomaľuje - predná zastavuje. V skutočnosti je to zložitejšie a skoro vždy (myslené športovú jazdu) sa používajú obe brzdy a len ich brzdný účinok sa rôzne dávkuje. No a posledná vec čo chcem vysvetliť je to, že šmyk zadného kolesa je na 99% zvládnuteľný (niekedy dokonca želaný) ale šmyk (alebo podšmyknutie )predného kolesa väčšinou končí pádom. K ebajkom sa dostanú ľudia čo nemajú najazdené, minimálne skúsenosti a dostatok výkonu na to aby ich to dostalo na miesta kde by sa za svoje nikdy nedostali. Z toho vyplýva aj väčšie riziko. Netuším ako dobre to bude fungovať ale nie je to niečo po čom ja osobne túžim. Ale ja nejazdím na e-bike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 13:33

nebude jednoduchsie, ked vsetci ti co nevedia a nevladzu bicyklovat, su lenivi naucit sa techniku jazdy, potrebuju prilby a chranice (aby sa citili bezpecne - leitmotiv dnesnej doby), elektricke (dalsi leitmotiv) bicykle a vsetky tie gadgety nahradzajuce obycajny skill, si kupili radsej simulator jazdy na bicykli a prestali zavadzat v realnom zivote?jazdim MTB uz cez desat rokov, ziaden hard core, lebo som uz stary, ale kazdym rokom v lese pribuda idiotov, co nevedia jazdit, ohrozuju ostatnych a to vdaka vsetkym tymto srackam. ziaden ABS nepomoze 130 kilovemu idiotovi rutiaciom sa 30km/h na 25kg bicykli, ktory na nom sedi piaty krat. horsie ze nepomoze ani tomu, do ktoreho narazi. vsetky tieto sracky davaju falosny pocit bezpecia, vdaka ktoremu sa potom ludia precenuju a chovaju nebezpecne.choroba tejto doby je to, ze ked nieco nevieme, kupime si riesenie, co to urobi za nas. vdaka comu sme stale sprostejsi, neschopnejsi a zavislejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2022 15:50

Zajímalo by mě jak to doopravdy funguje, kde se bere energie, která přeruší tlak na kotouč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 07. 2022 16:23

Ted uz jen start/stop, astistent drzeni na cyklostezce, automaticke sviceni, omezovac rychlosti, tempomat, system tlaku v pneumatikach, airbag a asistencni sluzba s GPS... do roku 2040 to bude v EU povinna vybava i na odrazedlech pro deti... :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2022 22:52

no… nevim jak jiní ale na motorce v terenu se bez vypnuteho ABS prakticky nedá jezdit. A terénem myslim i sotoliny. Staci kopeček a motorka se rozjíždí čím dal vic a abs vyhodnocuje prokluz a uvolňuje brzdu takze se rozjíždí rychleji atd…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2022 11:49

Další ptákovina, která je za a) těžká a za b) zvyšuje cenu kola a o to jde výrobcům především. Na kole jezdím přes 40 let, začínal jsem na skládačce, pak Favorit, a teď mám třetího trekinga, na kterém už jsou kotoučovky. Bohatě mi to stačí. Nejezdím jako idiot a za ty dvě bouračky za život, které vyžadovaly hospitalizaci s operací, brzdy opravdu nemohly. Poprvé mě přehlédl řidič z vedlejšky, když jsem jel po hlavní, a podruhé to byla díra maskovaná louží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 07. 2022 18:47

Většinu blbých pádů jsem si "pořídil" ve velmi nízkých rychlostech až téměř nulové rychlosti, kdy jsem v lese blbě trefil vyjetou kolej nebo žlab, popř. půlmetrákový kámen pod listím. Dvakrát jsem šel přes řidítka a dolů po svahu, rameno v haj*lu, jinak jen orvané plasty a běžné šrámy, které přestříkneš, zalepíš a jedeš dál. Pokaždé jednoznačně chyba jezdce, technika neselhala, ABS by mi absolutně v ničem nepomohlo. Na druhé straně, pokud má někdo nějakou těžkou ludru v elektru, rozšlape to a pak to neumí udržet, tomu by se možná ABS hodilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 11 notebooků pro studenty

Test 7 herních headsetů

Kvalitní zdroje informací

Přehled videoslužeb