Naopak, počídil jsem si 2 roku zpět nové a drahé kolo. Ano, je krásné, moderní a podstatně lehčí .. tím ale všechny výhody končí. Přistihl jsem se že daleko častěji používám to starší, daleko líp se čistí, seřizuje, prostě je jeho provoz daleko praktičtější a ano, více se nadřu === což ale pokládám za významné plus, protože to je cílem, unavit se a dát tělu zabrat.
Mimo jiné, já si třeba nedovedu představit,že bych kolo vezl někam do servisu jako drtivá většina "běžných" lidí. Ano je to pohodlné, alibistické ale pro mě nepředstavitelné. Stejně jako si lyže nepůjčujete na sezonu (jako je dnes in) ale máte svoje a staráte se o ně sám. Takové věci se odjakživa dělaly ručně, doma, a mimo jiné se tím lidé zase něco nového naučili. Nechali si dovézt rám, nakoupili řazení a ložiska, sháněli montážní sady a klíče aby to vůbec mohli namontovat a seřídit. Kolik lidí si doma dnes rozpojí, vyčistí a přeměří a popř. vymění vytahaný řetěz?A odpruženou vidlici mám 90 procent času zamknutou, jednak je to otrava to pořád zamykat/odemykat podle toho jestli fičím dolů nebo šlapu do kopce a hlavně === kdo si sjel tu výše jmenovanou Lysou po turistické trasy jednou "natvrdo" tak prostě musí milovat to drncání a bolavé zápěstí i dnes. Ne vážně, odpružní jak přední tak zadní má určitě své místo a někdy fakt pomáhá jak trakci tak pohodlí, ale někdy je to naopak dost o hubu .. když například nevidíte co bude následovat za metr (jestli pařez přes cestu nebo přikop od potoka) a takové zaražení odpruženého předku do díry je fajn zážitek :DJen tak pro zajímavost, všiml jste si že automaticky předpokládáte že se bavíme o horském/nebo jiném "terénním" kole (zmínka o odpružené vidlici ?) To je taky ten problém, že lidi si dnes pod "normálním kolem" představují to horské, trekové nebo elektrokolo. Podle mě je naopak normální to klasické, silniční kolo.
Názor byl 5× upraven, naposled 28. 07. 2022 00:01