Satelitů Starlink je zatím na orbitě jen 122, ale už komplikují výzkum vesmíru

Přestože SpaceX zatím stačila vypustit jen 122 satelitů Starlink, dotyčná zařízení již znesnaďnují studium noční oblohy. A astronomové začínají dávat průchod svému rozhořčení.

„Wow! Jsem v šoku!“ uvedla na Twitteru Clarae Martínez-Vázquez, která působí v chilské Cerro Tololo Inter-American Observatory. „Velké množství satelitů Starlink dnes večer křižovalo naši oblohu nad @cerrotololo. 19 z nich silně ovlivnilo expozici naší Dark Energy Camery.“

„Vláček satelitů Starlink trval déle než 5 minut!! To není cool… spíše depresivní,“ dodala Martínez-Vázquez.

Mezinárodní astronomická unie (IAU) na tento problém upozornila již ve svém červnovém prohlášení. Mj. varovala, že reflexní satelity by mohly mít škodlivý vliv na „citlivé schopnosti velkých pozemních teleskopů.“

Nejde ale jen o vizuální stránku věci. Satelitní konstelace totiž vysílají agregované rádiové signály, které prý mají potenciál ohrozit pozorování na rádiových vlnách.

V dané souvislosti stojí za připomenutí, že síť Starlink by po svém dokončení měla být tvořena zhruba 12 000 satelity. Jak ale dokládá následující tweet, někteří vědci berou celou záležitost s humorem:

Diskuze (34) Další článek: Seznam.cz měl problém. Na běžný dotaz zobrazoval zcela iracionálně pedofilní fotky

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, SpaceX, Astronomie, Starlink, Satelit, Orbita, Výzkum vesmíru, IAU, Satelit Starlink

Hry zadarmo, nebo se slevou: halloweenské akce a Among the Sleep zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce
Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů
Do Fortnite míří další známé postavy. Tentokrát Jill a Chris z Resident Evil

Crossovery nekončí, Fortnite opět přizval do své soupisky další populární hrdiny.

Epic GamesFortniteVideo
Sci-fi epos Starfield přibližuje v novém videu nebezpečnou zónu Settled Systems

Galaxie vám bude otevřená, ale rozhodně nebude bezpečná.

StarfieldVideo