Satelitů Starlink je zatím na orbitě jen 122, ale už komplikují výzkum vesmíru

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

21. 11. 2019 13:58

Kosmický vandal Musk! Tohle je cesta do pekel! Starlink 12 tisíc satelitů. Amazon dalších 12 tisíc, Microsoft 20 tisíc a to jsme jenom v Americe. Přidá se Rusko a EU s několika desítkami tisíc. Japončíci nezůstanou pozadu. Čína na oběžnou dráhu vychrlí klidně 100 tisíc satelitů. Někdo by toho džina měl zacpat zpátky do lahve, dokud není pozdě. Tohle nemá s technologickým pokrokem nic společného, to je obyčejné vandalství.
Já bych to svinstvo normálně sestřeloval. Nechápu, že na to nejsou mezinárodní dohody. A co ekologové? Toto jim nevadí?

21. 11. 2019 09:31

Sledovanie vesmiru pomocou pozemskych teleskopov rozneho druhu je uz teraz komplikovane ale nie kvoly starlinku ale zemskej atmospfere, jedina cesta ako efektyvne studovat vesmir je teleskop vo vesmire, Hubble je tomu dokaz.

20. 11. 2019 23:57

Je třeba vypustit velké dalekohledy v různých spektrech na orbitu a dál do Lagrangeových libračních bodů (L1, 2). Kdyby se nevyhazovaly $ na předem ztracený boj s klimatem všechno by bylo. Což nijak nevylučuje slušnější se chování k přírodě a omezení vypouštění/produkci jedů. Současné, spíše dočasné oteplování nemusí vůbec souviset jen s CO2 a už vůbec ne civilizací (CO2 rostlo také mezi lety 1940 - 1980 a teplota se přitom nezvyšovala). Jeho dnešní koncentrace byly na Zemi už mnohokrát (vliv moře, ostatní přírodní vlivy), stoupaly ve stejně krátkých obdobích neoglaciálu a po oteplení vždy následoval sešup do chladného období. Nikdo zatím dnes nemůže říct, že současná výchylka je mimo celkovou toleranci za celý neoglaciál ani Gréta a její vyznavači.

20. 11. 2019 21:25

Vláček není zas tak strašnej problém - po pár dnech se satelity rozptýlí na finální dráhy a už to nebude tak vidět

20. 11. 2019 21:09

Citlivé teleskopy bych asi stejně nezapínal v době soumraku, ale až v době kdy už je opravdu tma a satelity na nízké orbitě nejsou vidět.

20. 11. 2019 20:22

blbý je že na výstavnu teleskopu padne klidně miliarda us pak to odrovná stovka satelitů za pár desítek milionu us

20. 11. 2019 19:09

V článku chybí informace, že další satelity o velikost pingpongového stolu prostě natřou na černo. Problém vyřešen. Satelity plánují průběžně obměňovat, takže tyhle současné budou nejstarší a nejspíše první na řadě k výměně za několik let. Také jsou navrženy taky aby 100% shořeli v atmosféře pokud budou padat. Zároveň jejich orbitu musí průběžně udržovat iontový motor. Pokud se cokoliv pokazí nechají to spadnou/shořet.

20. 11. 2019 18:27

Tak ať se paní přestěhuje do předminulého století. Ze Země se nestane skanzen jenom proto, že astronomové chcou tmu. Ať si zafinancují satelit a SpaceX jim ho hodí do vesmíru.

20. 11. 2019 17:20

Žádnou paniku! Zachovejme víru, že co velký prorok činí, dobře činí, pro lepší budoucnost nás všech.

20. 11. 2019 16:59