Satelity Starlink matou veřejnost. Někteří lidé je považují za mimozemské kosmické lodě

Obyvatelé několika městeček v americké Montaně nedávno hlásili pozorování „podivných světel“ na noční obloze. Někteří jedinci se dokonce domnívali, že to mohly být mimozemské kosmické lodě.

Místní úřady tak znepokojené veřejnosti musely vysvětlovat, že ve skutečnosti šlo o satelity Starlink společnosti SpaceX – nikoliv o létající talíře s ufony, kteří zatoužili navštívit Zemi.

Podle zahraničních médií to není poprvé, kdy k něčemu takovému došlo – v zásadě totéž se odehrálo například v květnu v Nizozemsku. Dotyčná zařízení totiž obíhají v relativně nízké výšce, takže je často možné spatřit je pouhým okem.

Jak jsme vás již informovali, satelity rovněž znesnadňují výzkum vesmíru. SpaceX proto slíbila, že v dohledné době otestuje speciální nátěr, který by mohl snížit jejich odrazivost.

Deník The New York Times však minulý měsíc upozornil, že i pokud toto řešení bude fungovat, stejně nemůže satelity učinit „neviditelnými“ pro citlivější astronomické přístroje. Elon Musk a jeho spolupracovníci tak mají o čem přemýšlet.

Diskuze (18) Další článek: Hudební databáze FreeDB končí. O databázi cédéček už zřejmě není zájem

Témata článku: Technologie, Vesmír, SpaceX, Země, Astronomie, Elon Musk, Starlink, Satelit, loď, UFO, The New York Times, Veřejnost, Kos, Místní úřady, Montana, Satelit Starlink, Nizozemsko, Kosmická loď, Satelitní komplety na Heureka.cz

Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Google MapyWear OS

Google v Česku skryje náhledy článků. Co to znamená pro uživatele, co to znamená pro vydavatelství

**Novela autorského zákona čeká na podpis prezidenta. **Zákon má posílit pozici vydavatelů vůči technologickým platformám. **Google už ale řekl, že v Česku raději omezí služby.

ČeskoAutorské právoPrávo