Scania testuje kamion pokrytý solárními panely. Vejde se jich jako na rodinný dům, ale ani tak není efekt velký

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 25

Názory k článku

05. 09. 2023 09:28

Filipe Kůželi, autore článku, vraťte se do školy! Pletete si výkon a účinnost! Účinnost se udává v % - u solárních panelů se obvykle pohybuje od 20 do 23%. A prosím Vás i ostatní autory: uvádějte zdroje, odkud čerpáte informace. Zde je zářný příklad, jak se dá i poměrně jednoduchý článek s několika technickými údaji dokonale spatlat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2023 14:48

Spis jde o ulitbu pro ziskani ESG ratingu.MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2023 11:21

Solární panel má smysl u lehkých vozíků typu golfový vozík, který stojí celý den na sluníčku a občas s ním popojedete.
Snažit se ale z panelů doplnit energii na pohyb několika tun je holý nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2023 09:40

Dle zdejších "inženýrů" se takový nápad nemůže ani testovat, protože oni ví se stoprocentní jistotou že je to blbost a proto nemá význam se tím dále zabývat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 09. 2023 09:29

"sedm dní v roce palivo zdarma" ???
Cena panelů, nic? Jejich hmotnost navíc, nic? Jejich životnost, nic? Náklady na údržbu, nic?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2023 08:14

Vidim hned nekolik problemu.
- Pouziva nejlevnejsi variantu, v laboratorich maji 3-6x ucinnejsi.
- Hrozi prehrivani nakladu.
- Hrozi oder skla panelu, funguje to jako piskovani v lakovne.
- A panely asi nejsou nejlehci.
Ja si myslim, ze by bohate stacilo dat je na strechu. A mozna zvysit jeste aerodynamiku. Vyzkouset, jak se chova nakladat s plachtou a jak s plechy. Domnivam se, ze vlajici plachta na korbe by mohla mit negativni ucinky.
A jeste bych zvazil tvar povrchu, pripadne jine finty pro aerodynamiku. Verim, ze povrch tvaru peri na kridlech ptaku je to prave. To ma zajimave vlastnosti. Ve stredu je kulata tyc, ktera smeruje vzduch do ploch peri, ktere jsou pruhovane, pruzne a na konci tvori vlajici vejir. Ta pruzna koncova cast ma, podle mne, ma hodne vliv na aerodynamiku, prohyba se ve vlnach vzduchu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2023 07:15

To je zase pitchovina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2023 05:40

Blb má hned jasno. Jak je vidět v této diskuzi. To že to uspoří třeba +- 10 % paliva neznamená, že to uspoří jen cenu těch litrů nafty, co se nemusí koupit. Je to jako efekt motýlích křídel v globálním oteplování (kde mohou být výsledné částky mnohem větší). A třeba se to mohe projevit i v zastavitelnosti/nezastavitelnosti změn s tím oteplováním souvisejících.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 09. 2023 00:26

Tak si to vyzkouseli, zjistili dalsi slepou cestu, ale jak se rika... kdo si hraje, nezlobi.
Pritom reseni je tak snadne... vlak... netahat kamiony tisice kilometru, ale jen na tu "posledni mili" Jenze na to u nas chybi infrastruktura, protoze se poslednich 30 let chrapalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 09. 2023 21:59

Scania testuje kamion pokrytý solárními panely.
Vejde se jich jako na rodinný dům, ale ani tak není efekt velký.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------Samozřejmě fotovoltaické panely na kamionu jsou naprostá hloupost .
Zvláště za jízdy to mnoho nedá, stále se to odvrací od Slunce, prach apod.Nejlepší, rozumné řešení jsou generátory - Alternátory Bezreakční rotační
(pohání samy sebe), nebo Alternátory Statické (bezpohybové) typu Figurea
a podobné, na el. magnetickém principu s vlastním ziskovým samobuzením.
Do podrobností této technologie nemá smysl zacházet .
Běžní Elektrotechnici tento systém nechápou, bohužel se to neučí na školách.
Taky nevědí nic o Volných Elektronech+Pozitronech v celém prostoru Vesmíru,
který tento systém využívá .
(Perpetum Mobile neexistuje - jen hloupí lidé)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 09. 2023 19:42

Ty panely a další věci okolo něco váží a čím je váha kamionu těžší, tak je vyšší spotřeba. Panely sice uspoří třeba 5% spotřeby, ale ta se zase zvedne z důvodu vyšší hmotnosti, jen nevíme o kolik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 09. 2023 18:26

Ptákovina, neřkuli pí... Na silnicích litají šutry, kamínky, to tam ty panely dlouho nevydržej. I kvůli tomu lze montovat panely jen do nejhořejších částí protihlukových zdí kolem silnic, protože níže položené jsou do pár let roztřískané.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 09. 2023 16:46

Stejná ptakovina jako ekologicky tank na elektřinu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 09. 2023 15:51

Tohle je tak neefektivní, že se emise vložené do výroby nikdy nevynahradí. Prostě další ekonesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 09. 2023 14:52

Takze date o 5M navic za technologii aby jste pak usetrili 150tis rocne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor