co to je kurna? video, ktere je mimochodem o nicem, ukazuje uplne neco jineho nez na obrazku!
Přesně tento princip mě napadl vzhledem k tomu, že mám doma čističku vzduchu, která funguje na stejném principu. Jen to čištění katod (nebo anod?) bude u letounu sranda 😀
Zplodin spalovacích motorů budou nahrazeny ozónem a oxidy dusíků vzniklými rekombinací iontů.
Známá firma opět sráží VTM na úroveň Lživě/Mobilmanie, pohon bez zplodin... Odkud by se asi tak ten proud pro iontový pohon bral žáku Čížku - že by z šalin (elektriŠ LINie, pro cajzly "z trolejí")? 😝PS: Ajznboňáci prý používají podobně čížkovské zdůvodnění výhod elektrické trakce: "Za naftu se musí platit, ale elektrika PROSTĚ JE!!!"
Podobné technologie mají budoucnost, já ji v nich vidím. Potíž dneška je dostatečný mobilní zdroj energie, jako koneckonců u všeho co bychom dnes už chtěli. Elektrická auta, kamiony, letadla, velké lodě. Elektrický motor pro letadlo běžné konstrukce také žádné zplodiny neprodukuje, otázkou je, jestli ty zplodiny nebyli produkovány při nabíjení baterie.
http://www.osel.cz/10222-prvni-letoun-bez-po... ...
Tam bude ten hlavní problém v tom jako při kopírování živých tvorů - stokrát větší blecha nedoskočí stokrát dál. 😉Jo, ale je tam napsané, že to má vlastní zdroj, což je alespoň něco.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 11. 2018 11:25
Tak to jste ještě neviděl ruskou blechu.To jsou teprve skoky, i Putin je má co krotit, a to jezdí do práce na medvědovi.
Takhle o tématu informují v Rusku (TV Novosti):https://www.rt.com/usa/444583-star-trek-ioni... ...
no pokud by se s tím motorem stojící 2,5 kg letadlo rozjelo, vzlétlo a uletělo pár desítek metrů, bylo by to něco. Jenže tady to vypadá na nejspíše mechanicky vyhozený kluzák, u kterého ten motor slouží jen k udržení výšky a ano to mu nejde dobře. A to je bohužel o ničem ... 🙁
Já bych se nedivil, kdyby ten prvotní impuls byl udělený připojením na kabel, ne ze zdroje v letounu. Z toho videa je vidět leda prd.
Navysovani vykonu nemusi nutne znamenat vyssi napeti. Třeba bude mit vliv tvar a počet elektrod, frkvence kterou se to bude krmit...A nemusi jit nutne o vyuziti v letectvi. Ja mam cisticku vzduchu, kde tento princip bezchybne a bezhlucne funguje uz desitky let.
Máte pravdu, ale v té tělocvičně asi nemají tolik místa, aby se to i vzneslo do vzduchu. Navíc by k tomu potřebovali i ovládání a mnohem větší baterie. Toto byl první jednoduchý test, který ověřoval vůbec funkčnost pohonu.
To si nějak v běžném letadle neumím představit. Jestli dvou a půl kilového letadla bylo třeba 40 kilovoltů, tak v běžném letadle by to potřebovalo napětí v řádu desítek gigavoltů. Takže vedle obrovského množivý baterií (které nebudou nejlehčí) to bude chtít pěknou várku kvalitních měničů na AC a pak hezkých pár tun měděných cívek. Jen ta kabeláž by musela být obrovská, aby zvládla takové napětí.Pak ještě vyřešit problém, kdy by z takového pohonu šlehaly obloukové výboje všude okolo.
Je to jednoduché, zase to naráží na nedostatečné zdroje elektrické energie. V praxi jednoduše nerealizovatelné.
kľud, aj spaľovací motor na začiatku bol menej výkonný ako kôň. Len treba pochopiť, že začať niekde treba. Ešte šťastie, že tí čo vymýšľajú nové veci nemajú zadubený názor, že sa to nedá ale hľadajú ako sa to dá.
Neštěstí je, že lidi nemají pojem o základních fyzikálních zákonech, a potom plácají takové kraviny. 😝
Nestesti je, kdyz si nekteri lide mysli, ze vse je necim omezeno (fyzika), vse je vyzkoumano a vsechny dosavadni zakony jsou nemenne.
Prirodni zakony nevymysli banda pitomcu ve snemovne. Podle neich je postaveny svet a ty se opravdu nezmeni nejakym hlasovanim.
Ano, přesně to si myslí lidé, co nemají o základních fyzikálních zákonech ani páru. 😀
ked sa pozrieme na vedeckotechnicky pokrok poslednych 150 rokov, tak nasi potomkovia sa najblizsich 150 rokov maju na co tesit
Myslíte tím například, že se za posledních 150 let stále nepodařilo nalézt použitelný akumulátor umožňující například běžný provoz elektromobilů? 😉
Třeba jen akumulátory nejsou správná cesta.
Ano, Cimrmanova metoda slepých uliček je také určitým řešením, ale určitě bych od ní neočekával raketové tempo vývoje revolučních novinek. 😀
No my to raketové tempo máme, porovnaj si posledných 200 rokov,50 a posledných 20. To že život chrústa je krátky a sťažuje si, že to nestihne je problém inde. Ale aj ta medicína už robí pokroky.
Co to je 150 let v historii lidstva? Za posledních 150 let jsme jen začali komerčně létat, létat do Vesmíru a přistávat na kometách, každý má v kapse počítač který se před 60 lety nevešel do místností a chladit jej musely turbovrtulové motory. Tenkrát si také nikdo neuměl představit ... asi tak jako vy. Myslím že za 150 let (kdybyste žil) byste se asi dost divil - taková rychlost tech. pokroku jako nyní tady ještě nebyla, ale vy už teď víte že iontový motor je slepá ulička.
Co byste po něm chtěl. Z gauče u telky se to kecá nejlíp. Takoví lidé světu nic nedávají, maximálně tak motivaci k tomu, mu ukázat, že se plete... styl... "hold my beer..."
Protože se 150 let nikdo nevěnoval bateriím do aut, až v roce 2008 Elon Musk předvedl funkční Teslu. Tehdy se mu všichni smáli a dnes? Jeho auto je za 10let vývoje špička na trhu, která natrhne prdel i Ferrari.
Jak pro koho. Pro mě je to předražený neekonomický a neekologický krám. 😝
Když se podíváme na pokrok ve skladování elektrické energie, tak to není žádná sláva. Rozhodně jedna z věcí, která ten pokrok nejvíc brzdí a nevypadá to, že by se na tom mohlo v dohledné budoucnosti něco změnit.Konkrétně v případě letadel na baterky tu máme stroje, které se udrží ve vzduchu několik desítek minut.
Ale pouze skladovani energie nemusi byt spravnou cestou... Co treba efektivnejsi vyroba? jine nove zdroje? .. jsme na zacatku a to co je pro nas ted star trekove sci-fi, muze byt za sto let realita..
Efektivnější výroba? V letadlech? Obávám se, že jakákoli výroba el. energie z čehosi a následná přeměna na kinetickou energii bude méně efektivní než to cosi rovnou spálit.
Myslíte ten pokrok od doby, co se lidé přestali přibíjet na kříž? Nebo co je Vaše "poslední doba"? Za posledních 100 let lidé naopak neuvěřitelně ve skladování el. energie pokročili, myslíte si, že před 100 lety byste mohl energii ve válečku prostě schovat do šuplíku? Například?
Myslel jsem tím pokrok od doby co tu el. energii máme a používáme. Stačí se podívat třeba na mobily - výkonově a použitelností jsou zcela jinde než před 20 lety až na jednu drobnost a tou je výdrž. Je evidentní, že kapacita akumulátorů výrazně zaostává za pokrokem v ostatních IT odvětvích.
No, zaostává, jak se to vezme. Kdybys chtěl po tom akumulátoru před 20 lety to, co se od nich požaduje dnes uplně běžně, tak bys byl rád, pokud by to jelo alespoň pár hodin. Že by vydržel byť jediný celý den, o tom si můžeš nechat jedině zdát. Když si vzpomenu co bylo za kravskou baterku v Ericssonu A1018 nebo v Nokii 5110, jakou měly směšnou kapacitu, přestože se od nich žádné velké proudy nechtěly, nebo si vzpomenu jak jsem měl později Motorolu MPX200, kterou jsem při větším používání nabíjel i 2x za den, tak ten pokrok v akumulátorech je ve skutečnosti možná větší, než v mobilech samotných.
Možná v té době (před 20 lety) byl nějaký pokrok, ale ten záhy zvadnul.Mě mobil před 15 lety vydržel asi týden a bylo to normální, dnes jsem rád, když to je max 3 dny (a to mám ještě dobrý model, běžně dnes vydrží den).Notebook se drží zhruba na stejném čase kolem 2 hodin. Sice jsou na trhu lepší, ale pořád to nemá takový efekt jako pokrok v ostatních oblastech. Třeba segment smartwatch je vyloženě blokován tím, že nejsou dostatečné baterky.
smartwatch je blokovan hlavne tym ze je to blbost.moj notebook vydrzi 6 hodin(pri nenarocnej cinnosti) a to je 2 roky stary lowend. ten co som mal predtym vydrzal 2 hodiny a stal 2x viac
Mluvím o NTB na práci. Na ceně patrně nezáleží, mám vždy noťas za cenu zhruba 50 tisíc a evidentně se to na výdrži nijak pozitivně neprojevuje.To že něco vydrží 6 hodin není tím, že by tam byla zázračná baterka, ale že je ořezaný výkon. To jen potvrzuje moji tezi, že baterky nestačí pokroku, takže se to musí ořezat aby to déle vydrželo.
Jenže se podívej jak jsou dneska ty NTB tenký. Na velikost notasu před 10 lety bys poskládal do výšky 3 dnešní NTB..
Můj ntb má na výšku skoro 4cm. A opravdu to před 10 lety nebylo 12cm, to bych si pamatoval.
Problém je, že vůbec nemáš ponětí o čem mluvíš.Když si vezmu zmíněný Ericsson A1018, tak jsem pro něj měl 1000mAh baterii. Byla to bestie cca 4x10x2cm s váhou přes 200g a sice ano, udržela telefon týden. Ale to hlavně z důvodu, že 90% byl ten telefon k ničemu, a při největším výkonu si z baterie vzal max malé desítky mA. To je stav, který je s dneškem naprosto nesrovnatelný, když současné telefony ti v zátěži jsou schopny z baterky sát klidně i víc než 1A.Jediný 18650 má dnes kapacitu min 2x takovou. Ovšem nutno podotknout, že "jen" 2x vyšší kapacitu má při zátěži klidně 30A. Kdybys tu kapacitu měřil s odběrem toho A1018, tak vyjde číslo uplně jiné, a ten telefon by na to fungoval min měsíc.A to samé máme máme u notebooků. Mám doma někde laptop 486. Má něco 2kg bez baterie, s baterií 6kg. Výdrž na baterie když byl nový byla výrobcem deklarována 15min. Dnes si koupíš herní notebook co žere v zátěži i 60W, a 2 hodiny na tom můžeš hrát. Když nehraješ, tak přežije celý den práce. To, že si neuvědomuješ jak obrovsky odlišné nároky srovnáváš, nic nemění na tom, že ten vývoj proběhl, a byl dost brutální. To, že zařízení nevydrží tak dlouho jako dříve je totiž dáno ne tím, že dřív by na tom baterie oproti HW byly líp, ale že se HW navrhoval s extrémním důrazem na nízkou spotřebu. Dnes se navrhuje tak, aby měl co nejvyšší výkon, a to si logicky baterii vezme.
Já přece nikde neřekl, že by se na možnostech baterií nic nezměnilo. Jen že ten vývoj nestíhá s vývojem toho okolo.A když už dáváš za příklad extrémy, tak mám taky pár - před 15 lety jsem měl mobil, který vážil 100g, baterie byla 600mAh a vydržel týden. Noťas vážil stejně jako dnes výkonově byl podobně na trhu jako dnes a vydrží taky stejně. Takže vlastně můžu být rád, že se to nezhoršuje...
Znovu ti zopakuji, že srovnáváš nesrovnatelné.Telefon který byl navržen na to aby měl odběr max pár mA nemůžeš srovnávat se zařízením, které po baterce chce klidně pes 1A. Kdybys chtěl současný výkonný telefon, který vydrží se současnou baterií fungovat dva dny, provozovat z té 20 let staré baterie (technologicky), vydrží možná 10min, protože po té baterce bude chtít víc ampér, než je její zkratový proud. Naopak kdybys chtěl ze současného akumulátoru provozovat ten 20 let starý telefon, tak to pro ten akumulátor bude dovolená a jeho kapacita bude podstatně vyšší, než ta deklarovaná.
Srovnávat to můžu, vlastně o tom je celá tahle debata 🙂. Pokud chceš debatovat o tom, že se to srovnávat nedá, tak jsi tu špatně.Klidně to můžeme probrat po komponentách:LCD je k tomu aby zobrazovalo, dnes je to naprosto jinde, než 15-20 let zpět.zvuk - rozhodně lepší.fotky - ohromující pokrok.výkon - paráda.paměť - nejspíš drží krok s doboukonektivita - skvělévýdrž na baterii - nic moc, časem se jen zhoršuje.Na všechny tyto komponenty se během času zvyšují nároky, každá musí podpořit ty ostatní (k čemu by byla detailní fotka, když by se nevešla do paměti). A každá z nich udělala ohromný posun až na jednu a to je baterka. Je úplně jedno, že se na ni zvedly nároky, je jedno co dnes zvládá. Systém, aplikace i HW se baterii musí přizpůsobovat, aby vůbec něco vydržela, což se prostě nedá interpretovat jinak, než že vývoj oproti ostatním komponentám dost zaostává. To je prostě z definice zaostávání.Tvůj argument vypadá zhruba tak, že kdybychom dnes měli storage v mobilu 128MB, tak by jsi říkal jak je to skvělé, protože před 20 lety tam bylo pár kB. Ne, nebylo by to skvělé a nezmění na tom nic ani to, že by bylo supr mít 128MB před 20 lety ani to, že by pár kB nestačilo dnes.
To je ovšem jako bys tvrdil, že nové pračky jsou neúsporné, protože valcha elektriku nepotřebuje vůbec."Hloupý telefon" a "chytrý telefon" jsou naprosto odlišná zařízení které spolu mají de facto společné jen slovo "telefon" v názvu. Jestli chceš něco srovnávat, tak stovnávej první "chytré telefony" s těmi současnými, a pak zkus tvrdit že se výdrž na baterii zhoršuje.
> To je ovšem jako bys tvrdil, že nové pračky jsou neúsporné, protože valcha elektriku nepotřebuje vůbec.Nikoli, to je naprosto nesmyslné přirovnání, nic podobného netvrdím.Ať hledám jak hledám nikde jsem nenašel, že by se výdrž na baterii nějak výrazně zlepšovala, spíš to kolísá model od modelu. Máš jiné info? Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je výdrž zhruba stejná, když na to nematlám tak to vydrží pár dní, když to používám na cestách, tak ten den až dva.
Tak to bys asi musel používat i nějaký opravdu starý smartphone abys chápal o čem je řeč. Z toho co píšeš to vypadá že s těží pamatuješ aspoň první Android. Protože ten si při používání končil po pěti hodinách, pokud byla baterka fungl nová. To, že by telefon při používání vydržel dva dny, byl vlhkej sen. A to si u něj lidi, co už tehdy měli pár smartphonů za sebou, libovali, jakou má super výdrž.
Existence mobilu, který dva dny nevydrží není důkaz neexistence takového, který vydrží.To že kapacita baterií je slabé místo všude kde se používají je prostě fakt, ať už v mobilech, noteboocích, autech nebo letadlech. Je to nejspíš největší bolest běžné elektroniky a nejspíš to tak (bohužel) ještě dlouho zůstane.
Já jen nesouhlasím s tvým tvrzením, že vývoj baterií zaostává. To že by sis přál baterii která ti utáhne smartphone týden nic nemění na tom, že vývoj v oblasti akumulátorů byl jen za posledních 10 let obrovský, a každý rok telefony vydrží déle a déle, takže vývoj jde evidentně dopředu dostatečným tempem. Když si vezmeš T-Mobile G1 se svou výdrží 5 hodin používání, proti současným dvěma dnům používání, tak jsi na tom skoro 10x lépe, a to ten současný telefon chce při zátěži navíc z baterky podstatně větší proud, než TMG1. Spočítej si jak by to bylo za dalších 10 let, pokud se toto tempo udrží.
Můj TMO G1 vydržel jako nový se zapnutými daty celý den. Na tom se do dneška moc nezměnilo. Zmenilo se jen to, že teď mám telefon 2x větší a baterie cca 2.5x větší kapacitu. A také výdrží zhruba 2 a půl dne. Samozřejmě výkon je zase úplně někde jinde, ale také výrobní technologie je o hory daleko.
Porovnávaš telefón s vreckovým počítačom , takže si úplne mimo . Smartfon nie je to isté ako mobil pred 20 rokmi. Stačilo ak som sa cez mobil pripojil na počítač (zapol som si dáta cez kábel) tak v momente išla výdrž do hodín.
Pokud pro tehdejší Ericsson vyrobíme baterii dnešní technologií, tak jeho výdrž bude klidně trojnásobná oproti dřívějšku. A její životnost násobná.
Válečková baterie typu D (velký monočlánek) byla standardizována v roce 1898, baterie AA (malý monočlánek) v roce 1907.
"Jen ta kabeláž by musela být obrovská, aby zvládla takové napětí."Než příště něco takového napíšeš, zkus se nejdříve zamyslet alespoň nad tím, proč se pro dálkový přenos elektřiny používají desítky až stovky kV 😉Další věcí je to, že v originálním článku píší: "Ačkoli ke komerčním proudovým pohonům je ještě velmi daleko, elektroaerodynamický pohon má potenciál změnit pravila hry pro krátké lety dronů s malým nákladem", takže to ani nevypadá že by teď měli ambice rvát to do běžných letadel.
Tak dobře, když si kliknu na video, že se mi pustí reklama, je jasný a chápu. Ale proč, když dokoukám do konce a chci si ho pustit znova, tam je reklama ZASE? Děláte pro odrazení návštěvníků maximum, fakt. :-/
Jsou agresivní a fňukaj, když to lidi nas3r3 a začnou se bránit adblokem. 3-[3-[3-[
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.