Sci-fi v praxi: První kluzák s iontovým motorem ulétl několik desítek metrů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 56

Názory k článku

24. 02. 2019 10:14

co to je kurna? video, ktere je mimochodem o nicem, ukazuje uplne neco jineho nez na obrazku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 12. 2018 19:49

Přesně tento princip mě napadl vzhledem k tomu, že mám doma čističku vzduchu, která funguje na stejném principu. Jen to čištění katod (nebo anod?) bude u letounu sranda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 12. 2018 12:39

Zplodin spalovacích motorů budou nahrazeny ozónem a oxidy dusíků vzniklými rekombinací iontů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 11. 2018 23:35

Známá firma opět sráží VTM na úroveň Lživě/Mobilmanie, pohon bez zplodin...
Odkud by se asi tak ten proud pro iontový pohon bral žáku Čížku - že by z šalin (elektriŠ LINie, pro cajzly "z trolejí")? PS: Ajznboňáci prý používají podobně čížkovské zdůvodnění výhod elektrické trakce: "Za naftu se musí platit, ale elektrika PROSTĚ JE!!!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2018 21:30

Podobné technologie mají budoucnost, já ji v nich vidím. Potíž dneška je dostatečný mobilní zdroj energie, jako koneckonců u všeho co bychom dnes už chtěli. Elektrická auta, kamiony, letadla, velké lodě. Elektrický motor pro letadlo běžné konstrukce také žádné zplodiny neprodukuje, otázkou je, jestli ty zplodiny nebyli produkovány při nabíjení baterie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 11. 2018 10:03

no pokud by se s tím motorem stojící 2,5 kg letadlo rozjelo, vzlétlo a uletělo pár desítek metrů, bylo by to něco. Jenže tady to vypadá na nejspíše mechanicky vyhozený kluzák, u kterého ten motor slouží jen k udržení výšky a ano to mu nejde dobře. A to je bohužel o ničem ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2018 08:49

To si nějak v běžném letadle neumím představit. Jestli dvou a půl kilového letadla bylo třeba 40 kilovoltů, tak v běžném letadle by to potřebovalo napětí v řádu desítek gigavoltů.
Takže vedle obrovského množivý baterií (které nebudou nejlehčí) to bude chtít pěknou várku kvalitních měničů na AC a pak hezkých pár tun měděných cívek. Jen ta kabeláž by musela být obrovská, aby zvládla takové napětí.
Pak ještě vyřešit problém, kdy by z takového pohonu šlehaly obloukové výboje všude okolo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (40)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2018 08:33

Tak dobře, když si kliknu na video, že se mi pustí reklama, je jasný a chápu. Ale proč, když dokoukám do konce a chci si ho pustit znova, tam je reklama ZASE? Děláte pro odrazení návštěvníků maximum, fakt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor