Zatímco Elon Musk tvrdošíjně trvá na tom, že elektromobily Tesla nepotřebují k orientaci v prostoru LIDAR, konkurenční značka Lucid Motors představila systém autonomního řízení DreamDrive, který je na něm postaven. Funkci samočinného řízení přitom (na rozdíl od Tesly) bude nabízet jako součást základní výbavy.

Zatímco Elon Musk tvrdošíjně trvá na tom, že elektromobily Tesla nepotřebují k orientaci v prostoru LIDAR, konkurenční značka Lucid Motors představila systém autonomního řízení DreamDrive, který je na něm postaven. Funkci samočinného řízení přitom (na rozdíl od Tesly) bude nabízet jako součást základní výbavy.

Pokročilý systém řízení v luxusním čtyřdveřovém elektrickém sedanu Lucid Air pomůže řidičům na dálnici, při parkování i v nebezpečných situacích. Kromě toho dokáže upozornit ospalé nebo rozptýlené řidiče, že by se měli soustředit na dění před vozidlem.

Pokročilý systém řízení v luxusním čtyřdveřovém elektrickém sedanu Lucid Air pomůže řidičům na dálnici, při parkování i v nebezpečných situacích. Kromě toho dokáže upozornit ospalé nebo rozptýlené řidiče, že by se měli soustředit na dění před vozidlem.

Rozdílů mezi autonomními vozy Lucid a Tesla bude daleko víc. Zatímco Tesly detekují řidičovu pozornost prostřednictvím senzorů ve volantu, elektromobil Lucid Air ji bude kontrolovat pomocí technologie sledování očí. Řidič tak nebude muset držet volant – bude stačit, když bude sledovat situaci před sebou.

Rozdílů mezi autonomními vozy Lucid a Tesla bude daleko víc. Zatímco Tesly detekují řidičovu pozornost prostřednictvím senzorů ve volantu, elektromobil Lucid Air ji bude kontrolovat pomocí technologie sledování očí. Řidič tak nebude muset držet volant – bude stačit, když bude sledovat situaci před sebou.

Lucid Motors hodlá zahájit prodeje svých elektromobilů Air počátkem roku 2021. Tesla má v tomto segmentu značný náskok, který se nový konkurent bude snažit stáhnout pokročilejšími funkcemi autonomního řízení.

Lucid Motors hodlá zahájit prodeje svých elektromobilů Air počátkem roku 2021. Tesla má v tomto segmentu značný náskok, který se nový konkurent bude snažit stáhnout pokročilejšími funkcemi autonomního řízení.

Vůz bude osazen 32 senzory a snímači, mimo jiné například kamerami, radary a LIDARem. Celý systém má poskytnout 19 pokročilých jízdních funkcí s tím, že dalších osm přijde později prostřednictvím online aktualizací.

Vůz bude osazen 32 senzory a snímači, mimo jiné například kamerami, radary a LIDARem. Celý systém má poskytnout 19 pokročilých jízdních funkcí s tím, že dalších osm přijde později prostřednictvím online aktualizací.

LIDAR bude nainstalován v přední části vozidla, kde mu bude sekundovat jeden z pěti radarů – další čtyři pak budou namontovány v rozích. Pro srovnání: Tesla má osm kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů, pouze jeden radar a LIDAR nevyužívá vůbec, neboť je dle generálního ředitele Elona Muska zbytečný.

LIDAR bude nainstalován v přední části vozidla, kde mu bude sekundovat jeden z pěti radarů – další čtyři pak budou namontovány v rozích. Pro srovnání: Tesla má osm kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů, pouze jeden radar a LIDAR nevyužívá vůbec, neboť je dle generálního ředitele Elona Muska zbytečný.

Cílem je funkční asistence řidiče, včetně automatizované jízdy po dálnici bez použití rukou. Tento balíček nabídne nejen funkce druhé úrovně autonomie, ale je také připraven na třetí úroveň. Auto by tedy mělo být schopné samostatné jízdy, nicméně stále platí, že řidič musí být přípraven v případě potřeby zasáhnout.

Cílem je funkční asistence řidiče, včetně automatizované jízdy po dálnici bez použití rukou. Tento balíček nabídne nejen funkce druhé úrovně autonomie, ale je také připraven na třetí úroveň. Auto by tedy mělo být schopné samostatné jízdy, nicméně stále platí, že řidič musí být přípraven v případě potřeby zasáhnout.

DreamDrive nabídne funkce jako je detekce mrtvých úhlů, rozpoznávání dopravních značek, automatické nouzové brzdění, autonomní parkování, udržování vozidla v jízdním pruhu, automatické přepínání světlometů, výstrahu, která upozorní řidiče, když se provoz znovu rozjede, a adaptivní tempomat pro jízdu na dálnici.

DreamDrive nabídne funkce jako je detekce mrtvých úhlů, rozpoznávání dopravních značek, automatické nouzové brzdění, autonomní parkování, udržování vozidla v jízdním pruhu, automatické přepínání světlometů, výstrahu, která upozorní řidiče, když se provoz znovu rozjede, a adaptivní tempomat pro jízdu na dálnici.

Předpokládá se, že elektromobil Lucid Air nabídne dojezd až 640 kilometrů a jeho cena bude začínat na 60 000 dolarech, což je v přepočtu asi 1,6 milionu korun vč. DPH.

Předpokládá se, že elektromobil Lucid Air nabídne dojezd až 640 kilometrů a jeho cena bude začínat na 60 000 dolarech, což je v přepočtu asi 1,6 milionu korun vč. DPH.

Pokročilý systém řízení v luxusním čtyřdveřovém elektrickém sedanu Lucid Air pomůže řidičům na dálnici, při parkování i v nebezpečných situacích. Kromě toho dokáže upozornit ospalé nebo rozptýlené řidiče, že by se měli soustředit na dění před vozidlem.
Rozdílů mezi autonomními vozy Lucid a Tesla bude daleko víc. Zatímco Tesly detekují řidičovu pozornost prostřednictvím senzorů ve volantu, elektromobil Lucid Air ji bude kontrolovat pomocí technologie sledování očí. Řidič tak nebude muset držet volant – bude stačit, když bude sledovat situaci před sebou.
Lucid Motors hodlá zahájit prodeje svých elektromobilů Air počátkem roku 2021. Tesla má v tomto segmentu značný náskok, který se nový konkurent bude snažit stáhnout pokročilejšími funkcemi autonomního řízení.
Vůz bude osazen 32 senzory a snímači, mimo jiné například kamerami, radary a LIDARem. Celý systém má poskytnout 19 pokročilých jízdních funkcí s tím, že dalších osm přijde později prostřednictvím online aktualizací.
9
Fotogalerie

Sedan Air od Lucid Motors v Kalifornii překonal traťový rekord Tesly Model S

Jak jsme vás již informovali, Elon Musk se loni na svém Twitteru pochlubil tím, že Tesla Model S stanovila nový traťový rekord (pro čtyřdveřové automobily) na WeatherTech Raceway Laguna Seca v Kalifornii. A společnost Lucid Motors nyní oznámila, že její luxusní sedan Air byl na tomto okruhu ještě o cca 2 vteřiny rychlejší.

Konkrétně se jednalo o prototyp třímotorového Airu, který podle videozáznamu na YouTube zajel jedno kolo v čase 1 minuta a 33 sekund.

Začátkem tohoto měsíce Lucid rovněž přišel s tvrzením, že Air trumfl Teslu Model S v závodu na čtvrt míle, když tuto vzdálenost překonal za pouhých 9,9 sekund.

Třímotorová varianta  Airu, která by údajně měla mít výkon 1200 koní, nicméně ještě nebyla oznámena.

Oproti tomu Model S Plaid, který rovněž bude disponovat třemi motory (a měl být uveden na trh již v létě), byl podle očekávaní představen během včerejšího Battery Day.

Určitě si přečtěte

Články odjinud