Šéf americké Agentury pro ochranu životního prostředí Scott Pruitt zpochybňuje evoluční teorii

Když byl Scott Pruitt jmenován šéfem Agentury pro ochranu životního prostředí EPA, pro americké environmentalisty to bylo obrovské zklamání. A není divu. Pruitt je totiž jednak považován za popírače klimatických změn a jednak – stejně jako Donald Trump – prosazuje návrat k uhlí.

Nyní však vyšlo najevo, že má problém i s evoluční teorií. Politico zveřejnil příspěvek, který dokládá, že Pruitt tuto skutečnost připustil v roce 2005 během jistého rozhlasového interview.

Ze záznamu části dotyčného rozhovoru plyne, že evoluční teorie se podle Pruitta zabývá původem člověka spíše z filosofického, než vědeckého hlediska a že „neexistují dostatečná vědecká fakta, která by ji dokázala ustavit“.

Jak v dané souvislosti poznamenal IFLScience, je to asi podobné jako naznačovat, že schopnosti magnetů možná nelze vysvětlovat pomocí příslušných fyzikálních teorií. Vždyť co když jde prostě o... magii?

Samozřejmě, Pruitt nemá řešení evoluční teorie „v popisu práce“. Na druhou stranu se vzhledem k jeho přístupu vysloveně nabízí otázka, zda vůbec existují nějaké vědecké poznatky, které je ochoten akceptovat.

Jak možná víte, podobné názory zastává rovněž současný viceprezident USA Mike Pence, který svého času vystupoval dokonce i proti výzkumům zaměřeným na škodlivost kouření. Jenže co jiného čekat, když samotný Trump byl Michaelem Lubellem z American Physical Society označen za prvního anti-vědeckého prezidenta, kterého USA kdy měly...

Diskuze (58) Další článek: Microsoft Store se konečně plní pořádnými programy. Dnes přibyl Debian

Témata článku: Věda, USA, Donald Trump, Politika, Lidé, Evoluce, Americká agentura, Evoluční teorie, United stát of America, Vědecký poznatek, USA Mike Pence, Škodlivost, Klimatická změna, Teorie, Druhá strana, Výzkum zaměřený, Podobný názor, EPA, Evo, Pence, Současný viceprezident, Peoria, Vědecké hledisko, Age

Nejpodivnější start v historii? Raketa od firmy Astra odtančila ze startovací rampy

** Raketa od společnosti Astra provedla další start ** Kvůli poruše probíhal velmi nestandardním způsobem ** Kalifornská firma chce do vesmíru dopravovat menší družice

RaketaVesmír
Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů