Šéf americké Agentury pro ochranu životního prostředí Scott Pruitt zpochybňuje evoluční teorii

Názory k článku

Jarda.abc  |  08. 03. 2018 16:11  |  Microsoft Windows 7 Chrome 64.0.3282.168

Evoluční teorii popírají i křesťané,
a u nás víc než polovina lidí, když tvrdí, že Bůch vykouzlil Ježíšovu DNA bez evoluce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Enfonator  |  08. 03. 2018 16:20  |  Android Chrome 61.0

Nerozumiem.. podľa neho je málo dôkazov na to, aby sme pochadzali z opic? A ake dôkazy má druhá strana?

Garfield73  |  08. 03. 2018 16:22  |  Microsoft Windows 10 Chrome 64.0.3282.186

NJN, s tím se nic nenadělá...
Nejlépe odpověděl Richard Feynman
čas 24:16 - 25:27

71 kilo  |  08. 03. 2018 16:26  |  Linux Chrome 37.0.2049.0

A nechte mě hádat.. Ten pán, co se vyjadřuje k biologickým otázkám je křesťan, uhodl jsem? Určitě není například buddhista, který nemá zapotřebí se zastávat nějaké staré rozporuplné knihy, jen aby obhájil svou víru. Biologové mají ve věci evoluce mnohem větší jasno, než mají fyzikové ohledně gravitace. Evoluce je podpořena tak velkým množstvím důkazů, že každý, kdo se jen pokusí jí zpochybnit akorát zesměšňuje sám sebe. Všechny důkazy směřují jedním jediným směrem - evoluce je všude a ve všem. Kdybychom nepodléhali evoluci, dávno bychom vymřeli a žádný život by nemohl pokračovat. Evoluce je neustálé přizpůsobování se novým podmínkám a novým prostředím.

N8GD  |  08. 03. 2018 18:37  |  Microsoft Windows 10 Chrome 64.0.3282.186

Co je na tom překvapivého? Američané jsou všeobecně "méně chytří".

palocx  |  08. 03. 2018 19:01  |  Microsoft Windows 10 Chrome 64.0.3282.186

na světě jsou předpokládám rámcově 2 tábory
-
JEDEN je Ateistický - ten Věří že VESMÍR a ŽIVOT vzniknul sám od sebe z ničeho a náhodou
( to se někteří věřící Ateisté snaží dokazovat a lecos tomu podřídit)
-
DRUHÝ je Teistický a ten zase Věří že VESMÍR a ŽIVOT NEvzniknul sám od sebe z ničeho a náhodou
( to se někteří věřící Teisté snaží dokazovat a lecos tomu podřídit)
-
který potřebuje z vašeho úhlu pohledu větší VÍRU nechám na vás ... =======================================================
=======================================================
pokud mohu dotaz na redaktora či redakci ohledně vědeckého pohledu na Global Warming
-
má nebo nemá dle vás Bjorn Lomborg viz níže PRAVDU? a tudíž alarmistická opatření ničí lidské životy, přírodu... nebo prospívají?
Bjorn Lomborg explains why Paris Climate Treaty doesn't solve Global Warming
The Paris Climate Agreement Won't Change the Climate
https://www.youtube.com/watch... -----------
EVOLUČNÍ TEORIE že člověk vzniknul z OPICE je neprokazaná! OK?
a proto se jedná o jednu z TEORIÍ
-
a to přesto že je asi u Ateistů velmi POPulární, OK?

George2005  |  08. 03. 2018 20:26  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

No tak co jiného čekat od Kačera Donalda T. a jeho pošahané party, že ...

Eric888  |  08. 03. 2018 21:21  |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 58.0

Žádnou teorii nezpochybňuje. Jen říká, že není dost podložena vědou. A je snad? Hlavně někam zapište, že AI pochází od šutru, co se naučil počítat, ať si nějaké umělointeligenční děcko za tisíc let neláme hlavu se svým původem jako vy.

09. 03. 2018 08:17 | Microsoft Windows 7 Chrome 65.0.3325.125

Tak antitrumpizmus zavítal už aj sem - medzi odborné články. Cítim sa o 30 rokov mladší - za komunistov tiež bez komunistických žvástov nemohol vyjsť takmer žiadny odborný článok.
Na evolučnej teórii je však čo spochybňovať - predovšetkým tézu, že vývoj prebieha neustále a pomocou malých iterácii, teda krokov. Poznatky súčasnej vedy aj paleontológie však hovoria niečo úplne iné: evolúcia je ako vysokoškolský študent - aj ten študuje, teda pracuje len vtedy, keď už neexistuje žiadne iné riešenie, pretože sa blíži termín skúšok.
Napr. prakticky neexistujú vo forme fosílií tzv. prechodné formy živočíchov, t.j. druh, ktorý by mal aj prvky predchádzajúceho aj nasledujúceho druhu. Nie preto, že by nikdy neexistovali, ale preto, že ten vývoj trval geologicky tak krátku dobu, že je veľmi malá pravdepodobnosť nájsť takéto fosílie. Ťažko ale povedať, aká je to doba, či sa jedná o stovky, tisíce, desaťtisíce rokov či inú periódu.
A naopak, pokiaľ sa nejaká forma života osvedčila, tak sa prakticky nevyvíja ďalej - a existuje v takmer pôvodnej podobe aj stovky miliónov rokov. Napr. krokodíly - boli tu už pred dinosaurami a sú tu aj teraz.
Ešte uvediem poznatky, ako rýchlo môže evolúcia prebiehať na poznatkoch zo súčasnosti. V Anglicku žije nejaký druh motýľa či mole, ktorý obľubuje továrenské komíny. Pôvodne bol biely, ale v priebehu priemyselnej revolúcie zmenil postupnou evolúciou farbu na čiernu. Pred pár desiatkami rokov sa však uhlie prestávalo používať, v dôsledku čoho už komíny neboli také čierne, a tak sa farba motýľov vrátila späť k bielej.
Iný príklad - lastovičky /vlaštovky/. Existuje nejaký druh, ktorý zvlášť obľubuje diaľničné nadjazdy. Vedci zistili, že v priebehu niekoľkých desiatok rokov - odvtedy, čo sa zintenzívnila doprava po cestách a diaľniciach, sa tomuto druhu o niečo skrátili krídla. A to kvôli tomu, aby boli obratnejšie a mohli sa lepšie vyhýbať autám s vysokou rýchlosťou. Tie menej obratné vtáky jednoducho skôr či neskôr zrazilo nejaké auto a postupne prežili len tie obratnejšie - s kratšími krídlami.
A ešte zaujímavosť. Nejakí vedci robili v 50. rokoch pokusy, ako rýchlo by sa z líšok dal urobiť domestikovaný živočích podobný svojím správaním psom. Používali pritom jednoduchú metódu - z každého vrhu vyberali tie najkrotkejšie jedince a len tie ďalej používali v rozmnožovaní. Po relatívne krátkej dobe - 10 či 20 rokov, sa z líšok stali zvieratá podobné psom a vraj dokonca dokázali aj štekať. Od bežných líšok sa líšili aj pásmi na chrbte /zádách/. Ale tento experiment nemám overený z iného zdroja.

hnusak  |  09. 03. 2018 10:08  |  Microsoft Windows 10 Chrome 64.0.3282.186

Teorie jsou teoriemi, aby mohly být zpochybňovány. Pokud teorie nesmí být zpochybňována, nejde o teorii, ale o dogma, ideologii.

tobaz  |  09. 03. 2018 11:32  |  Unknown Firefox 58.0

Typický Američan, když se mu to hodí, popře vlastní mámu 😀😀😀

10. 03. 2018 23:59 | Microsoft Windows 10 Chrome 65.0.3325.146

Kdo popírá dokázanou vědeckou teorii evoluce, ať dokáže vědecky teorii stvoření. Bohužel, teorie stvoření není ani vědecká, ani dokázaná, je to nesmysl založený na vymyšlené Bibli a na slepé víře."Evoluce jako taková již není teorií moderního autora.
Je to tak jako skutečnost, že se země otáčí kolem Slunce. ""Teorie evoluce je dnes uznávaným faktem
pro všechny, kromě fundamentalistické menšiny,
jejíž námitky nejsou založeny na odůvodnění,
ale na doktrínském dodržování náboženských zásad. " (= dogmatismus)Jen dodám, že nikdo neprokázal, zda-li Bůh soudí jako nějaký soudce. Přemýšlí u toho? Používá k přemýšlení mozek? To by znamenalo, že by vykonával nějakou činnost. Činnost může vykonávat pouze hmota, nikoliv nehmota! Přesto, že Bůh je soudce, tak i právě proto nedokázal ovlivnit ani dějiny, ani stvořit dokonalé lidi bez hříchu, aby je posléze nemusel soudit. Jestli Bůh existuje, to znamená že je. Jestli je tak je hmotný a platí pro něj zákony evoluce. Evoluce je totiž obecná. Platí i pro mobil, počítač, televizi. Televizní přijímač se vyvíjel od elektronky k plasmě a vyvíjí se dále. To, že si náboženští dogmatici a fanatici nedokáží něco vysvětlit a pochopit, jen dokazuje jejich omezenost a hloupost.

kuk  |  11. 03. 2018 16:24  |  Microsoft Windows 7 Chrome 64.0.3282.186

Kozel zahradníkem. Tedle pitchus pro EPA bojoval s právníkama a teď dělá jejího ředitile a maká na tom aby EPA zrušil protože to vadí všem ropákům, průmyslovým hajzlům a Trumpovi aby si mohli dělat co chtěj.

fagot  |  12. 03. 2018 16:20  |  Microsoft Windows 10 Chrome 65.0.3325.146

Souhlasím s tím pánem. Evoluce rozhodně nevysvětluje vše.