Šéf NASA pro lidské lety rezignoval po zatím nespecifikovaném skandálu

Foto: NASA
Šéf NASA pro lidské lety rezignoval po zatím nespecifikovaném skandálu | Foto: NASA

Server Politico informoval o tom, že Douglas Loverro, který měl v NASA na starost lidské lety do vesmíru, nečekaně rezignoval. Důvodem je zatím nespecifikovaný skandál.

Loverro podle svých vlastních slov odešel s „velmi velmi těžkým srdcem“ poté, co se dopustil zásadní chyby. „Rizika, která podstupujeme, ať už technická, politická nebo osobní, mají potenciální důsledky, pokud je posoudíme nesprávně,“ uvedl v dopise pro Politico.

„Takové riziko jsem podstoupil počátkem roku, protože jsem považoval za nutné plnit naše poslání,“ dodal.

Zarážející načasování

Loverro tak divizi NASA pro lidské lety do vesmíru vedl pouhých sedm měsíců (pro srovnání: jeho předchůdce Bill Gerstenmaier tuto funkci zastával téměř 15 let).

Američtí zákonodárci se nyní usilovně snaží přijít na to, co se vlastně stalo. „Touto náhlou rezignací jsem hluboce znepokojena, zejména s ohledem na načasování,“ prohlásila členka Sněmovny reprezentantů Kendra Horn z Demokratické strany.

Horn tím naráží na skutečnost, že již za několik dní – konkrétně 27. května – by měl proběhnout první pilotovaný start kosmické lodi Crew Dragon od SpaceX. Zatím se však zdá, že Loverrova rezignace s touto misí nesouvisí.

Diskuze (28) Další článek: Letošní veletrh IFA proběhne reálně, ale se vstupem jen na pozvání