Šéf Roskosmosu popřel své dřívější výroky, podle nichž chce Rusko předčasně opustit Mezinárodní vesmírnou stanici

Generální ředitel kosmické agentury Roskosmos Dmitrij Rogozin v nedávném rozhovoru pro CNN uvedl, že Rusko Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) předčasně neopustí.

To je ovšem v naprostém rozporu s řadou jeho starších výroků. Když na tuto skutečnost byl upozorněn, reagoval tím, že problém je nejspíš v interpretaci.

„Tohle jsem s největší pravděpodobností neřekl,“ bránil se. Přitom ještě před několika měsíci v dané souvislosti jasně mluvil o tom, že Rusko plánuje „předat odpovědnost za náš segment“.

Vážná ztráta paměti, nebo...

V červnu pak odchodem z ISS hrozil kvůli sankcím USA. „Buď budeme spolupracovat – a v takovém případě budou sankce okamžitě zrušeny – nebo spolupracovat nebudeme a zprovozníme vlastní stanici,“ prohlásil v ruském parlamentu.

Podle některých zahraničních komentátorů jsou tak pouze dvě možnosti: Rogozin trpí vážnou ztrátou paměti, nebo – což je prý mnohem pravděpodobnější – znovu troluje NASA.

„Jde jen o to, že mluvíme o tom jak lze pokračovat v našem kamarádství, v přátelských vztazích s našimi americkými partnery, když americká vláda zavádí sankce proti těm stejným organizacím, které zásobují Mezinárodní vesmírnou stanici,“ dodal během výše zmíněného interview pro CNN.

Titulní foto: A.Savin, CC BY-SA 3.0

Diskuze (33) Další článek: Z VESMÍRU: Proč jsou vesmírné teleskopy nenahraditelné

Témata článku: NASA, USA, Rusko, Mezinárodní vesmírná stanice, ISS, Dmitrij Rogozin, Roskosmos, Rusk, CNN, Generální ředitel, Sankce, Výrok, Parlament

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru