Šéf Roskosmosu vyhrožoval možností nekontrolovaného sestupu ISS. A uřízl si pořádnou ostudu

Šéf Roskosmosu Dmitrij Rogozin nedávno zareagoval na nové západní sankce, které se mají dotknout rovněž dodávek technologií pro ruský kosmický program. A rozhodně si nebral servítky. Mimo jiné vyhrožoval možností pádu Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).

„Pokud zablokujete spolupráci s námi, kdo zachrání ISS před nekontrolovatelným sestupem z oběžné dráhy a pádem na území USA nebo Evropy?“ napsal na Twitter a dodal, že teoreticky je ohrožena také Indie a Čína. „Nad Ruskem ISS nelétá, takže všechna rizika jsou na vaší straně. Jste na ně připraveni?“

Háček spočívá v tom, že Mezinárodní vesmírná stanice nad Ruskem létá – konkrétně nad územím, které přímo hraničí s Ukrajinou, Kazachstánem, Mongolskem, Čínou a Severní Koreou.

Na tuto chybu, kterou některá zahraniční média označila za „bizarní“ či rovnou „idiotskou“, upozornili uživatelé subredditu r/SpaceXMasterrace.

Na druhé straně, Rogozin se během uplynulých let dopustil již tolika kontroverzních výroků, že řadu lidí jeho neznalost dané problematiky nijak nepřekvapila.

Titulní foto: Russian Presidential Press and Information Office, CC BY 4.0