Šéf Roskosmosu vyhrožoval možností nekontrolovaného sestupu ISS. A uřízl si pořádnou ostudu

Šéf Roskosmosu Dmitrij Rogozin nedávno zareagoval na nové západní sankce, které se mají dotknout rovněž dodávek technologií pro ruský kosmický program. A rozhodně si nebral servítky. Mimo jiné vyhrožoval možností pádu Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).

„Pokud zablokujete spolupráci s námi, kdo zachrání ISS před nekontrolovatelným sestupem z oběžné dráhy a pádem na území USA nebo Evropy?“ napsal na Twitter a dodal, že teoreticky je ohrožena také Indie a Čína. „Nad Ruskem ISS nelétá, takže všechna rizika jsou na vaší straně. Jste na ně připraveni?“

Háček spočívá v tom, že Mezinárodní vesmírná stanice nad Ruskem létá – konkrétně nad územím, které přímo hraničí s Ukrajinou, Kazachstánem, Mongolskem, Čínou a Severní Koreou.

Na tuto chybu, kterou některá zahraniční média označila za „bizarní“ či rovnou „idiotskou“, upozornili uživatelé subredditu r/SpaceXMasterrace.

Na druhé straně, Rogozin se během uplynulých let dopustil již tolika kontroverzních výroků, že řadu lidí jeho neznalost dané problematiky nijak nepřekvapila.

Titulní foto: Russian Presidential Press and Information Office, CC BY 4.0

Diskuze (55) Další článek: Kdo je threat hunter. Povídání s lovkyní digitálních slabin Dášou Sedlákovou

Témata článku: Kosmonautika, Twitter, USA, Čína, Rusko, Ukrajina, Mezinárodní vesmírná stanice, Evropa, Indie, Severní Korea, Kazachstán, Ostuda, Sestup, ISS, Dmitrij Rogozin, Roskosmos, Sankce, Mongolsko

Vybrali jsme legendární adventury i moderní klikačky pro PC. Nechybí český Polda a kultovní Monkey Island

Adventury typu Point'n'Click už možná nejsou tolik v kurzu jako kdysi. Staré kousky jsou však stále lákavou nabídkou pro milovníky žánru. A ten se stihl ještě vyvinout.

Vojtěch Matušinský
Nejlepší hryAdventury
Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Zdražení se na nás valí ze všech stran a nejvíce se týká energií. Ať už je to plyn, pohonné hmoty, nebo elektřina. Z těchto tří můžete nejvíce zahýbat právě s elektřinou, a to investicí do fotovoltaické elektrárny. Podívejme se objektivním pohledem, pro koho je vhodná, a komu se naopak vůbec nevyplatí.

EnergetikaFotovoltaika