Šéf výzkumného centra SETI: „Jsme si jisti, že chceme mimozemšťany opravdu najít?“

Mnoho vědců i amatérských nadšenců z celého světa se v současné době snaží ze všech sil navázat první kontakt s nějakou mimozemskou civilizací, nebo alespoň najít důkazy o její existenci. Některým z nich se však neustále vtírá do mysli zásadní otázka: jsme si jisti, že to opravdu chceme?

„Nemáme důvod se domnívat, že technologický pokrok a altruismus nebo morálka jsou nějakým způsobem propojeny,“ řekl badatel SETI Andrew Siemion v rozhovoru pro Inverse.

"Jinde ve vesmíru pravděpodobně existují i zlovolné civilizace. Což je určitě něco, co bychom v rámci pokračujícího výzkumu vesmíru měli vzít v uvahu,“ dodal.

Přežijeme?

Siemion – který působí jako ředitel Berkeley SETI Research Center a má rovněž na starost projekt  Breakthrough Listen – je přesvědčen o tom, že případný objev mimozemšťanů změní svět. Současně ovšem neexistuje žádná záruka, že ho lidstvo přežije.

Podobné varování nedávno zaznělo i od prominentního fyzika Michia Kaku. Ten se sice domnívá, že by se k nám mimozemšťané chovali přátelsky, ale…

„Nemůžeme s tím hazardovat. Takže si myslím, že kontakt navážeme, ale měli bychom to udělat velmi opatrně,“ řekl Kaku počátkem tohoto měsíce serveru The Guardian.

Diskuze (23) Další článek: Serverové procesory AMD Epyc Milan drží přes 120 světových rekordů v různých aplikacích. Co na to Intel?

Témata článku: Vesmír, Bezpečnost, Výzkum, Mimozemský život, Najít, Guardian, Výzkumné centrum, JSM, Seti, Mimozemšťané, Civilizace, Andrew Siemion, Berkeley, Breakthrough listen