Šéf výzkumného centra SETI: „Jsme si jisti, že chceme mimozemšťany opravdu najít?“

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 23

Názory k článku

Anonymizovaný  |  25. 04. 2021 08:55

Rozvoj technologií a morálky jde ruku v ruce. Samozřejmě ne okamžitě, ale s nějakým zpožděním...Ve středověku bylo normální, že se lidé běžně popravovali, mučilo se, mrzačilo se jako na běžícím pásu i za drobné delikty. Dnes už trest smrti ve většině civilizovaných států neexistuje, "právo útrpné" v žádném civilizovaném státě (až na opravdové výjimky jako je waterboarding nebo spánková deprivace při výsleších potencionálních teroristů) neexistuje a dokonce už jsme se propracovali k tomu, že ptát se na některé osobní otázky při pracovním pohovoru je nelegální nebo už nelze ani slovně hrubě ranit něčí city příliš ostrými slovními nadávkami.To je docela extra posun od situace, kdy pán mohl své poddané nechat upálit jen proto, že se na ně zrovna naštval - přitom jen pár století vývoje.Ostatně dnes už ani není rozvinutá umělá inteligence, ale už se kolem ní vedou zásadní morální a etické debaty, nastavují regulace, takže morální a etické hledisko dokonce předchází daný vývoj.Stejně tak je to vidět i v kauze Vrbětice s Ruskem. Zemřeli tam DVA lidé a řeší se to na úrovni EU, NATO, OSN... Přitom před několika desítkami let by takovou (z tehdejšího pohledu) "banalitu" jako zabití dvou lidí na mezinárodní úrovni vůbec nikdo neřešil.Zkrátka společnost je stále etičtější, citlivější a stále víc dbá na práva jednotlivce.Takže se dá předpokládat, že civilizace, která bude mít opravdu vyspělé technologie, bude běžně používat například teleporty atd. je nebude používat k tomu, aby pomocí nich efektivněji vykonávala popravy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 04. 2021 18:32

Šéf výzkumného centra SETI: „Jsme si jisti, že chceme mimozemšťany opravdu najít?“
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ani ne mimiky, jako spíš jejich technologie (Amíci).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2021 17:36

Samozřejmě že se bojíme neznámého. Jsme rozvojová civilizace a na vyspělou nemáme
Jen si o sobě moc myslíme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2021 15:53

Najít je určitě chceme, je dobé vědět, kde může být potenciální hrozba. Otázka je spíše, jestli je chceme kontaktovat a jestli chceme, aby oni věděli, že jsme je našli. Takže být na místě těch, kteří by je objevili, byl bych velmi opatrný se zveřejňováním. Pokud by totiž byli případní mimozemšťané schopní odposlouchávat naše televizní vysílání, nemusela by se jim zrovna líbit informace, že o nich už víme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2021 12:54

Je naivní domnívat se, že jsme na vrcholu evoluce. Tady na Zemi možná, ve vesmíru jsme proti jiným inteligencím jako bakterie. Ve skutečnosti je to ještě mnohem horší. Život nemá pouze organickou formu a vetřelci již tady dávno jsou a chovají lidstvo, jako my chováme v drůbežárnách kuřata. My chováme kuřata na maso, ale vetřelci z nás čerpají životní energii přímo. Naše mysl je ve skutečnosti jejich mysl, to oni nás naprogramovali a stvořili civilizaci. Civilizace je drůbežárna vetřelců.
V této souvislosti je zajímavá otázka vzniku civilizace. V Turecku archeologové odkryli 12 tisíc let starý chrámový komplex Göbekli Tepe, kdy ještě neexistovalo písmo ani zemědělství. Prostě to tam postavili lovci s luky a šípy. Je ovšem nepravděpodobné, že by tak náročnou logistickou stavbu dokázali naplánovat a realizovat samotní lovci. A hlavně, jakou by k tomu měli motivaci? Odpověď se nabízí. Iniciátorem civilizace je totiž někdo úplně jiný, než člověk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2021 12:24

Hvězdná brána nám ukazuje, že případný střet s mnohem vyspělejší civilizací zvládneme levou zadní v šesti lidech. Takže netřeba nic řešit, problem solved :).
Zdar Max

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2021 12:06

Na podobné téma také článek o Temném lese na Oslu:
https://www.osel.cz/11700-zneklidnujici-vysve... ...
---
Kde všichni jsou? Ciolkovského - Fermiho paradox:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fermi_paradox...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fermiho_paradox...
---
Možná je problém v tom, že Fermi neuvažoval o paralelních vesmírech.
Lidstvo jako extrémně nebezpečný druh bylo vymístěno do prázdného vesmíru, aby nemohlo obyvatelům okolních vesmírů škodit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2021 11:29
20. 04. 2021 11:20

Nemůžeme najít vyspělejší civilizaciDle čtenářů Zivě je to proto, že jsme první.Dle Drakeovy rovnice je problém v posledním parametru. Frank Drake stanovil, že vyspělá civilizace vysílá 10 000 let.Já nesouhlasím ani s jedním. Pokud nejsme první, tak v naší galaxii musí být spousta civilizací co lítají mezi hvězdami (co jsou miliony , miliardy let před náma) a tyto civilizace taky musí vysílat.Tak proč tu spoustu civilizací co lítají mezi hvězdama nemůžeme najít?
Čtenáři odpoví, jsme první.
Může to být i proto, že nejvyspělejší civilizace zničila ty ostatní a to i proto, že dokáže svoje vysílání nebo sebe sama skrýt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 04. 2021 10:16

Přiznám se, že si ten kontakt příliš nedokážu představit.
Pokud budou na podobném stupni vývoje jako jsme my, tak na uskutečnění nějakého kontaktu nebudou mít technologie podobně jako je nemáme ani my.
A pokud budou na mnohem vyšší stupni vývoje, tak co si s náma asi tak budou moct říct? O čem by si dokázali popovídat např. dva lidi - jeden s IQ 160 a druhý s IQ 80? A to je přitom stále ještě velmi malý rozdíl než jaký by nejspíš byl mezi námi a technologicky vysoce vyspělými mimozemšťany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 04. 2021 08:14

Hodná civilizace, zlá civilizace - jaké ke lidstvo? Hodné nebo zlé? Asi se shodneme v tom že obojí. Záleží s jakými lidmi se potkáte. A u jiných civilizací to bude nejspíš podobné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor