Senzace se nekoná. Mezihvězdný asteroid 'Oumuamua je nejspíš jen stará skála pokrytá krustou

V posledních dnech se mnoha médiích objevily spekulace o tom, že mezihvězdný asteroid 'Oumuamua by ve skutečnosti mohl být sofistikovanou sondou, kterou do vesmíru vyslala nějaká mimozemská civilizace.

Výsledky rozsáhlého průzkumu, který vedli lan Fitzsimmons a Michele Bannister z Queen's University Belfast, nicméně naznačují, že 'Oumuamua je přírodního původu a silně se podobá ledovým objektům pokrytým suchou kůrou. Po miliony (možná i miliardy) let byl totiž vystaven kosmickému záření, v důsledku čehož se na jeho povrchu vytvořila izolační vrstva bohatá na organické látky.

Tato suchá kůra o tloušťce cca půl metru podle všeho účinně chrání „ledový interiér“ před odpařováním. Fungovala dokonce i v okamžicích, kdy se asteroid nacházel tak blízko našemu Slunci, že byl vystaven teplotám vyšším než 300°C.

Astronomové rovněž odhalili, že 'Oumuamua má stejnou barvu jako některé ledové planetky, které už dříve studovali na okraji Sluneční soustavy.

„Zjistili jsme, že jde o planetesimálu s dobře upečenou krustou, která připomíná nejmenší světy ve vnějších oblastech Sluneční soustavy, má šedočervený povrch a je velmi protáhlá – pravděpodobně o velikosti i tvaru londýnského mrakodrapu Gherkin,“ uvedla Bannister.

„Je fascinující, že první objevený mezihvězdný objekt vypadá jako malý svět z našeho domácího systému. To naznačuje, že způsob, jakým se formovaly naše planety a asteroidy, je v mnoha ohledech příbuzný systémům kolem jiných hvězd,“ uzavřela.

Zdroj: EurekAlert!,

Diskuze (21) Další článek: Facebook zamete s „Označ přátele, kteří...“ a dalšími praktikami na sběr lajků

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Slunce, Mimozemský život, Sluneční soustava, Asteroidy, Kosmické záření, Domácí systém, Skála, Rozsáhlý průzkum, Asteroid, ASTER, Poslední den, Mezihvězdný objekt, Belfast, Organická látka, Kůra, SKA, Vysoká teplota, Škála, Malý svět, Kúra, Mezihvězdný asteroid, Sucho

Windows XP slaví 20 let. Takhle jsme systém přivítali v říjnu 2001
Windows XPOperační systémyMicrosoft
Manipulace, neomezená moc a zisk na prvním místě. Kauza Facebook Papers otřásá Zuckerbergovým impériem

** Whistleblowerka vynesla tisíce interních dokumentů Facebooku ** Síť nezvládá moderovat hate speech ani dezinformace ** Zuckerberg nemá nikoho, kdo by se mu postavil

CenzuraKauzyFacebook
Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů