Senzace se nekoná. Mezihvězdný asteroid 'Oumuamua je nejspíš jen stará skála pokrytá krustou

V posledních dnech se mnoha médiích objevily spekulace o tom, že mezihvězdný asteroid 'Oumuamua by ve skutečnosti mohl být sofistikovanou sondou, kterou do vesmíru vyslala nějaká mimozemská civilizace.

Výsledky rozsáhlého průzkumu, který vedli lan Fitzsimmons a Michele Bannister z Queen's University Belfast, nicméně naznačují, že 'Oumuamua je přírodního původu a silně se podobá ledovým objektům pokrytým suchou kůrou. Po miliony (možná i miliardy) let byl totiž vystaven kosmickému záření, v důsledku čehož se na jeho povrchu vytvořila izolační vrstva bohatá na organické látky.

Tato suchá kůra o tloušťce cca půl metru podle všeho účinně chrání „ledový interiér“ před odpařováním. Fungovala dokonce i v okamžicích, kdy se asteroid nacházel tak blízko našemu Slunci, že byl vystaven teplotám vyšším než 300°C.

Astronomové rovněž odhalili, že 'Oumuamua má stejnou barvu jako některé ledové planetky, které už dříve studovali na okraji Sluneční soustavy.

„Zjistili jsme, že jde o planetesimálu s dobře upečenou krustou, která připomíná nejmenší světy ve vnějších oblastech Sluneční soustavy, má šedočervený povrch a je velmi protáhlá – pravděpodobně o velikosti i tvaru londýnského mrakodrapu Gherkin,“ uvedla Bannister.

„Je fascinující, že první objevený mezihvězdný objekt vypadá jako malý svět z našeho domácího systému. To naznačuje, že způsob, jakým se formovaly naše planety a asteroidy, je v mnoha ohledech příbuzný systémům kolem jiných hvězd,“ uzavřela.

Zdroj: EurekAlert!,

Diskuze (21) Další článek: Facebook zamete s „Označ přátele, kteří...“ a dalšími praktikami na sběr lajků

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Mimozemský život, Slunce, Sluneční soustava, Asteroidy, Kosmické záření, Poslední den, SKA, Belfast, Mimozemská civilizace, Kůra, Mezihvězdný asteroid, Mezihvězdný objekt, Skála, Vysoká teplota, Škála, Vnější oblast, University Belfast, ASTER, Senzace, Malý svět, Sucho, Kúra

To si už předem říkalo o malér. Krátce po půlnoci koupil 300 iPhonů, hned za rohem ho přepadli a přišel o miliony

** Půlnoční nákup iPhonů není dobrý nápad ** Kupujícího v New Yorku po cestě z Apple Storu přepadli ** Odcizili mu pytel s iPhony v hodnotě 95 tisíc dolarů!

USAiPhone