Raketa SLS je hotová. Čeká se už jen na loď Orion. Podívejte se, jak se sestavovala

NASA postupně sestavuje raketu SLS (Space Launch System), která dopraví člověka na Měsíc. Při první misi (Artemis 1) ale poletí bez lidí. Na dráhu kolem Měsíce dopraví kosmickou loď Orion.

Nejdříve byly na přelomu let 2020 a 2021 zkompletovány boostery na tuhé pohonné hmoty SRB. Následně k nim byl připojen obří centrální stupeň. V červnu byl na jeho vrchol umístěn adaptér a „do něj“ stupeň ICPS, který dopraví Orion k Měsíci.

Váš názor Další článek: Vesmírné zprávy: Druhý čínský výstup do volného prostoru

Témata článku: Technika, Vesmír, NASA, Artemis, Raketa, SLS, Artemis 1, Orion, Měsíc, loď, Kosmická loď, Space Launch Systém, ICPS

Kříží dráhu Země, je obrovský a nezvykle modrý. Vědci odhalili tajemství asteroidu Phaethon

** Phaethon je pět kilometrů velký asteroid, kteří se pohybuje po protáhlé dráze okolo Slunce ** Phaethon má modrou barvu a vědci už ví, proč tomu tak je

AstronomieAsteroidyVesmír
Pod drobnohledem. Čtečky otisků prstů na smartphonech a to, co jste o nich možná nevěděli

** Čtečky otisků prstů máme ve smartphonech déle než 20 let ** Jaké máme druhy, a jak vlastně fungují? ** Ten, kdo je nejvíce rozšířil od nich naopak upustil

Čtečka otisků v displejiČtečka otisků prstůSmartphony

Recenze herních sluchátek Sony InZone. Pro každého něco, pro hráče však špička

Jste už připraveni na nadcházející herní sezónu? Chybějící headset můžete mít rychle vyřešený.

Ladislav Novák
SluchátkaRecenzeSony
Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru