Šestiletá dívka lobbuje za návrat Pluta mezi planety

Pluto dříve býval jednou z 9 planet Sluneční soustavy, ale to už nějakou dobu neplatí. Některým lidem se toto rozhodnutí ovšem ani trochu nelíbí. Patří mezi ně i šestiletá Cara Lucy O'Connor z Irska, která se kvůli tomu rozhodla kontaktovat NASA.

„Opravdu si myslím, že Pluto by měl být znovu hlavní planetou jako Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran a Neptun, protože jsem se dívala na jedno video nazvané Let's go meet the planets a Pluto byl na samotném konci,“ uvádí mj. v dopise, který napsala s vydatnou pomocí své učitelky Sarah O'Donovan.

Cara sní o tom, že se jednoho dne stane astronautkou a navštíví „všechny hlavní planety včetně Pluta“. To ovšem předpokládá, že ji NASA vyslyší a pomůže ji „tento problém napravit“ – což není příliš pravděpodobné. Může ji však těšit alespoň to, že se nakonec dočkala odpovědi od samotného ředitele Planetary Science Division, Jamese Greena.

„Souhlasím s tebou, že Pluto je opravdu skvělý – ve skutečnosti, kdo by uvěřil, že Pluto má srdce?... Je to fascinující svět, který se neustále mění. Pro mě to není o tom, zda Pluto je či není trpasličí planeta, ale o tom, že Pluto je fascinující místo, v jehož studiu musíme pokračovat,“ konstatoval Green.

O'Donovan prozradila, že kvůli Plutu nepsali jen NASA, ale také Evropské kosmické agentuře. Netrvalo dlouho a tato korespondence zaujala pozornost irských médií. Díky tomu se s Carou spojila například i Carly Howett, která se podílí na misi New Horizons.

Připomeňme, že Pluto ztratil status planety v roce 2006. Tehdy totiž Mezinárodní astronomická unie přijala novou definici tohoto pojmu, které nevyhovuje. Více o této problematice dozvíte v naší komentované galerii.

Diskuze (27) Další článek: Amatérský dron natáčel záběry Apple Parku, zřítil se přímo na solární panely

Témata článku: Vesmír, NASA, Země, Astronomie, Mars, Saturn, Sluneční soustava, Jupiter, Venuše, Pluto, Uran, Merkur, Planets, Year, Irsko, Howe, Nová definice, New Horizons, Planetary, Trpasličí planeta, Fascinující svět, Komentovaná galerie, Charon, Neptun, Planeta

Farmaření táhne. Farming Simulator 22 prodal během týdne přes 1 milion kusů

Na farmu hráči v listopadu vyrazili i raději než na bojiště budoucnosti.

Farming SimulatorByznys