Sluneční soustava | Pluto

Šestiletá dívka lobbuje za návrat Pluta mezi planety

Pluto dříve býval jednou z 9 planet Sluneční soustavy, ale to už nějakou dobu neplatí. Některým lidem se toto rozhodnutí ovšem ani trochu nelíbí. Patří mezi ně i šestiletá Cara Lucy O'Connor z Irska, která se kvůli tomu rozhodla kontaktovat NASA.

„Opravdu si myslím, že Pluto by měl být znovu hlavní planetou jako Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran a Neptun, protože jsem se dívala na jedno video nazvané Let's go meet the planets a Pluto byl na samotném konci,“ uvádí mj. v dopise, který napsala s vydatnou pomocí své učitelky Sarah O'Donovan.

Cara sní o tom, že se jednoho dne stane astronautkou a navštíví „všechny hlavní planety včetně Pluta“. To ovšem předpokládá, že ji NASA vyslyší a pomůže ji „tento problém napravit“ – což není příliš pravděpodobné. Může ji však těšit alespoň to, že se nakonec dočkala odpovědi od samotného ředitele Planetary Science Division, Jamese Greena.

„Souhlasím s tebou, že Pluto je opravdu skvělý – ve skutečnosti, kdo by uvěřil, že Pluto má srdce?... Je to fascinující svět, který se neustále mění. Pro mě to není o tom, zda Pluto je či není trpasličí planeta, ale o tom, že Pluto je fascinující místo, v jehož studiu musíme pokračovat,“ konstatoval Green.

O'Donovan prozradila, že kvůli Plutu nepsali jen NASA, ale také Evropské kosmické agentuře. Netrvalo dlouho a tato korespondence zaujala pozornost irských médií. Díky tomu se s Carou spojila například i Carly Howett, která se podílí na misi New Horizons.

Připomeňme, že Pluto ztratil status planety v roce 2006. Tehdy totiž Mezinárodní astronomická unie přijala novou definici tohoto pojmu, které nevyhovuje. Více o této problematice dozvíte v naší komentované galerii.

Diskuze (26) Další článek: Amatérský dron natáčel záběry Apple Parku, zřítil se přímo na solární panely

Témata článku: Vesmír, Země, Mars, Astronomie, NASA, Sluneční soustava, Jupiter, Venuše, Saturn, Pluto, Uran, Merkur, Astronomická unie, Howe, Uran a Neptun, Komentovaná galerie, Neptun, Planetary, Planeta, New Horizons, Korespondence, Trpasličí planeta, Year, Fascinující svět, Nová definice

Co přijde po Netflixu a Amazonu? Tohle jsou streamovací služby, na které v Česku čekáme

** Rozhodujete se mezi Netflixem a HBO Go? Věřte, bude hůř ** Na trhu je mnohem víc ambicióznějších streamovacích služeb ** Některé by mohly do ČR zamířit ještě letos

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

** Jaké jsou výhody a nevýhody hraní na počítači? ** Co mají společného a v čem se liší Xbox One, PS4 a Switch? ** Na čem hrát, když nemáte výkonné PC ani konzoli?