Sluneční soustava | Pluto

Šestiletá dívka lobbuje za návrat Pluta mezi planety

Pluto dříve býval jednou z 9 planet Sluneční soustavy, ale to už nějakou dobu neplatí. Některým lidem se toto rozhodnutí ovšem ani trochu nelíbí. Patří mezi ně i šestiletá Cara Lucy O'Connor z Irska, která se kvůli tomu rozhodla kontaktovat NASA.

„Opravdu si myslím, že Pluto by měl být znovu hlavní planetou jako Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran a Neptun, protože jsem se dívala na jedno video nazvané Let's go meet the planets a Pluto byl na samotném konci,“ uvádí mj. v dopise, který napsala s vydatnou pomocí své učitelky Sarah O'Donovan.

Cara sní o tom, že se jednoho dne stane astronautkou a navštíví „všechny hlavní planety včetně Pluta“. To ovšem předpokládá, že ji NASA vyslyší a pomůže ji „tento problém napravit“ – což není příliš pravděpodobné. Může ji však těšit alespoň to, že se nakonec dočkala odpovědi od samotného ředitele Planetary Science Division, Jamese Greena.

„Souhlasím s tebou, že Pluto je opravdu skvělý – ve skutečnosti, kdo by uvěřil, že Pluto má srdce?... Je to fascinující svět, který se neustále mění. Pro mě to není o tom, zda Pluto je či není trpasličí planeta, ale o tom, že Pluto je fascinující místo, v jehož studiu musíme pokračovat,“ konstatoval Green.

O'Donovan prozradila, že kvůli Plutu nepsali jen NASA, ale také Evropské kosmické agentuře. Netrvalo dlouho a tato korespondence zaujala pozornost irských médií. Díky tomu se s Carou spojila například i Carly Howett, která se podílí na misi New Horizons.

Připomeňme, že Pluto ztratil status planety v roce 2006. Tehdy totiž Mezinárodní astronomická unie přijala novou definici tohoto pojmu, které nevyhovuje. Více o této problematice dozvíte v naší komentované galerii.

Diskuze (26) Další článek: Amatérský dron natáčel záběry Apple Parku, zřítil se přímo na solární panely

Témata článku: Vesmír, Země, Mars, NASA, Astronomie, Saturn, Sluneční soustava, Venuše, Uran, Jupiter, Pluto, Uran a Neptun, Planetary, Planets, Fascinující svět, Korespondence, Neptun, Year, New Horizons, Astronomická unie, Merkur, Howe, Trpasličí planeta, Irsko, Charon

Týden Živě: Nová Windows, Tesla na hraně krachu a létající masové kuličky

** Tesla má opět problémy s penězi, nestačí totiž vyrábět ** Microsoft uvedl květnová Windows 10 ** Jižní Korea chce přejít na Linux

David Polesný, Jakub Čížek | 6

Raspberry Pi 4 Model B: Raketa za tisícikorunu, která utáhne dva monitory

** Britové před pár dny představili nové Raspberry Pi 4 Model B ** Nový čipset má dost výkonu na dva HDMI monitory ** Za tisícovku získáte počítač na základní práci

Pokud Google a Huawei ukončí spolupráci, bude to prý hrozba pro celý svět

** Huawei chce vlastní OS pro mobily i PC. Mohl by ale uspět na Západě? ** Proti firmě se mezitím postavil i Facebook ** Google ale zároveň varuje před totální blokádou

Zranitelnost platebních karet Visa umožňuje zločincům obejít limit při bezkontaktních platbách

** Odborníci přišli na to, jak obejít limit bezkontaktních plateb ** Stačí zařízení, ovlivňující komunikaci mezi kartou a terminálem ** Stahují se nad bezkontaktními platbami mračna?