Přehazovačka, co řadí na základě odstředivé síly, už existuje přes 20 let:
https://www.youtube.com/watch...
Jinak za mě, přehazovačka je technicky ta nehorší věc, co je na bicyklu. Je zranitelná, řazení v tahu na větší kolečko nemožné, doladění na dobrou funkčnost má nedlouhé trvání a musí se opakovat (i u Shimano Deore XT a XTR), vadí jí prach, a řetěz - to je kapitola sama pro sebe.
I dnes jsou vyvíjeny převodovky na kolo umístěné v náboji, aktuálně top asi Rohloff SpeedHub se 14 rychlostmi, ovšem cenově stojí tak polovinu toho, co celé relativně slušné kolo:
https://www.rohloff.de/en/products/speedhub...
Nebo Shimano dělá Alfine a Nexus s 8 až 11 rychlostmi, za významně nižší cenu, ale ne tak dobré.
Nevýhodou je vyšší váha takového řešení, výhodou možnost řazení v tahu, malé nároky na údržbu (jednou za čas výměna olejové náplně), možnost použití řemenu místo řetězu, tichost. Navíc si myslím, že zrovna tento typ převodovky by byl pro "automatizaci" mnohem vhodnější.
Edit: Teď jsem se pořádně kouknul do článku, a na obrázku s diagramem je použití pouze s převodovkou v hubu, a to speciálně uzpůsobenou pro Di2. Z textu to moc nevyplývá, nebo dokonce to implikuje použití se standardní přehazovačkou, jako např. tato část:
"Anebo, pokud je naturel vaší jízdy naprosto tragický a přehazovačku, řetěz i další komponenty kola mučíte stejným způsobem jako autor tohoto článku [...]"
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 05. 2021 23:54