Americký Amazon hledá 100 000 nových pracovníků a napříč světem zvýší platy. Přizpůsobují se i ostatní v Česku. Alza obrnila svoje výdejní místa, štíty z plexiskla jsou dnes už také téměř na každé lékárně a v čerstvé tiskové zprávě popisuje situaci také skupina Mall.
Alza se snaží zařadit do prodeje domácí rychlotest na COVID-19. Obrnila také svoje výdejny
Šicí stroje, pekárny na chleba i rotopedy
V posledních dnech v jejích e-shopech až o stovky procent vzrostl zájem o šicí stroje (700 prodaných kusů za 48 hodin), sáčky do vysavačů (350 %), drogerie (800 %), hygienické přípravky (1 400 %) a trvanlivých potravin. Češi ve velkém kupují také domácí pekárny, mrazáky (420 %), a protože sedí celý den doma, tak také posilovací tyče, činky nebo rotopedy.
Firma zároveň upravila systém práce zaměstnanců v jejích skladech. Dezinfekční gely, mýdla a pravidelné měření teploty jsou samozřejmostí, Mall ale také upravil směnný provoz, aby se spolu jednotlivé skupiny nemohli stýkat. Mezi každou výměnou pracovníků zároveň dochází k dezinfekci prostor. Bezkontaktní je také režim se samotnými dopravci.
Zákazníci preferují bezkontaktntí předání
Pochopitelně se změnil i systém doručování ke koncovému zákazníkovi. Zatímco ještě loni preferovali v 58 % výběr zboží na výdejních místech, nyní roste počet těch, kteří objednávají zboží na domovskou adresu přičemž 80 % z nich preferuje bezkontaktní doručení, kdy se s kurýrem vůbec nepotkají. Roste také obliba výdejních Mall Boxů, které firma průběžně dezinfikuje. Podobně postupují i další velké eshopy s podobným řešením.
Amazon hledá jen v USA 100 000 skladníků. Ani e-shopy nejsou v době krize nafukovací
Byť se české velké e-shopy dušují, že zatím stíhají a dodávku zboží řeší s dodavateli každý den, jen Mall hledá 300 dalších skladníků a také řidiče, aktuální situace totiž připomíná nekončící předvánoční špičku.