Tak to skusim inak. preco EV tlacia nasilu obyc ludom, ked , by to mali zacat hromadne u MHD. Tam sa da spravit skoro dokonala logistika nabijania, osetrovania a udrzba baterii. Su presne grafikony + rezerva pri poruchach. Vstatnej sprave to iste. preco sa papalasi vozia v drahych a vykonnych BMW, AUDI, MERCEDCESOCH? Nech im tam daju tie EV na tych par km co robia denne. Ale dopadlo by to ako v DE, ked nejaka ministerka zivotneho mala jazdit EV a namiesto toho si prenajala BMW so spalovakom. Tolko zatial k EV. Az budu pripravene a budu umoznovat komfort uzivania a prevadzky ako spalovaky potom proti nim nebudem nic mat, ba aj si ho kupim. Ale zatial to tak nevyzera, hladat a planovat cestu ktora spalovakom zaberie 5 hodin a s EV 8 je nahlavu.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 10. 2024 22:04
za mičudu už je smysluplnejsi Tesla, tak to proste je. Dejte vedet az bude nejake eleFabia za 400 šlupek s ujetím aspon 400km, pak to bude vůz pro davy. Ale stale nikde nikdy nikdo nerekl, kde se vezmou usle prasule co se nevyberou na danich za ropna paliva... z ele se plati jen nuzna 21% dan a tot vse. No ja bych se ani nedivil kdyby pri kazde STK bylo po zjisteni najezdu KM za 2 roky prislo majiteli ele vehiclu douctovani dane za pouzivani ele mobilu, treba za kazdy km 3kč... i tak se to da delat aby se kasa naplnila :o))) A jelikoz vodik je asi jeste daleko, muze se to nelibit ale pokud by se to zavedlo, neni zbyti, co zbyva nez drzet jazyk za zuby a platit...
Elektrina je tuzemsky zdroj a vsechny prachy zustanou v ekonomice. Kryte sjezdovky a mrakodrapy v pousti budeme stavet doma. I erar si prijde na sve, protoze ty prachy se nekolikrat otoci a vygeneruji hezky zisk a dane. Jen trubka si mysli, ze z ropy mame hodne dani. Velka cast skonci nekde v tramtarii a s temi prachy pak delaji valky. To nas pak stoji mnohem vic nez jsme puvodne za ropu zaplatili. Ropa je zdroj vsech valek, at kvuli rope neba za penize z ropy.
Pani, ja doted myslel, ze vetsina valek byla z nabozenskych, pripadne z politicko-mocenskych duvodu. Skoda, ze jsem se lepe neucil. To bych mohl na zakladce opravovat ucitele a rict mu. Mate tam chybu. Tricetileta valka byla valkou o ropu. A az nebude ropa, tak nebudou ani valky. 😉
Ono nejde ani tak o elektřinu, jako o baterky.Osobní auta v ČR ročně spálí cca polovinu dovozu ropy, což je cca 45 mld. Kč ročně.Pokud byste chtěl jít výhradně elektromobilní cestou, musí se v ČR prodat ročně 220 000 elektromobilů místo spalovacích aut, do kterých je potřeba cca 13 000 000 kWh baterií, což při ceně článků 100 USD/kWh dělá přibližně 30 mld. Kč. Celý článek nebo majoritní vnitřní hodnota je dovozena z Číny, případně Jižní Koreje nebo Japonska. Když uvážíme, že baterie má kratší životnost než je průměrná životnost spalovacího auta a budou se tudíž muset dovážet i dodatečné baterie pro udržení elektromobilů v provozu, bude se dovozová bilance baterií pro elektromobily zhruba rovnat dovozové bilanci ropy.
Takže je to 15mdl CZK, které by se ušetřily jen přechodem na elektromobil... na druhou stranu ty baterky vydrží víc než kastle a navíc jdou dobře (na rozdíl od ropy) recyklovat, takže to potlačí cenu baterek ještě níž. Nesouhlasím s tím, že životnost EV je nižší než u spalováku. Pokud se člověk opravdu o spalovák stará, tak celkové náklady na servis, oleje atd mu za 10 let ušetří na novou baterku (samozřejmě refabrikovanou, ne jako ty z origo servisu za 600k). To už se teď reálně děje u strarých Leafů a BMW i3. A nová baterka bude mít zřejmě i vyšší kapacitu (jako u těch starých Leafů a BMW i3. EV prostě odejdou, až shnije kastle a nebo po totálce a proto si myslím, že budou mít vyšší životnosti. Rozhodně nepodporuju prodlužování životnosti čmoudů za cenu úplatků na STK a vyhození DPF.
Asi proto někteří korejští výrobci (SsangYong) dávají na akumulátory záruku 1 000 000 km nebo 10 let.Navíc ropu spálíš a zůstane po ní jenom smrad, materiál akumulátorů je z 95 % recyklován.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 10. 2024 12:51
Ono to určitě v nějaké formě jednou přijde. Vykašlat se na to by byl obrovský výpadek příjmu státního rozpočtu. Jen to nemůžou udělat hned, protože zájem o EV je i za stávajících podmínek minimální a tohle by byl jen další hřebíček do rakve.
Ale, ale. To je tady najednou socek.800 tisíc je už dneska "levné" auto. Tak to prostě je. Pokud vám to není recht, tak si kupte Dáčku se švihadlama nebo něco, co už má pět let nalítáno.
Já chápu, že každý nemůže být chytrý. Ale naučit se pracovat s informačními zdroji se dokáže i cvičená opice, tak je smutné, že jsi to nezvládl ty. Ale třeba to ještě dokážeš. A až se ti to povede, tak se podívej na nejprodávanější vozidla v segmentu soukromých aut. Mezi prvníma 15 najdeš jen auta v cenovém rozpětí kolem 500 tisíc, s cenou vrcholných verzí, atakujicich nějakých 650. Takže ne, 800 tisíc dnes není levné auto. To jen ty jsi hlupák.
Ono taky zapomeň na 800. Zběžně jsem si proletěl konfigurátor a skončil jsem na 1 029 000 Kč. A to jsem se držel při zemi. Pořád to bylo auto se základní baterkou. Jediný zbytný příplatek byla barva za 24, ale když už si kupuji nové auto z konfigurátoru, tak si tu barvu vybrat prostě chci.
Že na toho blba reaguješ...
S 500 tisíci v kapse dosáhneš tak na základní Fóbii. A této nákupní tašce sice můžeme říkat automobil, ale tím z toho automobil neuděláme. Nebo si můžeš koupit Dustera, taky v základu. To už možná je auto, ale hodně těsně. Všechno jsou to nejslabší benzíny, samozřejmě. Ne elektro, které ještě na cenovou stabilizaci čeká. Podle mého názoru, kdo nemá peníze nazbyt a není úplně vymaštěný kokot, koupí si za stejnou cenu radši dva roky staré BMW nebo Audi v nejvyšší možné výbavě s dvakrát silnějším motorem.
Další důkaz tvé hlouposti. Stačí dva kliky, abys zjistil, že základní fabia stojí 365 tisíc, ne pětikilo. Nejlevnější dva roky staré BMW stojí podle Tipcars 529 tisíc a je to řada 1, která je velikostně cca jako Scala. Na Fabií dostaneš 5 let prodlouženou záruku. To BMW bude na konci záruky. Navíc ceny v servisu u BMW jsou minimálně dvojnásobné, u dílů je rozdíl ještě větší. Takže nejen, že jsi hlupák, který ani neumí použít základní informační zdroje, ty ještě prachsprostě lžeš.
Gratuluji, tolik blábolů jsem v jednom postu už dlouho neviděl.Hlavně v klidu, ať se z toho neposereš.
Nebuď k sobě tak sebekritický. Třeba se jednou naučíš pracovat s informacemi a nebudeš veřejně za blbce. I když o tom silně pochybuji. Přeji příjemný lov na ojeté BMW!
Ano, jsem socka protože mám plat takový jaký mám a tohle si dovolit nemohu. Pokud už bych si dnes byl nucen koupit elektrické auto šáhnu po Dacia Spring Essential 45 se základní ceníkovou cenou 419 900 Kč.
To není auto. Za ty peníze máš plně vybavený Sandero nebo základní i30ku, ta je úplně jinde.
To není auto? A sakra... tak to je letadlo? Nebo strom? Myčka na nádobí? Co to tedy vlastně je? Pouč neznalé.
Vsem fanouskum vyfuku a popiracum klimaticke zmeny preji hezke plavani primo doma. Nazdar.
U odpurcu Elektromobility nemaji argumenty zadny vyznam. Benzinovy Taliban je skalopebny jako original.
Proč ne jezdíte mhd a vlakem, ekologu? E-auta jsou zatím jen ekopohádka.
Ještě v roce 2012 bylo průměrné stáří auta v ČR pod 13 let. Aktuálně to je přes 16. EV lidi nechtějí, nebo na ně nemají a nové spalováky díky stále přísnějších regulací jsou taky čím dál míň dostupné. Ekologie je určitě důležitá, ale současné opatření vedou spíš k tomu, že se lidé drží svých starých aut, které mají emise mnohem horší, než moderní spalováky. Jestli má být řešením, že to časem na našich silnicích bude vypadat jako na Kubě, tak potěš.
Chlapci v Skode Vam musi uplne jeb*t. 8K Kč za eletricky toustovac v zaklade.
Pro chlapce ve Skode cesti zakaznici, mysleno fyzicke osoby, ne verejne instituce bohate dotovane pri nakupu e-aut, ci bohate firmy, ktere potrebuji budovat svoji e-image, nejsou uz vubec relevantni a za pozornost stojici. 🙁)
Skodovka sice vyrabi v CR, ale auta jsou spis urcena na export kde jsou uplne jiny zakaznici. Pro socky jsou ojetiny.
Za mě ... už před víc jak rokem jsem prodal auto a zatím mi vůbec neschází. Jen se směju pepíkům s velkým egem co musej mít 8 válců, maximálku 350km/h, min 4litry, dojezd na jednu nádrž 2000km. Přitom jezděj max. kolem komína. Jednou max. dvakrát vyjedou někam dál. Máme tu v ulici jednoho co to má ještě potuněný takže všichni slyšej, že vyjel nabouchanej svalovec s velkým autem a malým fifínkem.
Franto, jsou lidé, kteří pouze nesedí na prdeli doma a nečekají na smrt jako ty, ale vedou aktivní život. Jsou lidé, kteří nežijí přímo v centru města, kde mají všechno do 10 minut od baráku a není tam použitelná MHD. Jsou lidé, kteří mají děti, ty chodí do školy, na kroužky. To, co vyhovuje tobě, ani zďaleka neznamená, že to samé vyhovuje jiným lidem.
Já jen nechápu proč si lidé ve městech kupují SUV a teréňáky, aby v nich v 99% jezdili sami a nejlíp po městě. Vidím to všude kolem sebe. Na co auto které jede 250 km/h když je povolená max. 130km/h a po městě se takovou krávou velkou táhnou 50km/h. Jsou schopný jet 500m autem a nejlíp zastavit u vchodu. Udělat o 10 kroků víc by je zabilo. Jinak nesedím doma na prdeli, denně dojíždím do práce, min 2x týdně na nákupy. Jo a nejsem pražák moje město nemá MHD.
Nesedět doma na prdeli znamená cestovat, jezdit na výlety, mít koníčky a aktivity. A ta závist, že má někdo velké či silné auto - v Německu je neomezená rychlost. Já například jezdím do Německa celkem často a rád se legálně projedu přes 200 km/h pokud to provoz dovolí. Ty bláboly o tom, že nikam nechodí - z toho co píšeš jsi to ty, kdo nikam nechodí.
Na 200km/h neni treba jezdit do D.
Přehlédl jsi zřejmě to slovíčko legálně.
Mezi číslovkou a jednotkou se vždy píše mezera.
Podstatný je tady dojezd, kdy "levná" verze má maximální dojezd pouze 375 km (baterie: 55 kWh). Aby si člověk opravdu polepšil, musí zaplatit alespoň 1 032 000 Kč, kde je dojezd 581 km (baterie: 82 kWh).
Navíc těch 375 km je v ideálních podmínkách 20 stupňů při nízké rychlosti a suchu. Skutečnost bude 200 km v zimě na dálnici, což je v podstatě nepoužitelné, protože člověk chce mít ještě nějakou rezervu na dojezd.
Takže bude mít v zimě na dálnici spotřebu 27kWh na sto? Proč odpovídáš na něco, čemu vůbec nerozumíš?Menší akumulátor je perfektní pro většinu lidí a nevidím důvod, proč by si měl zákazník připlácet statisíce za větší (cenu za tu holotu nekomentuji, ta je přestřelená). Já kvituji možnost volby.Další věc je, že si oba myslíte, že vám ten dojezd nestačí, což je normální stav motoristů, kteří s tím nemají zkušenosti. Způsoby jak tohle vyléčit je otevřená mysl a nebo si to vyzkoušet.
Jenomže to není jen o otevřené mysli. Elektromobily jsou do města ideální, pokud máš doma nabíječku. Pokud ne, je opravdu otravné jezdit často nabíjet. Oproti tomu jet s úsporným autem, třeba hybridem, natankovat jednou za měsíc, to je v pohodě. (Samozřejmě se to může lišit podle počtu najetých kilometrů.) Další věc je, že za 10 let bude z elektroauta elektroodpad. Ano, ne každé auto se spalovacím motorem vydrží věčně, ale rozhodně déle než baterie v elektromobilech. Je to předražené, a v minimální výbavě za 800k si člověk koupí ledacos v daleko vyšší výbavě. Z mého pohledu zatím elektromobily postrádají smysl.
Samozrejme ze to je drahe, kupoval jsem ted focus, kombi, automat, vybava uplbe jinde nez zaklad elroq za 690k… proste to ev porovnatelne je porad cca o 500k drahsi nez spalovak/hybrid
Můžeš mi říct, proč je po 10 letech z EV elektroodpad?
Jezdím párkrát do měsíce Brno - Praha a zpět, a to tenhle model nedá. Člověk bude rád, když v zimě dojede alespoň do Prahy.
Ocenuji ze jste nevytahnul tak oblibeny blabol o Chorvatsku na jednu nadrz. Ale i tak je vas argument hloupy. Kolik lidi jezdi porad po dalnici? Mozna 30-50km jednou za mesic. Ja napriklad s Teslou nejel za celych 5 let ani jednou po ceske dalnici. Protoze tady neni dalnice v mem smeru. V D jezdim obcas po dalnici a dojezd me uplne staci. Z hranic dojedu do Berlina a skoro zpet.
Ta vase tedla nema realny dojezd 200km ale spis 500km, uplne jine auto
Mně stačí dojezd 200 km, úplně v pohodě 😉
Levné dle koho? Vždyť to nemá ani kufr.
To je individuální. Mam auto s menším kufrem - Golf GTI a jeho kapacita mi naprosto postačuje. Naopak je Elroq kvůli tomu zbytečně dlouhý a až menší Epiq by mi případně dával smysl.
Přesně. Do Passata jsem to naházel, do elektrického Citiga to musím urovnat. Ale jezdíme max. 2, v defaultu jsou zadní sedačky sklopený, takže to tam hážu taky 😉
Děkuji, pro mě je to moc levné. Počkám si, až nejlevnější EV od Škody bude stát aspoň dva míče. Do té doby si vystačím se svým 15 letým dieselovým mondeem. Které, mimochodem, jezdí i přes najetých 320tkm stále perfektně se spotřebou 5,0l/100km.
Ste hnusny popierac zmeny klimy! Dokedy planujete jazdit tym neekologickym dieselom, ked mozete kazdych 5 rokov zachranit planetu kupou noveho elektromobilu s bateriami vycarovanymi zo zazracneho ekologickeho klobuka?!
Jako nic proti naftě, ale to 15 let starý mondeo když potkám, tak většinou jede v oblaku černýho dýmu. U mě naftáky skončily když jednomu odešlo DPF a u druhýho dvouhmota. Teď mám TSI a vůbec mi ta nafta nechybí.
Dvouhmotu měním s každou spojkou. Teď je tam třetí. Komplet spojka+dvojhmota s prací vyšla na 30tis. Nic strašnýho.
Zrovna o vas mluvili v TV. Pry budou takova smradlava auta posilat rovnou do srotu.
Televizi nemám, nezájem.
Letý, letá, letýme...
Dojezd 375 km za 800k czk má být levné? Pořád mě to nepřesvědčuje. A pořád trvají moje kritéria, která musí být splněna, abych si koupila elektromobil. Dojezd 1000+ km, dobití 10 minut nebo méně, životnost baterií 30+ let, hmotnost stejná jako u spalováku stejné kategorie, cena srovnatelná se spalovákem stejné kategorie.
Elektromobil s těmito parametry bude jistě k mání, někdy tak v příštím století 😀
No tak je to jednoduché, do té doby budu jezdit svým spalovákem.
Co je to "spalovák stejné kategorie"? Když pominu dojezd, co musí mít elektromobil a spalovák stejné, aby byly ze stejné kategorie? Elektromobil Ford Explorer AWD 250 kW výkon, z nuly na 100 za 5 a půl vteřiny, cena 1,3 mio. Spalovák Jaguar ePace AWD 235 kW výkon, z nuly na 100 o vteřinu horší, cena 1,7 mio. Je to stejná kategorie, nebo není?
Nevím, jak je na tom paní Samatha, ale pro mě osobně jsou parametry jako z 0 na sto nebo kilowatty absolutně nezajímavé. Vůbec je neřeším. Nejsem závodník, auto mi slouží k užitku, tedy aby mě bezpečně a pohodlně přepravilo z bodu A do bodu B. To je to, co od něj čekám. Celková délka dojezdu a doba tankování (nabíjení) jsou významné parametry v té kategorii "pohodlně". Osobně nemám nic proti elektromobilům, dokonce si umím představit, že moje příští auto bude elektromobil, ale důvody jsou absolutně jiné než kolik trvá z nuly na sto.
Třeba Mercedes-Benz A Klasse benzin vs Mercedes-Benz A Klasse EV. Nebo Škoda Karoq benzin vs Škoda Karoq EV. Stačí pro pochopení?To co jste napsal vy samozřejmě stejná kategorie není.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 14:42
Píšu ti to znovu, ale je to prostě blbost. Nepotřebuješ 1000+ km dojezd a nepotřebuješ nabíjet jen 10minut. Schválně mi napiš, co teď dělá tvoje drkotající plečka... pokud stojí na parkovišti a pořád to nechápeš, tak ti pak není pomoci.
To je moc hezký, že moje auto teď stojí na parkovišti, kde neni nabíječka. O víkendu jedu za příbuznýma, což je 350km (z toho 200km dálnice, po dokončení D35 to bude 300km) + nejmíň 50km na místě a pak cesta zpět. A tam taky neni na parkovišti nabíječka. A když jedu takovou dálku za příbuznýma, tak z toho nehodlám strávit půl dne řešenim nabíjení auta nebo tvrdnutim půl hodiny na nabíječce, když se spalovákem to mám vyřešený jednim tankovánim na 5 minut. A na to je 900-1000 tak akorát, abych nemusel řešit tankování/dobíjení auta a nemusel se stresovat zvýšenou spotřebou, když náhodou bude třeba silně pršet a bude protivítr. Takže co konkrétně se vyřeší tím, že moje auto teď stojí na parkovišti?
Pinďourovi to nevysvětlíš. On nepochopí, že lidé si kupují auto, aby plnilo jejich potřeby, nikoliv proto, aby oni museli plnit potřeby auta. Taky se většinu času courám kolem domu a vystačil by mi elektromobil s dojezdem cca 200 km. Ale několikrát za rok mám nějaký náročnější výlet a opravdu se nechci omezovat hledáním dobíječek, vybíráním hotelů podle toho, zda mají na parkovišti nabíječku atd.
Nabijet muzes z jakekoli zasuvky, i z te 10A v koupelne. Kde je 230V, tam se da nabijet. Nejsou treba Wallboxy, obycejny nabijeci kabel ktery se dava snad ke kazdemu EV jako zaklad.
a to si z té zásuvky v pátém patře paneláku potáhnu prodlužovačku? A když nebudu mít parkování hned přes vchodem, tak to potáhnu přes několik ulic? Nebo poprosim majitele přilehlé nemovitosti, jestli bych se nemohl napíchnout k němu? To mi nepřijde jako zrovna praktické řešení teda.
Řekněme to tak, že min. polovina populace má nabíjení vyřešeno, protože mají vlastní dům.
to je možný, ale to taky znamená, že polovina vlastní nabíjení vyřešeno nemá. A na to propagátoři EV rádi zapomínají a na základě svého survivorship bias vykládají svoje moudra, jak je všechno vyřešeno.
Moje necelý rok stará "drkotající plečka", ve skutečnosti Mercedes-Benz A Klasse 2023 benzin a k tomu mild hybrid po ujetí 326 km odpočívá v garáži. V sobotu má před sebou cca 670 km, s EV abych si na to vzala několikadenní dovolenou.
To: Pindulin -Este raz, kazdy ma ine poziadavky na EV. A ze tebe staci 50km denny najazd neznamena, ze bude vyhovovat kazdemu. Nepresadzuj svoje subjektivne nazory a hlavne ich neobjektivizuj. A ak to mas stale popletene, tak si zalez do tej tvojej skryplenej Tesly, ktorej od vyroby vrzga kazda plastova pi...a, a nemusim sa stale pozerat do spetaku ci mi nahodou neodpadol naraznik atd. A hlavne prestan nutit ostatnym svoje nezmysly!
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 15:38
Zajimave, ze se pod diskuzi o EV sejdou vzdy borci, kteri denne najezdi stovky km a zaroven polemizuji, kdo si muze v CR koupit nove auto. Panove, vsichni kecate.
Proč si myslíte, že jako jediný přesně víte, co druhý potřebuje? Stává se, že musím na otočku upalovat do zahraničí pro kritickou součástku, protože v ČR prostě není dostupná (objednávají se měsíce dopředu) a přes maraton telefonátů se člověk dostane do situace, kdy mu je přepuštěna (řetězec dodavatelů) u výrobce. To se sedne do auta a jede se na otočku např.: Mannheim a zpět, ale i do Francie, nebo blíže Vídně. Jinak řečeno skočíte do auta a upalujete co to jde, zatímco na místě události (např.: zásah bleskem) už někdo pracuje na škodách a nápravě. Na té součástce např.: přepínač sítí, hlavní jistič závisí např.: JIP, ARO, nebo výroba – rizika a škody. Jinak řečeno šlápnete na plyn, když to úseky dálnic v Německu dovolí, tak letíte i 200 km/h a natankovat i s kávou zabere maximálně 10 minut. Teď do toho zkuste napasovat auto na baterky, které nesnáší rychlost a nabití též nezabere 10 minut. To máte 1200-1500 km a okamžitě se montuje. Jasně, nyní spustíte 9 z 10 … na kterých absolutně nezáleží. Problémem EV jsou lidé, kteří je vnucují všem. P.S.: To auto má najeto už 286 000 km za necelé 3 roky.
A to je vzor pro 99% ceske populace? Vymluvy, jen vymluvy.
Berete nejake leky?
Vazena, vas bych poslal vsude pesky.
Levny elektromobil uz skoda udelala, jmenovalo se to Citigo, ale ten zarizli. Na skutecne levny EV jeste nemaji hotovou platformu, takze si jeste pockame
Neudělala, jenom lhali o ceně. A proto se taky nedělá, protože to za ty peníze (alespoň u nás) vyrobit NEJDE. 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 12:01
Ale jde vyrobit levný elektrický skútr nebo levná elektrická koloběžka, tak to bude asi můj dopravní prostředek v důchodovém věku až mi auto doslouží 😀
cena baterek neustale klesa, takze to je jenom otazka casu, nez se dockame
Kdyz to neudelaji domaci, tak to udelaji prespolni. Vsak uz klepou na dvere a ve Skodovce/VW maji hruzu v ocich.
NEKLESÁ. Jak jste na to přišel?
Protože si našel data a zjistil, že klesají.2015 - 290 USD / kWh2020 - 110 USD / kWh2023 - 100 USD / kWhhttps://www.westchestercleanenergy.com/post/record-lo...ell-prices
Ten hloupý a lživý narativ, který papouškují všichni novináři o tom, jak je to "levný" vůz, je k popukání. Za 800 talířů očekávám opravdu víc. A levným lze nazvat vůz kolem 400 tis., příp., když vezmu v potaz všechny blbosti, které nutí EU, tak 500 tis.Lidé, kteří si kupují levné nové vozy, nikdy 800 tis. za takovéto auto nedají.Směřujeme ke scénáři jako na Kubě, Evropa bude skanzen automobilismu, kde se budou při životě udržovat staré vraky, protože nová auta nikdo kupovat nebude. Už teď je průměrný věk aut v ČR přes 16 let a jeho zvyšování je rekordní. A se stejným problémem bojují všechny evropské země.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 10:50
A to za 800 tisic bude, ako pozname skodovku, v homeless edicii, ktora existuje max na papieri 😃 Takto sa, zda sa, snazi bojovat europsky automobilovy priemysel s krizou. Ponuknu nam elektricky traktor za 800 000. Medzitym dacia so svojim modelom sandero dalej patri medzi najpredavanejsie auta a potichu sa z toho celeho rehoce :) Sam som zvedavy, kedy si europske automobilky uvedomia, ze ti, co boli ochotny si za elektroauto priplatit, uz ho pravdepodobne maju, a ze ak chcu predavat, treba zacat nieco pre to robit.
Uz zase narativ 😂
Chápu, že to slovo může pro průměrnou "šlapku" být nesrozumitelné. Jeho význam najdeš v slovníku cizích slov. Tak snad ti tato rada pomůže porozumět celému sdělení. Držím palečky...
Narativ je ve volnem prekladu pohadka.
Nikdo nepíše, že je to levný vůz. Píší, že je to levný elektromobil. A to víceméně je.
Většina lidí má u nás auta s cenou 800+, kdyby teda ta auta byla nová a počítala se aktuální cena. Je pravda, že si obyčejná chudá rodina takové auto nekoupí, protože si kupuje auta kolem 500 tisíc, ale tak to udělá úplně stejně jako se spalovákem. Počká si pár let a to auto si koupí... žádná Kuba se konat nebude, to se zase prober
Kdybys nebyl debil, tak pochopíš, že jasně píšu o nových autech. Jsou lidé, včetně mě, kteří prostě ojetá auta nekupují.
A proč si chceš koupit nový auto, když na to očividně nemáš? Seš jak ta ženská, co křičela v metru, že má právo sedět.Byl si někdy na Kubě? Víš jak to tam funguje? Nikde na světě si lůza nemůže dovolit nové auto. Dokonce ani v Americe, světě neomezených možností. Tak nevím, proč zrovna ty máš pocit, že ti někdo dluží levný auto.
Kdybys nebyl debil, tak pochopíš, že mluvím o rodinách, které si kupují levná auta. Já se elektromobil kupovat nechystám, ani "levný". Raději dám svoje peníze za výkonné benzinové auto. Tys ten, kdo koupil ojetou popelnici, protože na nové nebylo. Ale oceňuji sebereflexi.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 17:11
Kdybys nebyl jantar, tak pochopis ze ti nikdo nic nevnucuje ;) tak tady nebul. Spalovaky tady budou jeste leta a mezitim si movitejsi koupi EV, ktere si pak koupi ojete nekdo kdo nema tolik penez na nove. Uplne jednoduche.
Plácáš nesmysly o věcech, o kterých víš kulový. Navíc jsi úplně mimo. Přečti si alespoň OP ať nejsi za totálního blba.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 18:47
Nevnucuje? Zajimave. Slysel jsi nekdy o emisnich povolenkach? O tom, ze se zvysuje cena vozu se spalovacim motorem na zaklade urcitych parametru, mimojine podle gramu co2 na ujetou vzdalenost? O tom, ze vyrobce muze na trh dodat jen urcity pocet vozu s nadlimitni spotrebou? Ze se neustale pritvrzuje ohledne emisi? A ohledne spalovaku, ktere tu budou leta... ze v urcitem pripade jiz nebude dovoleno opravovat (sic je to jednoduse neproveditelne), ze prodej ojeteho vozu urcite emisni tridy je zatizen "eko dani", takze je v urcity moment skutecne neprodejny. Doslo to tak daleko, ze balik pravnickych norem, nereflektujicich realitu, zvanych euro 7 se uvolnuje. Posouva. Vyrobci zacinaji couvat z prohlaseni o tom, ze blizka budoucnost bude jen elektromobilni apod. Vis, oni lide hlasuji penezenkami. Pruser je v tom, ze to roztaci ekonimickou spiralu, na jejimz konci je otazka, kdo konkretne tim jantarem bude.
Úžasné ceny. I kdybych na to měl, tak proč zbytečně vyhazovat peníze za předražené zboží? Auto je pro mě prostředek pro převoz osob a nákladu z místa A do místa B v momentě kdy potřebuji. Ideálně co nejjednodušší na ovládání a bez zbytečných kurvítek a asistentů které kecají do řízení a nejdou jednoduše trvale vypnout.Takže až budu potřebovat koupit auto, tak dle těchto kritérií nebo nějakou ojetinu - rozhodně né předražené auto za 800 tisíc.
Ideálně co nejjednodušší na ovládání a bez zbytečných kurvítek a asistentů které kecají do řízení a nejdou jednoduše trvale vypnout.Zial toto uz je aj v spalovacich autach. Rozum sa mi z toho zastavuje, ze si mam kupit auto, co mi bude neustale na vsetko pipat a vrieskat a psychicky ma tyrat 😃 Na toto mam doma manzelku. Neuveritelna doba. Co bude dalej? Ked pojdem hodit do pece uhlie, budu ma dvierka kopat elektrikou, aby som to nerobil? Tepla voda v sprche sa mi bude kazdych 5 sekund vypinat? Alebo sporak, ked budem varit, budem klikat na 30 krat dotaznik, ci naozaj idem minat tu elektrinu? 😃 Tato doba je velmi zvlastna.
Je mi tady z té diskuse na blití. Klidně ať všichni kolem dostanou rakovinu, hlavně, že to je levné. Víte, ona není povinnost jezdit autem, není to ani právo. Prostě vstanete o tři hodiny dřív a dojdete pěšky, to samé večer místo čumjení na Netflyx. A hotovo.
Když budete mít takové negativní myšlenky, tak tu rakovinu dostanete jako první. To si zatraceně dobře UVĚDOMTE, nejlépe na té tříhodinové cestě do práce místo 15 minut autem! 😀Ale předpokládám, že to myslíte ironicky. 😉
Tu rakovinu pri chozeni pesky by dostal z vaseho rakovinometu. Zkuste se zavrit do garaze a pustte si ten 4 valcovy koncert.
A proč bych to asi tak dělal, Zelený bolševiku? Jestli máš sebevražedné sklony, tak si to hoď a rakovinou se nemusíš vůbec zabývat, obzvlášť tou cizí. 😀Pořiď auto, abys nemusel chodit 3 hodiny pěšky a dýchat ten bordel, inteligente. 😝
Názor byl 2× upraven, naposled 3. 10. 2024 07:28
Občas se tu příznivci extrémní krajní levice objevují, koukám. Zdravím. 😉 👍🏻 Říká se tomu civilizace. Zrychluje to obchod. Podporuje ekonomiku. Dává svobodu. Staví domy. A jak to souvisí s rakovinou?
Rakovina kvůli spalovacím autům? Pokud jsou auta servisovaná, kontrolovaná a vyrobená v posledních letech, tak zplodiny ze spalování jsou docela nízké. A e-auta jsou pořád částečně nabíjená z elektřiny vyrobené v uhelných elektrárnách, v Německu se třeba podíl energie z uhlí zvýšil, když odstavili atomové elektrárny. Stejně tak se dnes řeší exhalace drobných částic z brzd a pneumatik, kde čím těžší auto, tím hůř, takže e-auta mají nejvíc exhalací z brzdného systému, které mají ětší dopad na zdraví než exhalace CO2.
Ano, přesně tak, to máte několikrát pokud, které se nikdy nesejdou: servisovaná = kámoš mi to přidělá lepící páskou, že je pod autem olejová skvrna, to ať řeší někdo jiný kontrolovaná = firma vám před měřením emisí zapůjčí DPF a po skončení měření jej zase vyjme vyrobená v posledních letech = auto v ČR v průměru 15 let, ale spíše tak 20 ==> auta = rakovina, nemoci cév, plic, impotence, poškození plodu, neurologické poruchy ==> jejich provozování = úmyslné obecné ohrožení
Aha, tak vy to nemyslíte ironicky... 8-o
Tohle řeší STK. U nás je podíl vyrobené elektřiny 30% z uhlí
Tak do toho. Zakazte ludom jazdit na autach, aby jazdili iba ti "vyvoleny" na elektrinu. Tiez im zakazte kurit drevom, uhlim, plynom. Tiez by ste mali zakazat vyrobu elektriny z uhlia, plynu. Rieky su v pohode, tam tie elektrarne len devastuju rybie populacie... Atomovky neviem, tam sa to casto meni. A co keby sme to vlastne cele zabalili a vratili sa ku konom a lokalnym komunitam? 😃 Akurat budu vsetci bicyklovat, aby si zakurili 😃 😃 Boze toto su strasne keci. Ak by politici chceli zachranit planetu, robia to uplne inak. Ja s nimi budem komunikovat tak, ako oni so mnou- cez zakazy a peniaze. A ak ja mam ma povinnost recyklovat, stavat pasivny dom, a zit "ekologicky", a dva domy vedla stoji firma, co denne chrli plastove flase s vodou z kohutika, tak sa na to mozem vysr...
Si kup Trabanta 😃
Debile
Škoda pokračuje ve své sebevražedné misi. Zatímco za fábii kombi za 300k pro běžného čecha by nestihali vyrábět, tak jdou do nepoužitelného a neprodejného paskvilu, kterých se prodá pár za měsíc. Komu není rady, tomu není pomoci. Ideologií se k obchodnímu úspěchu nepropracujete.
Fóbii za 300k v socce pro socky sice vyrobíš, možná na tom i pár tisíc vyděláš, ale ještě dostaneš 50k pokutu od EU za to, že to má spalovací motor. A prodělávat 50k na jednom autě není úplně ideální byznys plán.
Tak vyrábět něco co nikdo nebude chtít kupovat je ještě o něco horší.
I kdyby těch 50k pokuty přihodili ke kupní ceně, tak to bude pro spoustu lidí cenově zajímavější než "levný" elektromobil za 800k nebo i těch 600k. A nejspíš by nákup moderního levného spalováku prospěl ekologii víc, než aby místo toho jezdili ve dvacet let starý spalovací plečce, protože tyhle lidi si koupěj "levný" elektromobil teprve až se jim ten jejich starý spalovák rozpadne a jiný už koupit nepůjde.
Vyrobci to k cene vozu jiz davno prihazuji. Proto jsou i spalovaci auta tak draha.
Automobilky stále nepochopili, že základným kritériom pri rozhodovaní o kúpe nového auta je cena a nie tie kecy o dojazde, šetrení životného prostredia atď... Nie som síce socka, zarábam nadpriemerne, ale aj tak nemám na to aby som si kúpil predražené malé elektroauto.
Sak ojetych spalovaku je na trhu dost. Muzes vybirat. Za 800k uz to spousta firem veme. To je proste fakt a ty nejsi cilovka, na tebe miri autobazary.
Nebuď debil.
"Levný" za 800? To si raději (když už bych se teda omylem rozhodl pro Škodofku) koupím dvě základní Fóbie. Jednu pro sebe a druhou pro syna-začínajícího řidiče. Tenhle novej elektrickej pekáč je stejně rozměrově to samý, jen na větších kolech a s větší dávkou elektronickejch kurvítek.
Elektromobil, který má 10x méně pohyblivých součástí než spalovák, má potenciálních kurvítek, právěže mnohem méně.
Ovšem má 10x víc elektronických kurvítek než normální auto. Už jenom řízení nabíjení článků v těch akumulátorech je jedno velké potenciální kurvítko. 😉
Tak v tom pripade Trabant. To se da opravit i doma. Klasicke spalovaci auto dnes je plne elekoniky.
Kolikrát tady vybleješ tuhle hovadiny, která akorát odhaluje tvoji tupost?
Proti elektromobilu je to furt sranda.
Hahaha, levný. Škodu jsem měl 15 let a byl jsem spokojený, ale teď bych jejich předražená auta nekoupil.
Nikdo te nenuti.
Odpověď hodná debila
Takový levný automobil.
Pro někoho je možná auto za 800 tisíc levné, to nepopírám, ale já na něj při svém platu bohužel nemám. Jsem socka no, co se dá dělat.
To je relativní. Fabia 1 při uvedení na trhl před 25 lety stála 249 tisíc. Když to přepočítám přes průměrnou mzdu, tak to je cca 830 tisíc v dnešních penězích. Touhle optikou ten Elroq asi opravdu není drahý, ale ano. Taky nevidím auto, za které bych chtěl dát 800, reálně spíš minimálně mega, když se člověk trošku rozjede v konfigurátoru.
Trojkovou Fabii jsem kupoval novou za 280 000 Kč. Před šesti lety.
Bohužel těch 800k je jen obyčejný základ s povinnou výbavou a rádiem. Vlastně takovej automobilovej středověk. Takže utratíš hromadu peněz (800 tisíc je fakt hodně peněz) a ještě k tomu budeš jezdit autem, kde pumpuješ sedačku, dveře jsou jak z kindrvajíčka a tvůj syn se bude ptát, proč sis koupil tak drahý auto, když je to úplně stejný jako vaše bejvalá pětiletá oktávka a jen to má jinej motor a jinak zahnutý plasty :/
Mi na tom autě chybí alespoň ve předu klasické logo Škoda. Já vím, že to je nepodstatný detail, ale tyhle detaily tvoří celkový dojem. Ve chvíli, kdy se mi to auto alespoň vzhledově opravdu libí, tak mu jsem schopen odpustit nějaké větší problémy, ale mi ta absence loga vadí natolik, že ho vnímám neutrálně, což ty slabiny neumaže.
Hmm 800.000 levný, hmm.
Jako rohlíky na kráměPro lidi co dostávají dotace,je to dobrý kauf.A v Německu to půjde za 33 000 i bez dotací.Ve Francii po dotacích pod 29 000.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 07:18
Já mám tu odvahu si tipnout, že se prodá u nás víc Tesel než Elroq za cenu přes 1 mega.
Ta doba uz skoncila, hype Tesly je over, a navic Tesla vypada jak auto nakreslene v kancelari Disney 😃
Pokusím se odpovědět všem nepolíbeným zde v diskuzi.. a že je vás většina:1) Baterie o kapacitě 49-55kWh je tak akorát na takové auto a rozhodně to nepotřebuje větší2) 700km nebo kolik tu někdo potřebuje dojezd je úplná hovadina a řešit to záložním dieslem může vymyslet jen omezenec - schválně se nad sebou zamyslete, jestli si to myslíte a co děláte za práci. Nejspíš to nebude něco, kde se od vás očekává nějaké přemýšlení. Ti chytřejší to chtěli vyřešit hybridem, ale všem takovým jednou dojde, že hybrid je snad ještě horší než ten diesel.3) jestli někdo jezdí 500km denně, tak je mi ho líto, ale takový člověk si určitě nekoupí malý hranatý auto s malou baterkou. Stejně tak si nekoupí fábii ani kamika a fakt nechápu, proč má potřebu se se svým pracovním problémem svěřovat v diskuzi pod malým rodinným autem.4) cena za základní výbavu (volant a display s rádiem) je opravdu extrémně přestřelená a ve škodovce by se měli nad sebou zamyslet. Nikdo nestojí o lacině vyrobený, průměrně slícovaný a technikou nepolíbený auto za takový peníze. Za takovou cenu mají udělat elektrickou oktávku s dojezdem 450km a tohle mělo stát maximálně 650k. Já vím, že jim to nejde, ale mě to jako zákazníka vůbec nezajímá, když to konkurence zvládne.----------Každopádně to zepředu není špatný a chápu, že se někomu škodovky líbí. Ten infotainment poslední dobou docela vychytali. Je to sice pořád jako porovnávat Symbian 2010 oproti iOS 2024, ale vše nutné to dělá, tak proč ne. Jako služebák to majitele stejně netrápí, hlavně ať to jezdí. Kdybych si odmyslel cenu, tak je to vlastně docel fajn auto s rozumnejma parametrama a doufám, že to škodovka doladí
Evropa se dostala do pěkné pasti. Nové informace hovoří o tom, že 90% mědi má pod palcem Čína, nakupuje jak zběsilá a tím stoupá / kolísá cena. Navíc už má dávno pod kontrolou suroviny pro baterie, které stále vyžadují lithium / kobalt (otroci pracují na 130% 🙂 ). Tuším je to dobrých 15 let co tu měly být solid baterie (nehoří, nevybuchují), el. gely (GER), baterie na bázi síry (CZ, 5x vyšší kapacita). Kde nic, tu nic. Vlastně je ticho po pěšině i co se týče grafenových baterií (PRC). Četl jsem, že ze zoufalství se testuje, rychlé (místo pomalého) první nabití, kdy se snad zvyšuje životnost baterie až o 50 %*. Prodeje Škody jsou u EV za minulý rok zoufalé (články – net) a pochybuji, že tato modelová řada s jejími „možnostmi” něco vyřeší. Jestli mi však něco vadí víc než nucení občanů EU (dříve přes fy co mají vyrábět – přes finance, nařízení, limity) čím mají jezdit tak design, souhlasím se všemi, kteří většině (až na superluxusní výjimky, studie) EV říkají vysavače. Ano jsou to krabice jak od vysavačů. Když jsem u těch vysavačů zaráží mě, jak je možné, že v EU se má vše recyklovat a být šetrné k přírodě a stále vidím víc a víc domácích spotřebičů, které mají zbytečně baterii, třeba zrovna vysavač. Nevím jak ostatní, ale v domě i na chatě jsme vždy měli zásuvky. A možná ještě poslední věc, u baterie EV vozu se v záruce mění jen modul vykazující potíže, po záruce se děj vůle boží, ale proč nikde nevidím oslavné články, jak už jedou efektivní / ekologické linky na zpracování tun baterií týdně při zachování většiny vstupních surovin? Snad před lety pár článků o závodech v CAN/ SWE / NO už nevím a pak, pak nic. Opravdu půjdou ty články dostatečně recyklovat?* https://www.hrot24.cz/clanek/revoluc...o-polovinu
hezky jsi to shrnul, prijde pindulin se svou ekobandou a uminusuji te.
Hele zrovna ten vysavač je na baterky s tím svícením před sebe docela fajn, ale je to zajímavá myšlenka. Dneska je vše na baterky. Sekačka, nářadí, vysavač, různé chytré senzory a ovladače atd. Ani se nedivím, že chtějí zakázat jednorázové baterie.-----A máš pravdu, šel jsem sem místí lobo diskutéry trochu poprudit. Nepochopená velikost baterie si o to přímo říká a fakt mě zaráží, že nikoho ještě nenapadlo, že tu velikost řešilo několik vysoce fundovaných odborníků, kteří to udělali údajně špatně a z voleje jim to vyřeší borec jezdící drkotající 2.0tdi bez zkušenosti s elektromobilem.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 01:10
Kobalt se v bateriích používá čím dál tím méně. Je to od té doby, co skončily patenty na železofosfátové bat, které ho v sobě nemají.Životnost bat u prvních Tesel není vůbec špatná. Pokud tedy vynecháme nějaké ty vadné serie, co kdysi byly a ještě snad byl nějaký bug v 2019, ale to nebylo přímo v bat, ale asi elektronice? Už nevím. Globální stat pak trochu ničí Leafy a podobné lowcost EV bez tepelného managementu bat, kdy to ty bat dost odsírají. Tím chci říci, že u 10 let starých Tesel, co mají nalítáno přes 250kkm, je SoH dost slušný. A dnešní baterie jsou o levely někde jinde, takže dnešní bat by měly kormě nájezdu 350kkm se SoH nad 80% vydržet i mnohem delší časovou životnost (20+ let).Myslím si, že degradace nájezdy i časem bude postupně minulostí, stejně jako zahoření.Linky na recyklaci bat moc neběží, protože není moc co recyklovat. Když v Tesle umře bat a mění jí, tak to není samotnou bat, ale spíše něčím okolo, takže z toho vznikne repas. Lidi z bouraček různých EV, nebo bat s horším SoH zase předělávají bat na domácí úložiště.Samotné moduly se v bat mění jen u některých výrobců, neplatí to pro všechny. Myslím, že lze vyměnit modul i BMW i3, nebo u Leafa, další neznám, ale u Tesly třeba ne, ta je má celý zalitý.Jinak na pár místech na světě se už staví moderní linky na recyklaci. Myslím, že teď nedávno něco ohlásilo Polsko. Koukal jsem i na nějaký vývoj v recyklaci a vypadá to, že už jsou i rentabilní postupy, jak vytěžit lithium a další vzácné kovy z bat.Jinak články o revolučních bat jsou tu hafec let a pořád nic. Na druhou stranu, to neznamená, že vývoj a velepšování neprobíhá. Viz obrovský skok v nabíjecích křivkách, životnosti, kapacita per kg, protipožární ochrany, cena per kapacita apod. Že to je jen třeba 10%/rok up neznamená, že to není posun, celkem je. Stačí porovnat první Tesly S se součansýma, kam se to posunulo. A nebo k Číňanům, jak se chová bat v třeba takovém NIO.Zdar Max
Elektromobily s takhle malými bateriemi a pomalým nabíjením dělají elektromobilitě velmi špatnou reklamu. Navíc budou brzy naprosto neprodejné. Nechápu, kdo to může koupit. Za mě je minimum 600 km dojezd, 300kW nabíjení. Já do elektriky půjdu až s 1000 Km dojezdem a 400 kW nabíjením na 900 V architektuře a s autopilotem. Doufám, že se do 5 let dočkám.
Já to co píšete nepotřebuju. Pro mě: 280 km v zimě. Nabíjení pod 20 min by bylo fajnZadokolka stačí i do hor. 11kw nabíjení pro doma. Taky OK.
a keď budeš týždeň na chate v mraze, myslíš že to naštartuješ alebo baterka bude vybitá? Aký bude dojazd po 5 rokoch stánia pri striedajúcom sa ročnom období? Také auto je ako second hand nepredajné, lebo baterka bude na odpis.Spalovák bude fungovať aj po 5 rokoch bez problémov a každý ho kúpi rád. Elektriku ak bývam v paneláku tiež nenabijem, spalovák idem na pumpu a za 5 minút odchádzam.V zime si v kľude zakúrim bez vplyvu na dojazd a výkon.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 08:25
Jozefe, vůbec tomu nerozumíš. Elektromobil je na zimu násobně lepší než spalovací auto. Nevadí mu popojíždění v mrazu, popojíždění ve vedru. Přes aplikaci si ho vytopíš nebo vyklimatizuješ, takže žádné strádání v zimě, vedru. Záruku má na baterii 8 let, vydrží hravě 20 let. Nabíjet můžeš zhruba všude, nabíječek je tolik, že si nestihneš vybírat a můžeš to v klidu filtrovat podle nejlepší ceny. Není lepší auto na zimu.
Myslíte jako takhle, jo?Mrznoucí Amerika hřbitovem elektromobilů, odtahovky mají žně:https://www.idnes.cz/auto/zpravodaj...omoto_dohrJeště že máme to globální oteplování, co? 😀Jo, a baterka, co vydrží 20 LET? Tak to je baterka, jakou SVĚT NEVIDĚL!
Totální blábol, ale chápu proč si to někdo myslí. Však to taky za pár let pochopíš...
Přání otcem myšlenky? 😀
Tak já si koupil bazarového, bouraného Leafa 2017 s tím, že nepotřebuji za den ujet víc, jak 100km, takže mi pokrývá mé potřeby. A jednou do roka, na Vánoce, když potřebuji objet rodinu po celé ČR, si půjčím auto (většinou také EV), a tím si i ověřím, jak jsou na tom aktuální modely + si udělám dobře pojezdem v něčem, novým, výkonným, vyvoněným, co bych si třeba ani nekoupil.A znám spoustu lidí, kteří denně lítají max 30km. A ten Leaf lze došťouchat z 230V za asi 6h z nějakých 20% na 100%. Reálně se tedy třeba nabíjí jednou za tři dny. Nebo když jde člověk na nákup, tak během 20min je nabitý, což člověk většinou nestihne ani celý obchod projít.Jinak tedy cestuji trochu více, používám dost vlak. Na vlak jsem přešel, když jsem měl ještě spalovák. Řízení mně nijak nenapňuje, spíše hodně unavuje a věčné stání v kolonách už vůbec ne.Takže tak.
Nedočkáte
Mluvte za sebe, já dojezd 600 km opravdu nepotřebuju, fakt ne.
Zdvojnásobení dojezdu do 5 let, to by se stát mohlo. Výkony nabíjení jsou otázkou, nicméně s dojezdem 800-1000 km na jednu "plnou" by mi vyhověly i současné výkony. Autopilota, ani ostatní asistenty nepotřebuji a jsou mi spíš na obtíž. Nechápu naopak, proč by současné elektromobily měly být brzo neprodejné. To by muselo dojít ke skokovému pokroku technologie, nebo cen. No však uvidíme.
Nemohlo. Žádné nové technologie na zdvojnásobení současných kapacit akumulátorů nejsou ani v dohledu, natož v experimentálním stádiu.Přes veškeré reklamní články o zázračných bateriích, které jsou tady posledních 10 let 10x do roka. Baterie za tu dobu bohužel ale ani jediná.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 15:25
Vypadá velmi dobře a líbí se mi. I ceny jsou na EV sympatické. Výběr baterií je lepší než jsem čekal. Kdo chce něco levnějšího, může si koupit spalovák. Pro Elroq 60 a 85x jste neuvedli cenu, nejsou stanovené? Snahu o ekosystém chválím, nicméně co technologie V2X. Zatím nebudou?
Kdyz my bychom chteli, aby nam elektromobily nezdrazovaly ty spalovaky.Az si budete kupovat elektromobil za trzni cenu, nereknu ani popel. Ale to v EU nejde, tu prilezitost vubec elektromobily nedostaly. A tech zasahu v jejich prospech je takove mnozstvi, ze to uz ani lidi nevi.
Jakože já si koupím Teslu a sousedovi zdraží Škodovku? Teda sousedovi ne, ten má taky EV. 🤦♂️
jako ironicky prispevek dobre, jinak spise na prasky.
"Levný" elektromibil s ubohoučkým akumulátorem o 55 kWh za 800000??? Já si tedy pod levným elektromobilem o takových parametrech představuji něco za cca 300000, max. 400000.
Jakože koupíš nové docela slušné auto (žádná čína) za tři platy? To fakt nejde. Kdyby nový stál 400, tak to koupím k fotovoltaice na baterky a zbytek rozprodám na náhradní díly.Každopádně 800 je úplnej úlet za kamiqa s baterou. Dal bych za základ max. 650k.
Ty zadna Cino, pokud by dosahovalo parametru Ciny tak bude stat min dvojnasobek
Vrať se nohama na zem. Za 300 už dnes nekoupíš ani Dacii.
A proč asi? 😝
Vtipné je, kolik úlev ten vůz musel dostat, aby se vůbec na tu cenu dostal. Třeba fleetové emise a pokuty, efektivní způsob, jak zlevnit elektromobily a zdražit spalováky tak, aby nikdo nedokázal zjistit, o kolik vlastně.Pak prohlásíte automobil za 800 tisíc za levný. Snad to přinese alespoň prokliky.Jenom dodám, že tenhle stát se každý rok více a více zadlužuje, není schopen hospodařit v černých číslech. A na 85% jsou akumulátory v tom autě ze země páchající genocidu a vojensky okupující cizí stát.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 10. 2024 22:25
Škodovka očividně nejvíce zarobí na výbavě, takže úlevy které toto auto dostaly jsou vyndání všeho, co není povinné. Vsadím se, že kdyby byl nepovinnej volat, tak vyndaj i ten a místo toho tam bude taková ta záslepka jako na tlačítkách, co na tebe bude koukat se slovy, že nemáš na lepší výbavu.
Má alespoň v základu přípravu na autorádio? Jak je u koncernu obvyklé.😂
radio zere baterku, za tech 800tisic dostanes zpevnik...
Za 800tisíc dostaneš přípravu na držák na zpěvník :)
Tak nebudete schcát do petki při jízdě do Chorvatska, ale při čekání ve frontě na nabíječku, simpli clever
Drahé. Malý dojezd. Top speed jen 160.
800tis za auto s realnym dojezdem 200km... 😃
Trhnete si nohou s tím laptopem na kolečkách.Já chci normální auto a levné i pohodlnéCitroen C3 za 330000 mi zcela vyhovuje. Jezdí za 4.7 a natankovat mohu všude a velmi rychle
C3 teď stojí od 380 a je to jiná kategorie auta. S baterkou za to chtěj 630 tisíc. Za mě úlet a spíš bych koupil tu za 380. Podle mě se všechny ty nové Citroeny a Peugeoty po designové stránce povedly.
Skladové vozy jsou levnější a lze i smlouvat
Jako jo, ale to se takhle nedá porovnávat. Koukal jsem na to a neviděl jsem skladovku novýho modelu za tak nízkou cenu. Jestli o Elroq bude zájem jako o Kodiaqa, tak to půjde koupit taky za jiný ceny. Každopádně ta nová C3 je fakt pěkný auto... tak hodně šťastných kilometrů
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 08:49
Prostě to pérování je supr.Nechápu proč se lidé nechávají kopat do zadku
Cina dokaze v EU prodavat elektromobily za 200.000. Takze? Kde je nejaka pointa?
A kde se to dí koupit? Pošli odkaz, pokud to je nějaké normální auto,mám zájem.
Resil jsem individualnidovoz, to vychazelo, cena , clo, doprava, dph cca 400 v soucasnosti +30%, 89000 RMB
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 14:54
A to auto splňuje homologaci pro naše silnice?
Čína ani před uválením cla žádné EV vozidlo třídy C v Evropě pod 600 000,- nikdy neměla