Vasho trax
Vasho trax
3. října • 22:03

Tak to skusim inak. preco EV tlacia nasilu obyc ludom, ked , by to mali zacat hromadne u MHD. Tam sa da spravit skoro dokonala logistika nabijania, osetrovania a udrzba baterii. Su presne grafikony + rezerva pri poruchach. Vstatnej sprave to iste. preco sa papalasi vozia v drahych a vykonnych BMW, AUDI, MERCEDCESOCH? Nech im tam daju tie EV na tych par km co robia denne. Ale dopadlo by to ako v DE, ked nejaka ministerka zivotneho mala jazdit EV a namiesto toho si prenajala BMW so spalovakom. Tolko zatial k EV. Az budu pripravene a budu umoznovat komfort uzivania a prevadzky ako spalovaky potom proti nim nebudem nic mat, ba aj si ho kupim. Ale zatial to tak nevyzera, hladat a planovat cestu ktora spalovakom zaberie 5 hodin a s EV 8 je nahlavu.

Názor byl 1× upraven, naposled 3. 10. 2024 22:04

pcwifi
2. října • 21:04

za mičudu už je smysluplnejsi Tesla, tak to proste je. Dejte vedet az bude nejake eleFabia za 400 šlupek s ujetím aspon 400km, pak to bude vůz pro davy. Ale stale nikde nikdy nikdo nerekl, kde se vezmou usle prasule co se nevyberou na danich za ropna paliva... z ele se plati jen nuzna 21% dan a tot vse. No ja bych se ani nedivil kdyby pri kazde STK bylo po zjisteni najezdu KM za 2 roky prislo majiteli ele vehiclu douctovani dane za pouzivani ele mobilu, treba za kazdy km 3kč... i tak se to da delat aby se kasa naplnila :o))) A jelikoz vodik je asi jeste daleko, muze se to nelibit ale pokud by se to zavedlo, neni zbyti, co zbyva nez drzet jazyk za zuby a platit...

Dashiell
2. října • 20:33

Ale, ale. To je tady najednou socek.800 tisíc je už dneska "levné" auto. Tak to prostě je. Pokud vám to není recht, tak si kupte Dáčku se švihadlama nebo něco, co už má pět let nalítáno.

Petr Zaloha
2. října • 20:12

Vsem fanouskum vyfuku a popiracum klimaticke zmeny preji hezke plavani primo doma. Nazdar.

perdo
perdo
2. října • 19:36

Chlapci v Skode Vam musi uplne jeb*t. 8K Kč za eletricky toustovac v zaklade.

František Koudelka (Franta Koudelka)
František Koudelka (Franta Koudelka)
2. října • 17:54

Za mě ... už před víc jak rokem jsem prodal auto a zatím mi vůbec neschází.
Jen se směju pepíkům s velkým egem co musej mít 8 válců, maximálku 350km/h, min 4litry, dojezd na jednu nádrž 2000km. Přitom jezděj max. kolem komína. Jednou max. dvakrát vyjedou někam dál.
Máme tu v ulici jednoho co to má ještě potuněný takže všichni slyšej, že vyjel nabouchanej svalovec s velkým autem a malým fifínkem.

kajmik01
2. října • 14:17

Podstatný je tady dojezd, kdy "levná" verze má maximální dojezd pouze 375 km (baterie: 55 kWh). Aby si člověk opravdu polepšil, musí zaplatit alespoň 1 032 000 Kč, kde je dojezd 581 km (baterie: 82 kWh).

thegrid
thegrid
2. října • 13:09

Levné dle koho? Vždyť to nemá ani kufr.

marti777
marti777
2. října • 12:42

Děkuji, pro mě je to moc levné. Počkám si, až nejlevnější EV od Škody bude stát aspoň dva míče. Do té doby si vystačím se svým 15 letým dieselovým mondeem. Které, mimochodem, jezdí i přes najetých 320tkm stále perfektně se spotřebou 5,0l/100km.

Samanthea N (Samanthea Nováková)
2. října • 12:24

Dojezd 375 km za 800k czk má být levné? Pořád mě to nepřesvědčuje. A pořád trvají moje kritéria, která musí být splněna, abych si koupila elektromobil. Dojezd 1000+ km, dobití 10 minut nebo méně, životnost baterií 30+ let, hmotnost stejná jako u spalováku stejné kategorie, cena srovnatelná se spalovákem stejné kategorie.

Vít Míchal
2. října • 11:28

Levny elektromobil uz skoda udelala, jmenovalo se to Citigo, ale ten zarizli. Na skutecne levny EV jeste nemaji hotovou platformu, takze si jeste pockame

Katikakus
Katikakus
2. října • 10:40

Ten hloupý a lživý narativ, který papouškují všichni novináři o tom, jak je to "levný" vůz, je k popukání. Za 800 talířů očekávám opravdu víc. A levným lze nazvat vůz kolem 400 tis., příp., když vezmu v potaz všechny blbosti, které nutí EU, tak 500 tis.
Lidé, kteří si kupují levné nové vozy, nikdy 800 tis. za takovéto auto nedají.
Směřujeme ke scénáři jako na Kubě, Evropa bude skanzen automobilismu, kde se budou při životě udržovat staré vraky, protože nová auta nikdo kupovat nebude. Už teď je průměrný věk aut v ČR přes 16 let a jeho zvyšování je rekordní. A se stejným problémem bojují všechny evropské země.

Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 10:50

frantaN47
2. října • 10:23

Úžasné ceny. I kdybych na to měl, tak proč zbytečně vyhazovat peníze za předražené zboží? Auto je pro mě prostředek pro převoz osob a nákladu z místa A do místa B v momentě kdy potřebuji. Ideálně co nejjednodušší na ovládání a bez zbytečných kurvítek a asistentů které kecají do řízení a nejdou jednoduše trvale vypnout.Takže až budu potřebovat koupit auto, tak dle těchto kritérií nebo nějakou ojetinu - rozhodně né předražené auto za 800 tisíc.

Doakes
2. října • 9:41

Škoda pokračuje ve své sebevražedné misi. Zatímco za fábii kombi za 300k pro běžného čecha by nestihali vyrábět, tak jdou do nepoužitelného a neprodejného paskvilu, kterých se prodá pár za měsíc. Komu není rady, tomu není pomoci. Ideologií se k obchodnímu úspěchu nepropracujete.

milan koren
milan koren
2. října • 9:24

Automobilky stále nepochopili, že základným kritériom pri rozhodovaní o kúpe nového auta je cena a nie tie kecy o dojazde, šetrení životného prostredia atď... Nie som síce socka, zarábam nadpriemerne, ale aj tak nemám na to aby som si kúpil predražené malé elektroauto.

Karel Datel Vedoucí
2. října • 9:17

"Levný" za 800? To si raději (když už bych se teda omylem rozhodl pro Škodofku) koupím dvě základní Fóbie. Jednu pro sebe a druhou pro syna-začínajícího řidiče. Tenhle novej elektrickej pekáč je stejně rozměrově to samý, jen na větších kolech a s větší dávkou elektronickejch kurvítek.

Michal Činčiala
2. října • 9:03

Hahaha, levný. Škodu jsem měl 15 let a byl jsem spokojený, ale teď bych jejich předražená auta nekoupil.

Martin Zahrada
2. října • 8:37

Takový levný automobil.

jirik66
2. října • 8:10

Pro někoho je možná auto za 800 tisíc levné, to nepopírám, ale já na něj při svém platu bohužel nemám. Jsem socka no, co se dá dělat.

brk77
2. října • 7:44

Mi na tom autě chybí alespoň ve předu klasické logo Škoda. Já vím, že to je nepodstatný detail, ale tyhle detaily tvoří celkový dojem. Ve chvíli, kdy se mi to auto alespoň vzhledově opravdu libí, tak mu jsem schopen odpustit nějaké větší problémy, ale mi ta absence loga vadí natolik, že ho vnímám neutrálně, což ty slabiny neumaže.

5ta1da
5ta1da
2. října • 7:13

Hmm 800.000 levný, hmm.

Tojevono
2. října • 7:11

Jako rohlíky na kráměPro lidi co dostávají dotace,
je to dobrý kauf.A v Německu to půjde za 33 000 i bez dotací.
Ve Francii po dotacích pod 29 000.

Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2024 07:18

Václav Hellebrand
Václav Hellebrand
2. října • 5:17

Já mám tu odvahu si tipnout, že se prodá u nás víc Tesel než Elroq za cenu přes 1 mega.

Pindulin
2. října • 0:49

Pokusím se odpovědět všem nepolíbeným zde v diskuzi.. a že je vás většina:
1) Baterie o kapacitě 49-55kWh je tak akorát na takové auto a rozhodně to nepotřebuje větší
2) 700km nebo kolik tu někdo potřebuje dojezd je úplná hovadina a řešit to záložním dieslem může vymyslet jen omezenec - schválně se nad sebou zamyslete, jestli si to myslíte a co děláte za práci. Nejspíš to nebude něco, kde se od vás očekává nějaké přemýšlení. Ti chytřejší to chtěli vyřešit hybridem, ale všem takovým jednou dojde, že hybrid je snad ještě horší než ten diesel.
3) jestli někdo jezdí 500km denně, tak je mi ho líto, ale takový člověk si určitě nekoupí malý hranatý auto s malou baterkou. Stejně tak si nekoupí fábii ani kamika a fakt nechápu, proč má potřebu se se svým pracovním problémem svěřovat v diskuzi pod malým rodinným autem.
4) cena za základní výbavu (volant a display s rádiem) je opravdu extrémně přestřelená a ve škodovce by se měli nad sebou zamyslet. Nikdo nestojí o lacině vyrobený, průměrně slícovaný a technikou nepolíbený auto za takový peníze. Za takovou cenu mají udělat elektrickou oktávku s dojezdem 450km a tohle mělo stát maximálně 650k. Já vím, že jim to nejde, ale mě to jako zákazníka vůbec nezajímá, když to konkurence zvládne.
----------
Každopádně to zepředu není špatný a chápu, že se někomu škodovky líbí. Ten infotainment poslední dobou docela vychytali. Je to sice pořád jako porovnávat Symbian 2010 oproti iOS 2024, ale vše nutné to dělá, tak proč ne. Jako služebák to majitele stejně netrápí, hlavně ať to jezdí. Kdybych si odmyslel cenu, tak je to vlastně docel fajn auto s rozumnejma parametrama a doufám, že to škodovka doladí

dolph1888
dolph1888
2. října • 0:06

Evropa se dostala do pěkné pasti. Nové informace hovoří o tom, že 90% mědi má pod palcem Čína, nakupuje jak zběsilá a tím stoupá / kolísá cena. Navíc už má dávno pod kontrolou suroviny pro baterie, které stále vyžadují lithium / kobalt (otroci pracují na 130% 🙂 ). Tuším je to dobrých 15 let co tu měly být solid baterie (nehoří, nevybuchují), el. gely (GER), baterie na bázi síry (CZ, 5x vyšší kapacita). Kde nic, tu nic. Vlastně je ticho po pěšině i co se týče grafenových baterií (PRC). Četl jsem, že ze zoufalství se testuje, rychlé (místo pomalého) první nabití, kdy se snad zvyšuje životnost baterie až o 50 %*. Prodeje Škody jsou u EV za minulý rok zoufalé (články – net) a pochybuji, že tato modelová řada s jejími „možnostmi” něco vyřeší. Jestli mi však něco vadí víc než nucení občanů EU (dříve přes fy co mají vyrábět – přes finance, nařízení, limity) čím mají jezdit tak design, souhlasím se všemi, kteří většině (až na superluxusní výjimky, studie) EV říkají vysavače. Ano jsou to krabice jak od vysavačů. Když jsem u těch vysavačů zaráží mě, jak je možné, že v EU se má vše recyklovat a být šetrné k přírodě a stále vidím víc a víc domácích spotřebičů, které mají zbytečně baterii, třeba zrovna vysavač. Nevím jak ostatní, ale v domě i na chatě jsme vždy měli zásuvky. A možná ještě poslední věc, u baterie EV vozu se v záruce mění jen modul vykazující potíže, po záruce se děj vůle boží, ale proč nikde nevidím oslavné články, jak už jedou efektivní / ekologické linky na zpracování tun baterií týdně při zachování většiny vstupních surovin? Snad před lety pár článků o závodech v CAN/ SWE / NO už nevím a pak, pak nic. Opravdu půjdou ty články dostatečně recyklovat?
* https://www.hrot24.cz/clanek/revoluc...o-polovinu

Václav Kovařík (Wakllaf)
1. října • 22:52

Elektromobily s takhle malými bateriemi a pomalým nabíjením dělají elektromobilitě velmi špatnou reklamu. Navíc budou brzy naprosto neprodejné. Nechápu, kdo to může koupit. Za mě je minimum 600 km dojezd, 300kW nabíjení. Já do elektriky půjdu až s 1000 Km dojezdem a 400 kW nabíjením na 900 V architektuře a s autopilotem. Doufám, že se do 5 let dočkám.

Petr Basa
1. října • 22:50

Vypadá velmi dobře a líbí se mi. I ceny jsou na EV sympatické. Výběr baterií je lepší než jsem čekal. Kdo chce něco levnějšího, může si koupit spalovák. Pro Elroq 60 a 85x jste neuvedli cenu, nejsou stanovené? Snahu o ekosystém chválím, nicméně co technologie V2X. Zatím nebudou?

Glorfred
1. října • 22:30

"Levný" elektromibil s ubohoučkým akumulátorem o 55 kWh za 800000??? Já si tedy pod levným elektromobilem o takových parametrech představuji něco za cca 300000, max. 400000.

Bzuci.
1. října • 22:20

Vtipné je, kolik úlev ten vůz musel dostat, aby se vůbec na tu cenu dostal. Třeba fleetové emise a pokuty, efektivní způsob, jak zlevnit elektromobily a zdražit spalováky tak, aby nikdo nedokázal zjistit, o kolik vlastně.
Pak prohlásíte automobil za 800 tisíc za levný. Snad to přinese alespoň prokliky.Jenom dodám, že tenhle stát se každý rok více a více zadlužuje, není schopen hospodařit v černých číslech. A na 85% jsou akumulátory v tom autě ze země páchající genocidu a vojensky okupující cizí stát.

Názor byl 1× upraven, naposled 1. 10. 2024 22:25

profano
1. října • 22:10

Má alespoň v základu přípravu na autorádio? Jak je u koncernu obvyklé.😂

Aleš Jirásek
1. října • 22:03

Tak nebudete schcát do petki při jízdě do Chorvatska, ale při čekání ve frontě na nabíječku, simpli clever

Hlinda
Hlinda
1. října • 21:14

Drahé. Malý dojezd. Top speed jen 160.

Jozef Lenin
1. října • 21:11

800tis za auto s realnym dojezdem 200km... 😃

intago
1. října • 20:22

Trhnete si nohou s tím laptopem na kolečkách.
Já chci normální auto a levné i pohodlnéCitroen C3 za 330000 mi zcela vyhovuje. Jezdí za 4.7 a natankovat mohu všude a velmi rychle

peter.mlich
peter.mlich
1. října • 20:20

Cina dokaze v EU prodavat elektromobily za 200.000. Takze? Kde je nejaka pointa?