Nejoweq
10. 1. 2025 • 13:28

Taktně s enehovoří o variantě RS.
Proč?

jmatus
jmatus
9. 1. 2025 • 13:17

Zase prolhaný článek o nesmyslech, které mají výfuk mimo bydliště. Až si vyřešíte dojezd a nabíjení, tak se můžete ozvat, počítám tak za deset let, ale zatím nezamořujte, už tak zdeformované myšlení neználků.

kubush
kubush
9. 1. 2025 • 7:53

Fascinuje mě, jak tu všichni řeší dojezd.
Kolik vám ujede spalovák s benzínem, kterým dojíždíte do práce (diesel na dojíždění nemá smysl, bo se ani nezahřeje a brzy nás ve městech stejně čekají emisní zóny, které diesel stejně do města nepustí)? Obvykle jsme na reálném dojezdu 550-650km. Což splňuje i tento Enyaq.

Názor byl 1× upraven, naposled 9. 1. 2025 07:54

Petr Paulika
9. 1. 2025 • 7:44

Jako byl jsem na vazkach, zda do nej jit, ale ten QR kod je fakt game-changer, ten me presvedcil. Simply krypl.

peter.mlich
peter.mlich
9. 1. 2025 • 7:30

600 km, jenom? cinske vozy za 300.000 zvladaji 2000 km.

marti777
marti777
9. 1. 2025 • 6:28

Akorát cestuju po Chile a mnohokrát jsem si vzpomněl na evropskou posedlost zachraňovat svět od sodovkového plynu. Tady je svět ještě v pořádku. Elektrovehikl jsem tu nepotkal ani jediný. Ostatně stejně jako Škodovku. Zrovna jsem vrátil rok starý dieselový citroen c-elysee a s hrůzou si uvědomil, co že bych dal za takovové normální (nedavno mnou ještě opovrhované) auto na českém trhu. Tady 1,5HDI koupíte nové za 16mil CLP, což je na naše 400tis. Žádné otravné asistenty, jen autostop motoru, nic víc. Boží jednoduché auto.

MMXA
9. 1. 2025 • 1:03

O EV jsem uvažoval a zatím mi to prostě smysl nedává. V práci máme nové MG4 co mají ujet +- něco přes 400km, v tomhle počasí jsem s tím jel na pobočku (55km) dálniční rychlostí (130-140), 90% nabitou baterkou - dojel jsem zpět se 35% - to jsem opravdu nečekal. Naštěstí jsem nebyl mezi kolegy šťastlivci co dostali EV, já si řekl o spalovák a dostal ho, takže na pár let ještě kadla-kadla a reálně 800-900km. Vůz ze stejné stáje jako Enyaq, ale místo EV je tam holt 2.0 TDI :( Kempit na nabíječkách mimo domov se mi zatím nechce a v práci je jedna nabíječka na 3 auta. Nemám problém přijmout novou technologii, jízdní projev EV je velmi příjemný (měsíc jsem měl k dispozici Teslu, ale nevyhovuje mi ovládání - vše přes display), ale zatím to spalovák prostě nepřekonalo, až to bude dávat smysl - nebráním se tomu.

Osa Mabinl
Osa Mabinl
8. 1. 2025 • 22:51

jo a pojede do Spindlu a pokud vubec dojedete tak kdyz poprosite na recepci hotelu ze byste si chteli zadarmo/levne nabit v garazi tak vas poslou do pr a vysmejou se vam

Alpha8520
8. 1. 2025 • 20:22

Po zkušenosti s koncernovým "bráchou" musím konstatovat, že na jedno nabití "skoro 600 kilometrů" určitě neujede. V současné zimě spíš tak 320.

Akademik CZ
Akademik CZ
8. 1. 2025 • 19:05

parametry OK. Dejte to za Za 600k a domluvíme se 🤷‍♂️

světelná tyč
8. 1. 2025 • 17:21

Další díl seriálu s názvem: pojďme zkusit prodat aspoň nějaký ten elektroležák?

MacPhenom
MacPhenom
8. 1. 2025 • 17:16

Je zarážející že se facelift nedočkal nových baterií, protože za ty 4 roky samozřejmě byly pokroky v chemii i energetické hustotě a stále zůstává ona absurdita, kdy dvoumotorová verze má stejný výkon jako jednomotorová - nejspíš z marketingových důvodů "aby to nebylo moc proti spalováku".

jtach
8. 1. 2025 • 14:53

Já na jedno natankování ujedu skoro 1000km. I v zimě se zapnutým topením. A natankováno mám včetně placeni za 5 minut.
Když dojde na cestě palivo, dá se dotankovat z kanistru, nemusím volat odtahovku.
Tak co je lepší?

Pindulin
8. 1. 2025 • 13:38

Auto hezky, technika stara. Koukal jsem na ten QR kod a pripada mi to jakoby tam povesili za snurku papirovy navod. Predstavte si, jak tohle bude za 10 let nekdo prodavat a vsechny tyhle qrcody nebudou fungovat. Navic je to vec, kterou si prohledne jen cast lidi a jen jednou v zivote. QR kod je blbost.

Lord Pitzbudka
8. 1. 2025 • 13:30

A to video je super :) S4 mam, QR zaregistroval, ale nikdy nenacetl. a o nekterych vecech, co jde v kufru čarovat, jsem vubec nevedel :) Uzasny.. a pritom takova blbost :)

opat (novy)
8. 1. 2025 • 13:27

Tak loni se u nás prodalo okolo 230 tisíc aut, z toho ani ne 5% byly elektromobily, takže mi z toho tak nějak vyplývá , že ta elektormobilita stále není tam, kde by měla být 😉

KRtek.tm
8. 1. 2025 • 11:57

Čím dál víc to vypadá jako Hnůjdaj...

sx-man
8. 1. 2025 • 11:57

Nikdy ma neprestanu bavit tieto propagandisticke clanky, aby presvedcili ludi kupit si predrazene e-auto, ktoremu budu sluzit oni a nie auto im.
K dojazdu a nabijaniu:
1. Uvedeny dojazd je pocitany na celu baterku, cize 0-100%, pri prevadzke by nemala kapacita klesnut pod 10% (to uz auto skoro nejde) a vyrobca doporucuje nenabijat nad 80%. Cize hned si mozme odpocitat 30% z teoretickeho doajzdu.
2. Ak pojde auto po dialnici 130 km/h, na zimnych pneu, kurenie, vonkajsia teplota povedzme -5 st., hned sa dojazd skrati na polovicu (ak nie viac).
3. Nabijanie z 10-80% do 28 min.: na Slovensku (v Cechach to bude mozno inak, ale myslim, ze to tiez nebude ziadna hitparada) je 70% nabijaciek na striadavy prud, cize max. vykon 22 kW/hod., zvysok su nabijacky na jednosmerny prud max. vykon do 50 kW/hod. Vysokovykonnych nabijaciek s prudom max. 150 kW/hod. je na Slovensku 11! A podotykam, ze max. prud dosahuje nabijacka nie pocas celej doby nabijania. A samozrejme ak sa postavia k nabijacke 2 auta vykon sa samozrejme deli dvomi.
Tolko k udajom v clanku, kupme si auto za milion ktorym napr. v zime nedojdeme ani z Prahy do Blavy.

Honza Skýpala
Honza Skýpala
8. 1. 2025 • 11:54

Pokud bych chtěl utratit mega za elektromobil, tak bych tedy vzal Teslu Y.Naštěstí toto dilema nemusím řešit 🤪

jirik66
8. 1. 2025 • 11:38

Ano, jistě se najdou lidé kteří milion za auto mohou dát. Já k těm lidem nepatřím takže si tohle auto určitě nekoupím.

Federmann
8. 1. 2025 • 11:23

Oživená Škoda Enyaq vypadá skvěle a na jedno nabití ujede skoro 600 kmZbytek na laně.

Stano Stano
Stano Stano
8. 1. 2025 • 11:01

"Matrix LED světlomety jsou dělené, pod černým krytem se skrývají senzory, kamera a radar – tedy prvky, " ... ktorych poskodenie bude stat neskutocne peniaze kvoli vysokej cene svetlometov :).

Určitě si přečtěte

Články odjinud