Taktně s enehovoří o variantě RS.Proč?
Pozdějc. ERSa dycky pozdějc.
Zase prolhaný článek o nesmyslech, které mají výfuk mimo bydliště. Až si vyřešíte dojezd a nabíjení, tak se můžete ozvat, počítám tak za deset let, ale zatím nezamořujte, už tak zdeformované myšlení neználků.
Autorádio prodává málo evehiklů. Pokuty soudruhů z Bruselu je ničí.Zkuste chápat jejich zoufalství.
Kužel si to očividně celé vycucal z prstu, protože rád lže o elektro autech. Naštěstí přispěchal ználek jmatus, který spiknutí prokoukl a neváhal na něj upozornit v diskuzi. Máme kliku!!! Ten má dost tvl 😃 kuš na Novinky.
Říká pokryteckej ropák co neví že ropný rafinérie jsou poháněný uhelnejma elektrárnama a že ta nafta ani benzín kterej pálí neteče rovnou z kohoutku ani nepadá z nebe a nechytá se do kýblů.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 1. 2025 11:12
Fascinuje mě, jak tu všichni řeší dojezd. Kolik vám ujede spalovák s benzínem, kterým dojíždíte do práce (diesel na dojíždění nemá smysl, bo se ani nezahřeje a brzy nás ve městech stejně čekají emisní zóny, které diesel stejně do města nepustí)? Obvykle jsme na reálném dojezdu 550-650km. Což splňuje i tento Enyaq.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 1. 2025 07:54
Jenže tenhle Enyaq nemá reálný dojezd 550km, to je ten problém. Běž si to vyzkoušet, ID.7 nám za studena žere 23-25kW. Auto tě neustále šikanuje, že ho nemáš dobíjet na 100%, neustále si přepíná 80% limit, když to zapomeneš přepnout na nabíječce, tak se ti na víc nedobije, navíc to doporučuje i výrobce. Jasně nemusíš to dodržovat, ale i tak s tím víc jak 400km v rozmezí 100-10% nedáš. Myslím, že pod nějakou hranici už to omezuje výkon a rychlost, proto ani pod těch 10% nelezeš.550km je naprosto nedosažitelné.
Ahjo, test Tesla 3 starší model(bez TČ, menší baterka než dnešní modely) naložená, v podmínkách typické české zimy, celou dobu zapnuté topení na komfortní teplotu. Dojezd 500km což skoro stejně jak byl v té době WLTP dojezd.https://www.hybrid.cz/cesky-rekord-e...utopilota/A výrobce přímo uvádí že pokud jedete na delší cestu tak můžete nabíjet na 100% to samé uvádí i odborníci, včetně těch kteří se podílejí na vývoji baterií. Není vhodné nabíjet na 100% pokud s autem nikam nejedete.... A jsou i přímo baterie u kterých je doporučeno dobíjet na 100% o běžném používání...
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 1. 2025 11:26
A co to má společného s tím, o čem on píše? Píše "Kolik vám ujede spalovák s benzínem, kterým dojíždíte do práce" tzn. ne žádný sednout do auta a jet 90kou na autopilota x set kilometrů, ale každý ráno "studený start", výhřev auta atd. Tyhle rádoby cool testy jsou absolutně k ničemu. Navíc je to Tesla Long Range, pochybuju, že Long Range měl v roce 2019 dojezd 500km, to bylo určitě víc. Navíc opět nereálná situace s vybitím 100-0, což nikdo reálně dělat každý den nebude, pokud to nedostane jako služebák a chce to co nejdříve poslat do kytek.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 1. 2025 12:06
Dojezd WLTP je standart který se používá na porovnání dojezdu/spotřeby aut. Definuje teplotu podíl dálnic/měst/okresek atd.... I hodnota spotřeby u spalováku může je jinačí než udává vyrobce.Vše záleží na vašem stylu jízdy a kdy/jak auto používáte, takže dojezd bude jiný než WLTP může menší ,ale i menší.Tesla měla 550km ,ale protože v tom testu nejela podle standartu WLTP ,ale měla horší podmínky tak byl dojezd menší. Jen jsem chtěl říct že i za nepříznivých podmínek se ten dojezd nemusí lišit.
Zkrátka meleš sračky. Jeden se baví o dojezdech do práce, kdy budeš dodržovat max nějaký interval 90-10% a nejde o plynulou jízdu, druhý začne s nereálným testem 100-0% a na dlouhé trase.Už od začátku jsi naprosto mimo, už to ukonči, dík.
A to jsi dostal jako služebák? Koupit si auto, který bych nesnášel, by mi teda bylo sakra líto.To nabíjení je fakt ideální nedávat do 100%, ale to bych si bejt tebou přímo u těch použitých baterií pořádně nastudovat, kolik je tam ideál - 80% je jen obecné doporučení. Jestli je to služebák, tak je to jedno. Každopádně GL, přehazovat ten limit by se mi taky nechtělo. Já měl Kodiaq půjčený několikrát v práci (je to sharovací auto) a sám jsem se divil, jak je to špatně udělaný, pro někoho kdo přesedá z Tesly. To je jako kdyby chtěli udělat elektro co se ovládá jako spalovák a na to namontovali display z lowbudget tabletu z roku 2012. Do toho příšerný gumoidní volant...
Je to firemní auto, kterým často jezdím. Není přímo moje, já bych si to nekoupil.
Takze jedno EV za milion na dochadzanie do prace a jeden spalovak za milion na vylety, dovolenky .... vsetko co je nad 300-400 km.Nie je problem, len musim pockat do buducej vyplaty.
Jako že lidé s elektromobilem nejezdí dlouhé trasy? Včetně toho Chorvatska? Naprosto běžně...
Zase na docahdzanie do prace vo vzdialenosti pocas ktorej sa nafta neohreje je imho Enyaq dost overkill.
Hlásím, že v tomto režimu ujedu tak 500-550km. Pravda, něco málo benzínu jde do oleje, protože motor se povaluje kolem 1100 otáček. O snižování dojezdu v průběhu času se stará karbonování přímovstřikového motoru.A proto mám na takové ježdění auto BEz Výfuku. A v tomto režimu dojezd neřeším. O víkendu postavím ke stojanu a ztráta času je menší, než u tankování, protože tou dobou nemám potřebu nikam jet. Nebo na chalupě se to dotankuje v noci samo. Ztráta času do 20s.Až ICE natankuju za 20s i se zaplacením za srovnatelný peníz, tak s ním možná budu jezdit víc.
Jako byl jsem na vazkach, zda do nej jit, ale ten QR kod je fakt game-changer, ten me presvedcil. Simply krypl.
600 km, jenom? cinske vozy za 300.000 zvladaji 2000 km.
😃 😃 😃 😃 😃
Akorát cestuju po Chile a mnohokrát jsem si vzpomněl na evropskou posedlost zachraňovat svět od sodovkového plynu. Tady je svět ještě v pořádku. Elektrovehikl jsem tu nepotkal ani jediný. Ostatně stejně jako Škodovku. Zrovna jsem vrátil rok starý dieselový citroen c-elysee a s hrůzou si uvědomil, co že bych dal za takovové normální (nedavno mnou ještě opovrhované) auto na českém trhu. Tady 1,5HDI koupíte nové za 16mil CLP, což je na naše 400tis. Žádné otravné asistenty, jen autostop motoru, nic víc. Boží jednoduché auto.
Jezdit v c-elysee s dieselem, to už chce opravdu srdíčko. A špunty do uší. I když ty na to šílené dunění a vibrace asi nepomůžou.Možná to trumfne ještě Fabia 1.4 TDI.
A preto že tam svet bol a je v poriadku, je Chile bohatá a úspešná krajina, na ktorú sa európsky chudobinec môže len so závisťou dívať. Však ono Chile má obrovský problém s prisťahovalectvom. Všetci chcú žiť v krajine, kde je svet ešte v poriadku, že?
Píšete o Chile ironicky, jako by to byl chudobinec, což neni ani nahodou. Pri porovnani hdp mezi CR a Chile je rozdil 45tis vs 32tis na hlavu, zadna hruza. Kriminalita je tu na rozumne nizke urovni, lide jsou velmi prijemni, jazyk rychle naucitelny, priroda a krajina neskutecna, moznosti rozvoje obrovske. Srovnejte s Evropou, ktera ma nejlepsi za sebou a pujde ted rychle do p**ele. Navic zde jako Evropan mam 3 mesice volneho pobytu, pak prekrocit hranice do Argentiny a mam dalsi 3 mesice a konecne pomerne jednoducha moznost legalni imigrace. Nelegalni imigraci tu tvrdě potiraji a hlidaji si peclive hranice. Ostatne mam Chile mezi jinymi na svem listu kam odejit, az to v Evrope fakt nepujde.
O EV jsem uvažoval a zatím mi to prostě smysl nedává. V práci máme nové MG4 co mají ujet +- něco přes 400km, v tomhle počasí jsem s tím jel na pobočku (55km) dálniční rychlostí (130-140), 90% nabitou baterkou - dojel jsem zpět se 35% - to jsem opravdu nečekal. Naštěstí jsem nebyl mezi kolegy šťastlivci co dostali EV, já si řekl o spalovák a dostal ho, takže na pár let ještě kadla-kadla a reálně 800-900km. Vůz ze stejné stáje jako Enyaq, ale místo EV je tam holt 2.0 TDI :( Kempit na nabíječkách mimo domov se mi zatím nechce a v práci je jedna nabíječka na 3 auta. Nemám problém přijmout novou technologii, jízdní projev EV je velmi příjemný (měsíc jsem měl k dispozici Teslu, ale nevyhovuje mi ovládání - vše přes display), ale zatím to spalovák prostě nepřekonalo, až to bude dávat smysl - nebráním se tomu.
jo a pojede do Spindlu a pokud vubec dojedete tak kdyz poprosite na recepci hotelu ze byste si chteli zadarmo/levne nabit v garazi tak vas poslou do pr a vysmejou se vam
Spindl je pro bohaty za pomer vykon/cena… evecka jezdi do rakouska/italie. Byl jsem letos v cechach na otocku nebo s prespanim kazdy vikend a o volnu co byl snih s musim uznat, ze EV tam moc nebylo. Max 1 auto ze 100 a ani to mozna ne. Nabijeni bylo jen v polsku, ale bylo rozbite a po zeptani nas pustili do garaze na 11ku za free. Stejne tam jine EV nebylo.
Ano. Elektrovéhikly sou super. To nemužu říct.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 1. 2025 05:04
Po zkušenosti s koncernovým "bráchou" musím konstatovat, že na jedno nabití "skoro 600 kilometrů" určitě neujede. V současné zimě spíš tak 320.
parametry OK. Dejte to za Za 600k a domluvíme se 🤷♂️
Další díl seriálu s názvem: pojďme zkusit prodat aspoň nějaký ten elektroležák?
Další seriál s názvem: pojďme zkusit napsat co nejdebilnější komentář?
Je zarážející že se facelift nedočkal nových baterií, protože za ty 4 roky samozřejmě byly pokroky v chemii i energetické hustotě a stále zůstává ona absurdita, kdy dvoumotorová verze má stejný výkon jako jednomotorová - nejspíš z marketingových důvodů "aby to nebylo moc proti spalováku".
Já na jedno natankování ujedu skoro 1000km. I v zimě se zapnutým topením. A natankováno mám včetně placeni za 5 minut.Když dojde na cestě palivo, dá se dotankovat z kanistru, nemusím volat odtahovku.Tak co je lepší?
Všechno co si napsal je pravda. Ale lepší je elektro.Btw co ma spolecnyho odtah s vybitou baterkou nebo prázdnou nadrzi nevim, ale mas pravdu, ze staci sehnat kanistr s benzinem a muzes jet dal.
1) 1000km najednou jsem naposledy potřeboval jet, když jsem jel do Chorvatska na což už kašlu a na dovolené radši lítám. Drtivá většina jizd je do 50km od baráku jedním směrem (většina lidí to tak má) po návratu domů prostě strčíš do zásuvky a neřešíš to 2) palivo v autě mě naposledy došlo někdy ve 20 letech, když jsem byl ještě mladej blbec a otáčel každou korunu 2x
jasně... pokud nutně potřebujete ujet 1000km za den v kuse a nedat si ani dvě pauzy po 30 minutách, tak jste asi nějak postižený a proč to děláte chápete jen vy a nikdo jinej. Mě by upravdu netrápilo tankovat (nabíjet) auto jednou za 500km v létě a 400km v zimě pokud by to stálo max třeba 600.000. Největší problém je tedy zatím ta cena a ne to, že se nedá natankovat jednou za 1000km. To je fakt marginálie (většina lidí najede za týden 100-200km max.)
Me ceka pristi tyden cesta 6 hodin a podle planu budu nabijet po necelych ctyrech hodinach a rikal jsem si, ze se snad cestou zastavim za budejovicema na sch, protoze to tak dlouho nevydrzim. Ale pan je zrejme vetsi drzak.
Mě by stačilo, kdyby EV ujel na jedno nabití jako můj M-B A Klasse s ekoteroristicky retardovanou nádrží na 43 litrů, což je cca 650-700 km (mám mild hybrid, nevím, jestli to nějak pomáhá, ale jezdím průměrně za 5.9, nepoužívám eko režim a mám vypnutý start-stop, samozřejmostí je trvale zapnutá klimatizace/topení) a kdyby se nabil za 10 minut, dala bych si kafe, toaletu a pohoda. A ono se to už pomalu blíží, takže pokud někdy za 20 let budu měnit auto (což možná nebude ani nutné, jen mě k tomu donutí zelená ekoteroristická legislativa), tak možná dostanu auto současných parametrů. A nebo třeba taky ne a bude technologie úplně jiná a doufám, že ano, protože baterky považuji za slepou cestu.
Hele samanto, uz to neni 1000, ale 650-700? Tak jeste stovecku a jsme doma. Kazdopadne pokud nemas nastydlej mocak a vydrzis hodiny jet bez zastaveni, tak to da dneska i tech 550 (ja to treba nedam), ale problem je, ze kdyz to pouzivas jako 90% naroda stylem jedu 20km, zaparkuju, jedu 5km, zaparkuju, jedu 40km, zaparkuju a mas spocitano, ze tejdne potrebujes 550km, tak to neujede ani omylem. Pri kazdem rozjezdu spotrebujes energii na vytopeni/vychlazeni, pricemz pri dalkovych jizdach si to auto cucne jen na zacatku a pak to topi/chladi za drobny.
Já dálky (+1.000 km, obvykle kolem 3.000km měsíčně) jezdím taky často, cestu 1.000km dávám tak s jednou, max. dvěma přestávkama na protáhnutí a na wc, jinak není důvod... Jezdit jen po městě a "kolem komína" v rámci meziměsta, tam ev klidně. To by ale nesmělo stát ranec, prostě teď ještě ekonomicky nedává poměr cena/užitek žádný smysl...
Já dojedu jenom 800 km a vůbec nemusím po dálnici jet stovkou jako elektroeuroparodie na auto.
Auto hezky, technika stara. Koukal jsem na ten QR kod a pripada mi to jakoby tam povesili za snurku papirovy navod. Predstavte si, jak tohle bude za 10 let nekdo prodavat a vsechny tyhle qrcody nebudou fungovat. Navic je to vec, kterou si prohledne jen cast lidi a jen jednou v zivote. QR kod je blbost.
Ok, cool.
Nevím za co mínusy. Měli jste někdy starší třeba pětiletou audi? Tam snad každý odkaz z manuálu nefungoval a v audi connect mi to psalo, že vše kromě toho profilu je již vypnuté. Třeba to teď posunuli z hranice první majitel na hranici druhý majitel, ale hodit na viditelné místo něco co použijete jen jednou a ani to ne je prostě fail. Taková věc má být uvnitř v infotainmentu (taky to tam je) a má to být online a aktualizované (to není).Vždyť i pode mnou tu borec píše, že to nikdy nepoužil. Takže kouká celou dobu na něco co nikdy nepoužije... posílám do škodovky gratulky 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 1. 2025 16:57
Hodnotit auto podle QR kódů... kam se to posouvá...
Presne. Nechal bych to bejt, ale kdyz je tretina clanku o vylozene spatne veci, tak jsem na to upozornil.
A to video je super :) S4 mam, QR zaregistroval, ale nikdy nenacetl. a o nekterych vecech, co jde v kufru čarovat, jsem vubec nevedel :) Uzasny.. a pritom takova blbost :)
Tak loni se u nás prodalo okolo 230 tisíc aut, z toho ani ne 5% byly elektromobily, takže mi z toho tak nějak vyplývá , že ta elektormobilita stále není tam, kde by měla být 😉
Čím dál víc to vypadá jako Hnůjdaj...
Myslím že nic nevypadá jako Kona. Díky bohu.
Nikdy ma neprestanu bavit tieto propagandisticke clanky, aby presvedcili ludi kupit si predrazene e-auto, ktoremu budu sluzit oni a nie auto im.K dojazdu a nabijaniu:1. Uvedeny dojazd je pocitany na celu baterku, cize 0-100%, pri prevadzke by nemala kapacita klesnut pod 10% (to uz auto skoro nejde) a vyrobca doporucuje nenabijat nad 80%. Cize hned si mozme odpocitat 30% z teoretickeho doajzdu.2. Ak pojde auto po dialnici 130 km/h, na zimnych pneu, kurenie, vonkajsia teplota povedzme -5 st., hned sa dojazd skrati na polovicu (ak nie viac).3. Nabijanie z 10-80% do 28 min.: na Slovensku (v Cechach to bude mozno inak, ale myslim, ze to tiez nebude ziadna hitparada) je 70% nabijaciek na striadavy prud, cize max. vykon 22 kW/hod., zvysok su nabijacky na jednosmerny prud max. vykon do 50 kW/hod. Vysokovykonnych nabijaciek s prudom max. 150 kW/hod. je na Slovensku 11! A podotykam, ze max. prud dosahuje nabijacka nie pocas celej doby nabijania. A samozrejme ak sa postavia k nabijacke 2 auta vykon sa samozrejme deli dvomi.Tolko k udajom v clanku, kupme si auto za milion ktorym napr. v zime nedojdeme ani z Prahy do Blavy.
1) Ta veta:"Vysokovykonnych nabijaciek s prudom max. 150 kW/hod. je na Slovensku 11!" urcite nie je pravda. Len v Bratislave ich je viac ako 20. 2) Vsetky nabijacky nad 100Kw su v pohode pouzitelne. Aj tych 50kw sa prinajhorsom da.3) Prave na dlhych cestach sa da pouzit pri 1 nabiti pred cestou tych 90-100% kapacity.4) Z Prahy do BA samozrejme auto bez problemov dojde. S jednou 30min zastavkou (v oblubenej pumpe/restauracii).4) Ak vadi cena, treba kupit jazdenku
1) Ta veta:"Vysokovykonnych nabijaciek s prudom max. 150 kW/hod. je na Slovensku 11!" urcite nie je pravda. Len v Bratislave ich je viac ako 20.OK, mozno ich je viac, ale nie vsetci byvaju v Bratislave a aj pocet 20 nabijaciek na celu Blavu je vysmech.2) Vsetky nabijacky nad 100Kw su v pohode pouzitelne. Aj tych 50kw sa prinajhorsom da.Ako som napisal, gro autonabijaciek je na striedavy prud, takze ano, nabijacka nad 100 kW je pouzitelna ak je k dispozicii tam kde ju potrebujem. A ze prud netecie na max. pocas celej doby nabijania je fakt.3) Prave na dlhych cestach sa da pouzit pri 1 nabiti pred cestou tych 90-100% kapacity.Da, ale na to treba mysliet pred cestou a navyse dobijanie prave tych poslednych 10% trva nasobne dlhsie, vtedy uz prud pribuda po kvapkach.4) Z Prahy do BA samozrejme auto bez problemov dojde. S jednou 30min zastavkou (v oblubenej pumpe/restauracii).300 km a potrebujem stat pol hodinu?? A ak aj ano tak pridem do Blavy s prazdnou bateriou a prve co budem hladat bude nabijacka a nie to kvoli comu som tam prisiel. A u tej si uz nepostojim 30 min. ale min. hodinu aby som sa vobec vedel dostat spat do Prahy.4) Ak vadi cena, treba kupit jazdenkuCena vadi z principu, eauta su predrazene s katastrofalnou stratou hodnoty. A e-auto ako jazdenka? V akom stave su baterie po par rokoch pouzivania?
Nemá cenu se s tebou hádat, ty si nové auto stejně nekoupíš. Tohle není propagace elektra, ale jen nového auta u kterého řekli i parametry. Jinak je to úplně stejná recenze jako na spalovák.Jen jsem ti chtěl naspat, že o nabíjení a celkově o elektro autech víš úplnou pýču a každým dalším komentářem se jen ztrapňuješ. Kdybys alespoň uměl počítat. Díky za neodepisování
Hlavně že dezolátní Piňdulín je na elektro expert světového kalibru, ale místo vysvětlení problematiky zvládne akorát blbě žvanit a uboze nadávat. Až by si jeden myslel, že je to akorát obyčejný hospodský odborník na všechno (protože maruna z prasečáku říkala...), kterých je plná každá druhá putyka čtvrté cenové... oh, wait...
Na tebe to platí taky.Všechno co napsal je úplnej blábol a kdyby si elektrický auto koupil, tak si za to za půl roku za takovej komentář nalíská.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 1. 2025 14:01
A v com si vozis pindulina ty, Pinduline? Urcite v Tesle za 3 mega. Prajem ti, aby sa aj po 5-8 rokoch nasiel niekto kto ju bude ochotny od teba kupit.BTW ja si kupujem len nove auta, akurat to, ze mam prachy neznamena, ze ich vysolim za nieco comu musim sluzit ja.A mas pravdu, nema zmysel ti odpisovat, nevies napisat ziadne argumenty, len nadavky.
Hele stejne jako to mas pomotany s tim nabijenim, tak to mas pomotany i s cenama. No vlastne se vsim. Tesla a vetsina dalsich aut nestoji 3 miliony a proc bych mel mit auto 8let? Mas telefon 8let? Mimochodem zase spatne, protoze 8lety ev se neromalne prodavaj s vyssi cenou, nez jejich spalovsci braskove a to se fakt jedna o dost nedokonaly auta, ktery bych si nekoupil. Schvalne si kup ted ten tvuj novej spalovak a za kolik ho za 8 let prodas. Podle me ho udas za odvoz.Ja ti nenadavam, jen rikam, ze tomu vubec nerozumis a lepsi nez ze sebe delat saska bude sem nepsat o vecech o kterych nevis.A ze na sebe s tim fosilem tfsi stekame je nase mistni zabava.
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 1. 2025 16:37
Fakt myslis vazne to co pises?? OK, nie vsetky Tesly stoja 3 mega, to bola nadsadzka, ale prirovnavat auto k telefonu, tak sorry, asi fakt nemame o com diskutovat, ked je pre teba mobil to iste co auto.Ak si kupujes el.auta na 2-3-4 roky a chces ich predat tak si prosim ta vygoogli aky je prepad hodnoty ojazdenych el.aut. A 8-rocny spalovak za odvoz?? To si nikdy nesiel okolo nejakeho autobazaru? Prepac, ale saska zo seba robis teraz ty. Ja len dufam, ze niekde nepracujes ako ekonom.A to, ze stale pises dookola, ze nicomu z toho co pisem nerozumiem a neuviedol si ani jediny fakt v com sa mylim, len svedci o tom, ze tomu nerozumies ty.Ale v jednom sa zhodneme, nema zmysel o tom dalej diskutovat.
2. pokud nabíjíte přes noc před jízdou tak je to jedno3. zvládne viz tento test. Případě pro sychr v zimě můžete udělat zastávku na záchod a kafe.https://fdrive.cz/clanky/test-te...ideo-122384. Cena vybavenější octavie je nyní na ceně Tesla 3. A každoročně ceny BEV klesají...A stav baterie je i stovkách tisíc km u i těch nejstarších Tesla podstatně lepší než mnozí tvrdili, viz zkušenosti a statistikyhttps://www.youtube.com/watch?v=Ejr4qF...ElectroDad
ad 3) "Podmínky pro test měla Tesla naprosto ideální. Slunečno a průměrná teplota kolem 15 stupňů Celsia". V autě jezdím celý rok, proto pro mě relevantní dojezd je dojezd v těch nejméně příznivých. Z jiného testu:"At a winterly -7°C, however, consumption increases by 72% and the driving range is reduced to 241 km."
Ad 1) Pokud počítat dobře, tak jen v Košicích je 30 nabíjecích míst 100+ kW, z toho 22 je 200+ kW. Pravda, dál na východ není nic. Bratislava je na tom mnohem líp.
Stav poctu nabijacich stanic SK r.2024:celkovy pocet stanic 2 008AC (striedavy prud, max.22 kW/h) 1 323 (65,88%)DC (jedn.prud, max. 50 kW/h) 448 (22,31%)DC (jedn.prud, max. 150 kW/h) 195 (9,71%)DC (jedn.prud, max. 300 kW/h) 42 (2,09%)A dalsim problemom je, ze sa dostavame na limity rozvodnych sieti, takze rapidny rozvoj prave tych vysokovykonnych je velmi problematicky. Staci sa pozriet na velke nakupne centra kolko tam maju nabijacich portov a kolko z nich je 150 kW resp. 300 kW.
1.Např. LFP baterie je přímo doporučeno a žádoucí dobíjet do 100%. U normálních dobiješ do 100% a hned jedeš nějakou delší trasu tak to vadí minimálně, vadí pokud dobiješ a necháš aut delší dobu stát. A podobné je to při vybití pod 20%, pokud ho hned připojíš na nabíječku tak je to ok. Akumulátory mají jak horní tak spodní buffer.2. to platilo hlavně u starších aut, nové jsouučinnější3. blbost
Není to doporučeno a ani žádoucí, resp. ne pořád. Je to doporučeno dělat v nějakých intervalech (jednou měsíčně apod.) kvůli kalibraci baterie, kde je to v případě LFP nutné. Dobíjet pořád na 100% a vybíjet k 1% bude LFP také dost škodit.Zdar Max
Tady to máte např. potvrzené že nabití na 100% a vybití na 0% nevadí pokud to nenecháme delší dobu:https://www.youtube.com/watch?v=3DtQqw...ElectroDadTOmáš Kazda je asi nejlepší odborník na baterie...
Pokud bych chtěl utratit mega za elektromobil, tak bych tedy vzal Teslu Y.Naštěstí toto dilema nemusím řešit 🤪
Představuješ si, že jakékoliv nové auto dneska mimo nákupních tašek se švihadlama nebo Dáčky stojí míň než mega?
Mazda 3 s 2,5l benzinovou atmosférou v základu 651 000,-. Já jsem skromný, mi bude stačit.
To je auto velikost Scaly ne? Proc to srovnavate s Enyaqem co ma dvakrat vetsi kufr a je obecne vetsim autem...
Já neporovnávám, přečti si historii vlákna. Já kufr nepotřebuju, já potřebuju spolehlivost. A nejsem prostorově náročný, mě auto velikostě Octavie stačí.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 1. 2025 17:52
Co tak pozeram, takych aut je hodne. I30 v kombiku stoji polovicu a do miliona sa vojde aj Tucson v plugine.
Nojo, ale to sou hundaje.
Pokud bych měl utratit milion za auto, tak si koupím takové, ve kterém mě bude řízení bavit, a to ŽÁDNÝ elektromobil není 🙂
Měl jsem půjčenou trojku a bavilo, hodně pěkný pojezd, podvozek apod. Pár zákrut jsem si s tím projel atd. Chápu, proč někteří říkají, že Model 3 je v tomto hodně zábavný.Zdar MaxPS: samozřejmě, že je řeč čistě jen o Modelu 3, nikoli S, X, Y apod.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 1. 2025 11:02
Já mluvil o řízení, tzn. sázet pěkně rychlosti, kopnout si tam meziplyn, držet si motor v otáčkách když je potřeba... Prostě za volanem bavit.
Tak hlavně při tom bavení nikoho nezabij.
Zábava za volantem není nutně spojená s rychlostí. Chce to mít jen to správné auto, a ano Tesla to určitě není 🙂
Jednak nic nepsal o rychlosti, druhak zobecňovat svoje pocity na celou značku, je dost divný, obzvláště asi bez zkušeností.
Ano, jistě se najdou lidé kteří milion za auto mohou dát. Já k těm lidem nepatřím takže si tohle auto určitě nekoupím.
Ano, pro nás chudý je tu Mazda 3 s 2,5l benzinovou atmosférou v základu za 651 000,-.
Navíc mazďácké motory jsou nezničitelné, ten jejich slogan "motor který neslyšíte" by klidně mohl být "motor o kterém nevíte".
Elroq je od 799k , když vezmete náklady na provoz tak se časem cena vyrovná. A hlavně cena BEV neustále klesá takže za dva 2 roky bude zas situace jiná...
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 1. 2025 07:36
Oživená Škoda Enyaq vypadá skvěle a na jedno nabití ujede skoro 600 kmZbytek na laně.
Ty jezdíš tak, že prostě jedeš dokud nedojde nádrž a pak se necháš odtáhnout na laně? 😀
BEV se nedoporucuji tahat tak radeji podval. Nebo vam nekdo doveze benzinovou centralu na dobiti.
Na laně dnes ani spalovák. Žijete v nějaké předávné minulosti, ne? 😃Zdar Max
"Matrix LED světlomety jsou dělené, pod černým krytem se skrývají senzory, kamera a radar – tedy prvky, " ... ktorych poskodenie bude stat neskutocne peniaze kvoli vysokej cene svetlometov :).
Tak dnes je u podobných aut, nejen BEV, normální mít pojistku...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.