Automobilka Škoda představila nový elektromobil  Enyaq iV . Je to první elektromobil od Škodovky stavěný od počátku čistě jen pro elektrický pohon. 

Automobilka Škoda představila nový elektromobil Enyaq iV. Je to první elektromobil od Škodovky stavěný od počátku čistě jen pro elektrický pohon. 

Enyaq iV slibuje  dojezd až 510 km , nabídne přitom možnost volby ze čtyř výkonových stupňů a pohonu dvou nebo všech čtyř kol.

Enyaq iV slibuje dojezd až 510 km, nabídne přitom možnost volby ze čtyř výkonových stupňů a pohonu dvou nebo všech čtyř kol.

Vůz má rozměry 4 649 × 1 879 × 1 616 mm a rozvor 2 765 mm. Je to tedy poměrně robustní vůz, který má podobné proporce jako model Kodiaq spadající do kategorie SUV.

Vůz má rozměry 4 649 × 1 879 × 1 616 mm a rozvor 2 765 mm. Je to tedy poměrně robustní vůz, který má podobné proporce jako model Kodiaq spadající do kategorie SUV.

Auto je postaveno na  modulární platformě pro elektromobily  označované zkratkou MEB. Tu následně využijí i další modely koncernu. 

Auto je postaveno na modulární platformě pro elektromobily označované zkratkou MEB. Tu následně využijí i další modely koncernu. 

Auto se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě Škodovky v Mladé Boleslavi. 

Auto se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě Škodovky v Mladé Boleslavi. 

Cena nového modelu bude na českém trhu startovat na  1 059 900 Kč . S vyšším výkonem a výbavou pochopitelně ještě poroste. Předobjednávky se rozběhnou od 3. září. 

Cena nového modelu bude na českém trhu startovat na 1 059 900 Kč. S vyšším výkonem a výbavou pochopitelně ještě poroste. Předobjednávky se rozběhnou od 3. září. 

Enyaq není úplně prvním elektromobilem značky Škoda. Tím se stal Citigo iV představený loni. Jenže ten vychází z klasického modelu Citigo s benzínovým motorem, kdežto  Enyaq je první Škoda kompletně postavená pro elektrický pohon .

Enyaq není úplně prvním elektromobilem značky Škoda. Tím se stal Citigo iV představený loni. Jenže ten vychází z klasického modelu Citigo s benzínovým motorem, kdežto Enyaq je první Škoda kompletně postavená pro elektrický pohon.

Taková je nabídka pohonů nového Enyaqu

Taková je nabídka pohonů nového Enyaqu

Inovativní není jen design zevnějšku, ale také interiéru. Jeho dominantou je velký dotykový displej infotainmentu.

Inovativní není jen design zevnějšku, ale také interiéru. Jeho dominantou je velký dotykový displej infotainmentu.

Pojďme na zajímavé detaily – tím nejviditelnějším bude maska „chladiče“, která je vytvarována do tvaru mřížek skutečných chladičů benzínových Škodovek, ale protože není co chladit, je zacelená. Za příplatek ponese i efektní osvětlení (viz v galerii dále)

Pojďme na zajímavé detaily – tím nejviditelnějším bude maska „chladiče“, která je vytvarována do tvaru mřížek skutečných chladičů benzínových Škodovek, ale protože není co chladit, je zacelená. Za příplatek ponese i efektní osvětlení (viz v galerii dále)

Zajímavá jsou světla, na která byl vyčleněn samostatný vývojový tým. Dobře vypadají a měla by i dobře svítit. 

Zajímavá jsou světla, na která byl vyčleněn samostatný vývojový tým. Dobře vypadají a měla by i dobře svítit. 

Škodovky si zakládají na praktických drobnostech, tohle je třeba víčko nádržky ostřikovačů, které se po odklopení změní v nálevku. 

Škodovky si zakládají na praktických drobnostech, tohle je třeba víčko nádržky ostřikovačů, které se po odklopení změní v nálevku. 

A samozřejmě je tu i škrabka. Ta měla tradičně místo na vnitřní straně víčka nádrže, ale u elektromobilu se schovala do slotu na straně zadních dveří. 

A samozřejmě je tu i škrabka. Ta měla tradičně místo na vnitřní straně víčka nádrže, ale u elektromobilu se schovala do slotu na straně zadních dveří. 

Přiznivce sportovního vzhledu automobilů potěší zadní spoiler v základní výbavě. Netřeba chodit do tuningshopu

Přiznivce sportovního vzhledu automobilů potěší zadní spoiler v základní výbavě. Netřeba chodit do tuningshopu

Vůz je dodáván na rávcích o velikosti 19" až 21", je možnost si vybrat z více designů. 

Vůz je dodáván na rávcích o velikosti 19" až 21", je možnost si vybrat z více designů. 

K dispozici je i aerodynamické tvarování kol, které by mělo zajistit o něco nižší spotřebu energie při jízdě. 

K dispozici je i aerodynamické tvarování kol, které by mělo zajistit o něco nižší spotřebu energie při jízdě. 

Tlačítek je uvnitř minimum, skoro vše se ovládá přes velký dotykový displej, případně hlasem. 

Tlačítek je uvnitř minimum, skoro vše se ovládá přes velký dotykový displej, případně hlasem. 

Ačkoli interiéru dominuje obří středový displej, klasická kaplička za volantem také nechybí. A je tu i možnost využití head-up displeje, tedy projekce údajů na čelní sklo. 

Ačkoli interiéru dominuje obří středový displej, klasická kaplička za volantem také nechybí. A je tu i možnost využití head-up displeje, tedy projekce údajů na čelní sklo. 

A protože jsme ve Škodovce, je zde velký důraz na úložné prostory. Kufr má v základním uspořádání objem 585 litrů a pod podlahou místo na provozní výbavu. 

A protože jsme ve Škodovce, je zde velký důraz na úložné prostory. Kufr má v základním uspořádání objem 585 litrů a pod podlahou místo na provozní výbavu. 

V interiéru je řada dalších menších úložišť, které lze u různě kofnigurovat

V interiéru je řada dalších menších úložišť, které lze u různě kofnigurovat

Pochvalu designéři zaslouží za sloty pro mobilní telefony. Pro řidiče i spolujezdce. Samozřejmostí je dvojice konektorů USB-C, a to jak vepředu, tak vzadu (tam za příplatek; a připlatit je možné i vývoj 230V zásuvky na dobíjení notebooku atp.)

Pochvalu designéři zaslouží za sloty pro mobilní telefony. Pro řidiče i spolujezdce. Samozřejmostí je dvojice konektorů USB-C, a to jak vepředu, tak vzadu (tam za příplatek; a připlatit je možné i vývoj 230V zásuvky na dobíjení notebooku atp.)

A myslelo se i na telefony cestujících na zadních sedadlech.

A myslelo se i na telefony cestujících na zadních sedadlech.

K dispozici bude i 1895 kusů speciální edice nazvané Founders Edition. Proč 1895? Protože v tomto roce pánové Václav Laurin a Václav Klement založili firmu, ze které se stala dnešní Škoda. 

K dispozici bude i 1895 kusů speciální edice nazvané Founders Edition. Proč 1895? Protože v tomto roce pánové Václav Laurin a Václav Klement založili firmu, ze které se stala dnešní Škoda. 

Edice Founders Edition bude dostupná ve verzích 60 iV a 80 iV s 21" koly z lehké slitiny Aquarius a v metalických odstínech černá Magic a stříbrná Arctic.

Edice Founders Edition bude dostupná ve verzích 60 iV a 80 iV s 21" koly z lehké slitiny Aquarius a v metalických odstínech černá Magic a stříbrná Arctic.

Na detailech záleží... 

Na detailech záleží... 

Ani stříbrná verze speciální edice nevypadá špatně. A v základu bude mít už rovnou rozšířenou výbavu. 

Ani stříbrná verze speciální edice nevypadá špatně. A v základu bude mít už rovnou rozšířenou výbavu. 

Rozšířená výbava Founders Edition bude zahrnovat i zmiňované osvětlení v masce 

Rozšířená výbava Founders Edition bude zahrnovat i zmiňované osvětlení v masce 

Jak elektromobil nabíjet? Výrobce samozřejmě drží standard pro rychlodobíjení, takže se dá auto dobít na většině stanic. Škoda by se také měla zapojit do výstavby sítě rychlonabíjecích stanic Ionity po celé Evropě.

Jak elektromobil nabíjet? Výrobce samozřejmě drží standard pro rychlodobíjení, takže se dá auto dobít na většině stanic. Škoda by se také měla zapojit do výstavby sítě rychlonabíjecích stanic Ionity po celé Evropě.

Na doma či do firem automobilka nabídne tzv. wallboxy, neboli malé dobíjecí stanice pro soukromé využití 

Na doma či do firem automobilka nabídne tzv. wallboxy, neboli malé dobíjecí stanice pro soukromé využití 

K autu dostanete kartu nazvanou MyŠkoda Powerpass, se kterou se dá přihlásit a zaplatit dobíjení na většině veřejných dobíjecích stanicích. V zemích EU už je takto využitelných 195 tisíc dobíjecích bodů. Placení funguje podobně jako na kreditce, vyúčtování přijde každý měsíc. 

K autu dostanete kartu nazvanou MyŠkoda Powerpass, se kterou se dá přihlásit a zaplatit dobíjení na většině veřejných dobíjecích stanicích. V zemích EU už je takto využitelných 195 tisíc dobíjecích bodů. Placení funguje podobně jako na kreditce, vyúčtování přijde každý měsíc. 

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - chytré víčko nádrže ostřikovačů

Škoda Enyaq iV - chytré víčko nádrže ostřikovačů

Škoda Enyaq iV - skrytá škrabka v pátých dveřích

Škoda Enyaq iV - skrytá škrabka v pátých dveřích

Škoda Enyaq iV - palubní počítač se spuštěnou navigací

Škoda Enyaq iV - palubní počítač se spuštěnou navigací

Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV - interiér Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV - interiér | Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV Founders Edition Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition | Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Dříve uvedená designová studie Škody Enyaq iV

Dříve uvedená designová studie Škody Enyaq iV

Dříve uvedená designová studie Škody Enyaq iV

Dříve uvedená designová studie Škody Enyaq iV

Enyaq iV slibuje  dojezd až 510 km , nabídne přitom možnost volby ze čtyř výkonových stupňů a pohonu dvou nebo všech čtyř kol.
Vůz má rozměry 4 649 × 1 879 × 1 616 mm a rozvor 2 765 mm. Je to tedy poměrně robustní vůz, který má podobné proporce jako model Kodiaq spadající do kategorie SUV.
Auto je postaveno na  modulární platformě pro elektromobily  označované zkratkou MEB. Tu následně využijí i další modely koncernu. 
Auto se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě Škodovky v Mladé Boleslavi. 
81
Fotogalerie

Škoda Enyaq iV: Nový elektromobil zaujme designem, cena je ale vysoká

Automobilka Škoda představila nový elektromobil Enyaq iV. Je to první elektromobil od Škodovky stavěný od počátku čistě jen pro elektrický pohon. Enyaq iV slibuje dojezd až 510 km, nabídne přitom možnost volby ze čtyř výkonových stupňů a pohonu dvou nebo všech čtyř kol.

Vůz má rozměry 4 649 × 1 879 × 1 616 mm a rozvor 2 765 mm. Je to tedy poměrně robustní vůz, který má podobné proporce jako model Kodiaq spadající do kategorie SUV.

Škoda Enyaq iV je první kompletní elektrika

Auto je postaveno na modulární platformě pro elektromobily označované zkratkou MEB. Tu následně využijí i další modely koncernu. Auto se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě Škodovky v Mladé Boleslavi. 

Cena nového modelu bude na českém trhu startovat na 1 059 900 Kč. S vyšším výkonem a výbavou pochopitelně ještě poroste. To je poměrně dost a rychlému rozšíření elektromobility to moc nepomůže, srovnatelně velký benzínový model Kodiaq totiž vyjde o více než čtvrt milionu levněji (startuje na 716 900 Kč).

Model

ENYAQ 60 iV

ENYAQ 80 iV

ENYAQ 80x iV

ENYAQ RS iV

Pohon

4 x 2

4 x 2

4 x 4

4×4

Max. výkon

132 kW

150 kW

195 kW

225 kW

Max. točivý moment

310 Nm

310 Nm

425 Nm

460 Nm

Zrychlení 0-100 km/h

8,7 s

8,5 s

6,9 s

6.2 s

Max. rychlost

160 km/h

160 km/h

160 km/h

180 km/h

Dojezd (WLTP)

390 km

510 km

460 km

460 km

Enyaq není úplně prvním elektromobilem značky Škoda. Tím se stal Citigo iV představený loni. Jenže ten vychází z klasického modelu Citigo s benzínovým motorem, kdežto Enyaq je první Škoda kompletně postavená pro elektrický pohon.

Další detaily se o novém elektromobilu od Škody dozvíte v komentované galerii výše. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud