Nemám u sebe žádný techničák, abych se podíval, ale jsem si téměř jistý, že je to konstrukční rychlost, případně maximální konstrukční rychlost. Nevím, proč by do techničáku někdo dával zrovna maximální rychlost.
"Konstrukční rychlost
Je maximální rychlost, kterou je vozidlo schopno jet. Tato rychlost nesmí být z bezpečnostních důvodů překročena. Nemusí se vždy shodovat s rychlostí, na kterou bylo vozidlo schváleno."
U spousty aut je konstrukční rychlost omezena omezovačem otáček motoru nebo rychlostním indexem pneumatik.Ale i kdyby to byla maximální rychlost, což je pitomost, zkuste to auto vyhodit z letadla, a uvidíte, že bude schopno letět rychleji, tak pořád platí to, co jsem napsal. Motor není konstantní zdroj energie, jeho výkon ~nějak~ závisí na otáčkách, tedy velikosti kol a aktuální rychlosti, náporu vzduchu... Moje první auto třeba na dálnici nedokázalo udržet 150 km/h do kopce, ale 160 km/h už ano, a bylo to dáno právě výkonovým profilem.Každopádně žádný fyzikální argument jste nepřinesl, a to jsme s fyzikou neopustili základní školu. Myslím, že nemá smysl dál se o tom bavit, dál žijte v tom bludu, jestli se v tom cítíte dobře. Proč ne, ono to ničemu moc nevadí, ale nebudu s vámi ztrácet čas.