Chocholouškov. Zbavte nás těch bláznů, co si o nás myslí, že jsme spalovací blázni a oni že jsou elektrické letadlo.
Bohužel mi na trhu chybí elektrické vozidlo s normálním interiérem bez dotykového nesmyslu a s normálním vyměnitelným rádiem, abych si tam mohl dát CD mechaniku. Spalovací auta to zhruba do roku 2010 uměly všechny
Možná zkus enyaq, škoda proti koncernu nepoužívá dotykové ovládání na volantu. A holobyt tesly to taky není.A zkus použít usb externí cd, třeba to pojede. Gramofon už ti taky nikdo do auta nedá.
Vzdycky se najde nejaky blb s nesmyslnym pozadavkem
Já už taky nemůžu najít auto s fonografem a ten stejně hrál nelíp!🤦🏻♂️
Tak s požadavek na výběr auta, kde jediné kritérium je aby mělo CD mechaniku, jste mě dostal. Dá se pochopit, že jste třeba sběratel a máte doma desítky a stovky originálních CD, ale tak už to prostě chodí, že celá vaše celoživotní sbírka se vejde do telefonu.
Mě by tedy zajímalo jak se majitelé elektromobilů podílejí na placení oprav a stabvu nových silnic. Pokud neplatí daně z benzinu a nafty, která je obří.
Majitelé elektrovehiklů se na placení čehokoliv moc nepodílejí, oni spíš penízky hezky pěkně sosají z ostatních.
Škodu zakázať! Teslu na první misto!
Jediné co by stálo za to zakázat jsou lidi, co chtějí furt něco zakazovat.
Tyče světelné zdanit a zakázať!
Zdaněnej už jsem. Zakázanej ješt všude ne.
Tys ještě nepochopil, že se bavíš s trollem?
Bavení s trolem zakázat!
Proč je danit když je chceš zakázat?
Zakázat je málo!
to je akoby ste v USA napisali Tesla porazila Skodu... "komu tim prospějete?!"
Elektromobilní Potěmkinovu vesnici je třeba podpírat aspoň mediálně, když už kulhá na obě nohy 😀
....druhe strane! :)
Tohle má být jako boom jo? 😀
Tohle je zaplacený článek, jak bývá u Škody zvykem.
Pravidelně se tu hádáme u statistiky prodejů, kde snad ani jednou škodovka nevyhrála a teď když najednou vyhraje, tak je to placený?
Jak je to placený, to se zeptejte v redakci CNC. Ale vzhledem k tomu, že tomu tak bylo vždycky, a že ve streamu příspěvků jako třetí následuje (ne poprvé) reklama na Škodu, je tomu tak. Pro natvrdlé, článek manipuluje s daty statistik za určité období, není potřeba to ani zkoumat. Nikdo by si dobrovolně jejich elektro auto nekoupil, jsou to všechny jen tzv. vyžírky, co ho dostali.
Názor byl 2× upraven, naposled 12. 4. 2025 14:34
Tak Tesly teď nikdo nechce, tak potom Škoda klidně může být oblíbenější než Tesla.
Klidně, ale není :)
to ze swasticar neni prvy je len kvoli tomu ze ludia cakali na model y a jeho dodavky su ako vzdy u tejto znacky pomale.
no, myslim ze mnoho lidi proste nechce auto od nekoho, kdo hajluje a vyzyva k rozpusteni NATO. Kdyby to byl spalovak, tak si ho mnoho volicu SPD, motoristu a obecne desolatu koupi, ale zrovna elektro tito lide nekupuji. Elon se malinko spletl v cilovce
Kdyby teda voliči SPD a dezoláti celkově nebyli převážně z příjmových skupin, které si nové auto ceny Tesly nikdy nekoupí.
Mnoho pitomců si myslí, že potrestá Muska tím, že si koupí auto od VW, což je firma kterou doslova založila NSDAP 😀Úplně nejlepší je tenhle názorový veletoč u pokrokových lepševiků, kteří měli Muska za boha a teď ho na rozkaz nenávidí. Jsou to lidi, co nemyslí vlastní hlavou, ale stoji vždycky na té “správné” straně. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 4. 2025 09:40
Až Teslu denacifikují stejně jako Německo...
Tesla to nepotřebuje. nikdy nacistická nebyla.
VW naciste sice zalozili, ale uz asi osmdesat let ho nevlastni a neprovozuji. U "nekterych jinych automobilek" tomu muze byt jinak.(A IKEA taky zalozil nacek. Vadi to nekomu?)
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 4. 2025 18:46
alebo ma proste konkurencia uz tiez nejake modely a nie je dovod si kupovat tie tesly s 20r mydlovym dizajnom, to si ludia radsej kupia elektricke BMW (mercedesov vidim pomenej a ani sa nedivim, ked tam narvali uplne genericky nemercedesovy fadny dizajn), Porsche ci nieco ine so zaujimavejsim resp. tradicnym dizajnom nez kupovat tie mydla od tesly, osobne fakt nepochopim kto si ten humus kupy, ak to fakt nie je fanaticky privrzenec muskaza mna EV s najlepsim dizajnom momentalne robi asi Hyundai, hlavne IONIQ 5 ma krasny retro Lancia Delta design, IONIQ 6 zase nieco na sposob Porsche
Kde jsou ty čínská auta? Ono to asi nebude tak snadné ovládnout evropské trhy.
Ze by cla ? Ono sa to omielalo ze EU dala Cine cla, pre nejakou dobou, za to ze Cina dotuje a ohrozuje to eu automobilovy priemysel.
Vzhledem k prostoru pro marzi, kteri cinsti soudruzi maji, by ta cla musela byt nekde uplne jinde. Tim to fakt nebude.
Pardon, "ktery". :o)
Postaví v Maďarsku továrnu a už nepomohou ani cla
nemali ani distribuciu, BYD teraz ide otvarat desiatky predajni, ale ked pozriem na tie ich ceny, tak velmi konkurencieschopnu nie su, asi ako telefony Honor
Vy elektro cilovky: Premysleli jste nekdy o tom kde se na to vse veme elektrina? Kdyz uhli a jadro se zakazuji ?Vite o tom, ze aby se vymenili vsechny osobni spalovaky za elektricka v pomeru 1:1, bylo by potreba jen evrope postavit kolem 40 novych jadernych elektraren ?Vite o tom, ze zivotnost tech baterii je tak 3 az 5 let ?Vite o tom, ze s klesajici nebo rastuci teplotou okoli, kapacita/zivotnost baterii enormne degraduji a dojazd vozidla tim padem klesa nekde ku 50%Vite o tom, ze vice nez 1/3 z ceny noveho vozidla tvori prave cena baterii ? jak se vam asi bude prodavat vozidlo po 5 letech ?
Píšeš dávno vyvrácená moudra, co se před pěti lety vykládala ve vesnické hospodě po sedmi pivech.
To nejsou moudra, ale základní fyzika.
ma tam hluposti najma o tych bateriach. ale ta vyroba ee alebo navratnost ev nie je vzdy taka jednoznacna o tom sa snad bavit nemusime a vyvracat to.
Ťažko nájsť v tak krátkom príspevku väčšiu koncentráciu sprostostí. A vieš si predstaviť, keby sa všetci ľudia naraz rozhodli presťahovať z panelákov do rodinnych domov? Vieš o koľko by bolo potrebné zväčšiť republiku?
Fakt tyhle kydy nekdo muze brat vazne? Lez za lzi.
Jaderky se zakazují kde? Německo řeší jejich znovuzprovoznění a v okolních státech, včetně ČR, jedou tendry atd. na nový bloky/elektrárny o sto šest. Do toho do budoucna modulární reaktory atd.Životnost baterií 3 až 5 let jsi vzal kde? Z 20 let starýho článku? 🤭 Něco o solid-state bateriích, kde hned několik firem konečně přešlo od prototypů k výstavbě reálných produkčních továren jsi slyšel? Kapacita, životnost, bezpečnost a i ten tvůj vliv okolních teplot budou do 5 let vyřešené "nedostatky". Do toho neustále klesající ceny nejen baterií, ale celých vozidel viz. BYD, pokrok nejen v klasickém nabíjení, ale i tom bezdrátovém, pokrok v AI a samořiditelných systémech.. To všechno ukazuje jen a jen na neúprosnou cestu EV k vítězství nad spalováky. A nedej se vysmát, EV zatím nemám, čekám na vyřešení oněch nedostatků, navíc spalováky miluju. Nejsem ale ignorat jako někdo, abych tvrdohlavě lpěl na minulosti. 😉✌️
O solid state bateriích bych zatím taktně pomlčel. V EU se neprodává ani jeden model s tímto typem a asi ještě několik let nebude. Z dosavadních zkušeností je reálná životnost baterie kolem 10 let. V ČR je průměrný věk aut 15 let, tzn. mnoho kusů je ještě starších, ale nejdražší komponentu (motor) mají původní. U EV toto opravdu nehrozí - minimálně z pohledu životnosti EV moc ekologické nejsou. Taky čekám, až se to ještě posune, protože zatím u mě negativa stále převažují.
Názor byl 2× upraven, naposled 11. 4. 2025 06:51
Dokážeš chápat psaný text? Jasně píšu, že konečně přechází od prototypů k výrobě, nikde ale nepíšu, že za rok jsou v autech. Jasně že to ještě několik let potrvá, ale už to není hudbou vzdálené budoucnosti, jde o jednotky let. Deset let životnost současných baterií je též trochu delší doba než oněch, chytrákrm, původně zmiňovaných 3 až 5 let. 😉✌️
Atomové elektrárny si Němci zavřeli za nadšeného jásání pokrokových oveček, jak zachránili planetu. Zase zprovoznit není ovšem jako přepnout vypínač. Na což ovšem upozorňovali už předem právě ti zlí dezoláti. A zase měli pravdu. Znova to zprovozňovat je práce na léta za obrovských nákladů. A tendry? To má bylt vtip? Asi takové tendry jako u nás, kdy to dali Korejcům jejichž prezident se pokusil o vojenský puč a hrozí mu trest smrti 😀Za “strašlivé totality” se v této zemi postavila jaderná elektrárna za 7 let. Teď se za tu dobu demokrati nezmůžou ani na to, aby se dohodli, kdo dostane větší úplatek.
Jsi hloupej, nebo jen ignorant? Však zrovna díky těm Korejcům si může každej z části zjistit, kde všude se pořádají tendry na nový reaktory, protože z nich odchází a přenechávají je Amikům. Podle našeho tendru hodnotit tendry v jiných zemích je též "chytrý". To Německo jsem zmínil záměrně, protože i v zemi jako té jejich, kde už jaderky zavřeli a byli tvrdě proti nim mění (konečně) názor. Že znovuzprovoznění potrvá roky a bude stát miliardy je snad každýmu jasný, reagoval jsem ovšem na příspěvek, který plácá o tom, kolik by bylo potřeba jaderek kdyby všechny auta byly EV, co že světe div se nestane ještě hooodně dlouho, takže je tvoje plácání o době znovuzprovoznění jaderek v Německu též úplně mimo. 😘✌️
V Německu žádný názor nikdo nemění. Vzhledem k tomu, že Merz vlez do zadku zeleným se bude dál stavět “bezemisní” Potěmkinova vesnice.Já píšu pouze fakta. Že se s nimi neumíte vyrovnat, není můj problém.
Bídný heretiku! Jak si dovoluješ zpochybňovat svatou víru v elektrickou budoucnost. Co je tvoje fyzika proti ideologii a pokroku? Nic! 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 4. 2025 07:18
jo, vime, kdyby uplne kazdy cech mel od zitrka EV, tak objem elektirny k tomu potrebne docela presne odpovidal tomu, kolik elektirny vyvazime. To neni slozity vypocet, protoze prumerny najezd je znam a spotreba take.
Fanda elektra nejsem, ale tolik blbosti a hlouposti, az si myslim, ze jen trollis a nemyslis to vazne.
Jako to je mi srdečně jedno kde se energie bere. Když nebude zbytí elektromobil bych si pořídil až doslouží moje auto se spalovacím motorem, brání mi v tom zatím akorát dvě věci:a) Cena - ale začínají se objevovat i cenově dostupná e-auta, tak to se možná vyřeší.b) Nemám kde nabíjet, bydlím v bytovce. A to se vyřeší dost těžko. Nabíjet draho na benzinkách odmítám, to se může sem tam v případě potřeby, ale ne pořád.
Nabíjet na veřejných AC stanicích není problém. 1 kWh je za 7-8 Kč. To znamená u malého EV náklady cca 1 Kč/km.
Tak se to holt postaví. Nevím, na co politici čekají, výroba elektřiny a nabíjecí infrastruktura, to by měla být jejich priorita.
Proč by měli politici stavět takové kraviny. Ti co si kupují pokrokové elektromobily jsou přece ti lepší, s vyššímu příjmy a mají ty správné demokratické hodnoty. Oni přece podle tvrdých dat bohatnou, tak ať si laskavě nabíjecí infrastrukturu postaví za své a nenatahují ruce ke státu.
Neříkám, že to mají stavět. Říkám, že to má být jejich priorita, legislativa, pobídky, vytvořit jasná pravidla a standardy.
Já vím, dělal jsem si srandu po klausovsku. Zcela vážně je ale na místě obava, že jak se do těch “pobídek” vloží stát, zase se toho většina rozkrade.
Jsi mimo Pete. Poměrně dost elektřiny nám zbyde, až ji přestaneme spotřebovávat na výrobu fosilních paliv. Kromě toho největším, současným žroutem elektřiny je AI, která je svými nároky řádově jinde než celá elektromobilita. Údaj o životnosti baterií máš rovněž mimo. NMC baterie mají životnost 2-3000 cyklů, tj. cca milion kilometrů. LFP baterie 4-6000 cyklů. Kromě toho bude mít každá baterie na konci životnosti auta poměrně vysokou zůstatkovou cenu, na rozdíl od vraku spalováku, který je prakticky bezcenný. Takže 5 let staré EV se bude prodávat úplně stejně, jako 5 let starý spalovák, ale možná lépe. Pokud to tedy nebude čínské EV, protože tam kdo ví.
No je potřeba brát ale celý kontext toho jak ty čísla teď vypadají. Ano Škodovka má teď hodně registrací ve statistice, ale škodovka prvně vždy dodává do fleetu v Mladé Boleslavi + na všechny dealerství po celé republice, tzn. vetšina těch čísel z registrace nejsou tak úplně prodaná auta zákazníkům. A Tesla začala dodávat nový Model Y až od března a žádný vlastní fleet ani hromady dealerství tu také nemá. Takže ano teď má Škoda suprová čísla, ale já bych počkal cca půl roku jak to bude vypadat dál. Ale jinak za mě super, jak Enyaq tak Elroq jsou dobrá auta a jsem rád že se české škodovce daří.
Ještě možná když odečtete to, co nakoupila státní správa a státní organizace, tak jste možná na 0. :))
Kolik EV Škoda si letos koupila státní správa/organizace + zdroj prosím?
Autem na benzín zaplatím přibližně 20 Kč / litr daně - možná je načase aby začali platit i majitelé aut na baterky
To přijde až s větším rozšířením. Teď jsme ve fázi "Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají". Až vypadne 80mld ročně na spotřební dani za paliva, tak nastane čas holení a stříhání.Největší bizar mi přijde1, parkování zdarma (přitom zabírá to stejné místo)2,dálniční známka zdarma (přitom opotřebení je tím větší, čím je vozidlo těžší, takže dacia sandero je rozhodně pro dálnici větší požehnání než tesla, nemluvě o tom, že oboje to téměř neopotřebují a platit by měly jen náklaďáky)
😀__Dobrý koment! Je to docela drzé. Elektromobily si pořizuje bohatší vrstva společnosti a ta spodní jim je dotuje. Kolik by museli platit za kilometr, kdyby museli platit ještě 1/3 spotřební daň, jako je tomu u benzínu, když ani teď se většina elektromobilů nedostane na cenu za kilometr jako auta co jezdí za 5-6 litrů/100km to znamená okolo 1,8Kč/km? Na veřejných nabíječkách není problém se dostat nad 3kč/km.
Mně přijde naopak bizár nepodporovat parkováním zdarma lokálně bezemisní a naprosto tíché automobily. Já chci ve městě jen EV. S tím místem máte pravdu, měly by spalováky prostě nahradit.
Ty bezemisni a tiche ...berete drogy?
Napsal "lokálně bezemisní".
Ano smoulo, bezemisni a tiche. Kdy uz to vy opozdenci pochopite. Spalovaci delaji vetsi hluk a zamoruji okoli vypary. A i uplne nova auta.Ze v zime potrebujeme elektrinu z elektrarny je porad nasobne cistejsi pro nase dychani nez cuchat spalovaky.Jen se bojim, ze z tohodle jen tak nevyrosteš
Tesly sou dneska nejhoršíma spalovákama! Hasiči (alebo požárníci) po světě by mohli vyprávět o smradu z teslic!
teď na jaře jsem na našem sídlišti fakt nadšený z těch elektromobilů. Jejich tichý provoz krásně vyvažuje mladíky, kteří vytáhli motorky a s neuvěřitelným řevem akcelerují na 100 metrech aby vzápětí prudce brzdili. A už se u nás objevily i modely pro lidi co nepreferují jednu stopu, jezdí tu dva Mustangy a hluk dělají jen trochu menší.Neboli pokud nevadí dopravákům tohle, je mně šumafuk nějaký tichý elektromobil, protože na 50 metrů ho stejně podle zvuku nerozeznám od Oktávie.
Taky si užívám, hlavně v místech, kde jsou zpomalovací prahy každých 20 metrů, takže to pro mě znamená zpomalit, meziplyn, vytočit na 7k otáček, zařadit 1, meziplyn, vytočit 7k otáček, rozjet, někdy u 7k otáček dvojka, ale většinou spíše meziplyn, 7k otáček a tak pořád dokola, než projedu přes všechny ty nesmyslné zpomalovací prahy. A samozřejmě nádherná střelba do výfuku, tu miluju ❤️ Kdyby tam ty zpomalovací prahy nebyly, pojedu místní povolenou rychlostí a motor bude bublat pod 2k otáček a bude skoro neslyšný. Kdo chce kam...
parkovani zdarma ve mestech smysl dava, protoze to nesmrdi, takze to ve meste neni takovy problem, jako auto spalujici mrtve dinosaury
Proč? Daň za benzín je daň za benzín, protože škodí. Elektrika neškodí. To je jako bys napsal, že když je daň z kořalky, měla by se začít platit i z mlíka a minerálek.
Elektrárny neškodí? Odkdy, nějaká nová technologie o které jsem neslyšel?
Já mám třeba na své střeše FVE a ta ti rozhodně neškodí.
A z čoho je vyrobený tvoj neškodný FVE na streche? Plast + elektronika = nekonečná uhlíková stopa a neekologická výroba a likvidácia!!! A to škodí každému. Chcelo by to trošku rozumieť tomu čo rozprávam.
+ máš ekologicky vyrobené baterie - přece nemáš rovnou ze střechy kabel do auta ne?
Co ekologicky dovezené a rafinované a natisíckrát přečerpávané ropné produkty? Proč existují tyhle ulhané komentáře? Ano, na vše je potřeba materiál, FVE, benzínku, rafinérii. Takže domácí(nikoliv polní) sl.elektrárna mě též připadá čistší a lepší.
Nic to nemění na tom, že elektrovozítka ničí životní prostředí hůř než auta se spalovacím motorem.
Samosebou, protože světelná tyč.
U Lidlu měli dobíjení zdarma - narostl počet lidí, kteří to využívali, zpoplatnili to.Vezměte si třeba televizní poplatky, budou platit i organizace, které TV nemají.Nedivil bych se, kdyby zavedli daň z elektromobilů i pro ty kdo ho nemají. :))
Az budou platit dan ti, kteri elektromobil maji zato, ze jej maji ... a ti co ho nemaji zato, ze jej nemaji ...tak si vzpomente na tento post .PCH
Myslíš si že výroba elektřiny nemá žádnou uhlíkovou stopu? Výroba čehokoliv nějak škodí, měl by sis to skutečne nastudovat ať ze sebe neděláš nějaké green deal maniaky co ani neví proti čemu a pro co vlastně bojují. Pak to dopadá i tak že kvůli klimatické konferenci vykácí prales aby tam postavili dálnici a lidi se mohli dostavit a diskutovat a ekologii 😀
Elektromibil ma uhlikovou stopu v zavislosti na zdroji nabijeni.
To je sice pravda, ale elektromobily se nerespawnují v továrnách jak si zelený mozky nejspíš myslí. Výroba elektromobilů má mnohonásobně větší ekologickou zátěž něž konvenčního auta.
Zdroj tohoto tvrzeni?
Ano, není to takový zázrak jak by se mohlo zdát, ale "mnohonásobně" to opravdu není (nebo prosím o zdroj) https://earth.org/environmental-...roduction/
Tak já primárně neřeším uhlíkovou stopu, i když na tom taky záleží, já řeším jak moc mě to obtěžuje smradem u hlukem když mi to jezdí kolem baráku nebo když jdu po ulici s velkým provozem aut. Navíc ropa je neobnovitelný zdroj
Ropa není obnovitelná ale lze vyrábět i alternativy co obnovitelné jsou.
...a stoji vyrazne vice a maji obrovnskou ekologickou stopu...protoze ve finale to je solarni energie ale s hodne mizernou ucinnosti
Vy všichni, co poukazujete na to, že i výroba elektřiny má uhlíkovou stopu, a dokazujete tím bůh ví co, byste si měli uvědomit, že výroba jednoho litru benzínu spotřebuje 1-1,5 kWh elektřiny a jednoho litru nafty dokonce 2 kWh elektřiny. A až si to uvědomíte, zkuste si odpovědět na otázku, jaký má smysl, vyrábět pomocí elektřiny jakoukoliv pohonnou hmotu, když můžeme jezdit přímo na tu elektřinu.
To je blabol. Dan za benzin nemame kvuli tomu, ze skodi, ale kvuli financovani infrastruktury a ze se dobre vybira - tam je fajn, ze v podstate zaplacena dan odpovida tomu, jak moc clovek jezdi. Elektromobilisti jsou cerni pasazeri.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 4. 2025 11:11
Tohle stat zavede az pokud bude v provozu dostatek EV. A realne patrne zvoli cestu nejsnazsi - zdaneni vsech odberatelu elektriny. Podobny pokus ze strany ERU uz tu ostatne byl
také si myslím. Občan prostě dostane na hlavu příděl, třeba 1 MWhod ročně za dobrý (současný) peníz a na další kWhod už bude mastná daň.
Keď si človek kúpil predražene elektro tak predsa už dopredu zaplatil vyššiu DPH, nie?K tomu tie EV vydržia iba max 5 rokov a potom minimálne nová batéria. Teda znova ďalšie DPH v porovnaní s klasikou. Koľko dani by človek mal ešte platiť?
Počkám si na CyberCab, výrazně ušetřím. Nákup 0, čištění 0, údržba 0, dobíjení 0, parkování 0.Na občasné jízdy tam, kde není MHD nebo vlak super. Současné elektromobily jsou jen přechodová fáze k tomuto.
Každá vesnice by si to měla v budoucnu pro své občany pořídit.Starosta by se měl starat a provozovat to. :))Ještě jsem zapomněl pokuty 0 a nehody 0. :))
Pokuty nula nejsou žádoucí cíl, zejména pro starosty. Je potřeba to nastavit pro maximální výběr.
pindiku, kedy si zmenil ucet?
Pokud uz jste ve veku, ze mate ridicsky prukaz, tak se toho realne nedockate.
To musí být vylhané statiky. Každou diskuzi tu půlka plácá o tom, jak se elektromobily prodávají jen přes dotace, nikdo je dobrovolně nechce a on trh přitom roste a roste.
vůbec bych se nedivil, kdyby část z těch čísel byly jen registrace na vylepšení prodejních čísel, jako to dealeři dělají se spalovákama
Hodně z toho budou operáky.
Operak je taky prodany auto, ale skoda ma hodne registraci na sve dealery, to je pravda. A ted kdyz maji novy model a druhy ma facelift, to bude obzvlaste vysoke cislo. Ale i tak jim fandim a to si myslim, ze si elektrickou skodu muze koupit jen ten co touzi po aute ktere je stejne jako to minule. Ocividne jim tahle taktika vychazi.
"V roce 2024 zaznamenala elektromobilita v Česku výrazný posun. Dotace od Národní rozvojové banky, které se vyčerpaly už za sedm měsíců, podpořily přibližně 66 % všech nově registrovaných elektromobilů. Díky tomu v Česku vzrostl podíl elektroaut na nových registracích. Zájem o alternativní pohony potvrzují i data společnosti Arval CZ, která zaznamenala zvýšení jejich podílu"Lidi na to stojej vysloveně fronty...
3000 predanych elektromobilov v Cesku od zaciatku roka 2025 sa nazyva "boom" keby ste nevedeli ROFLnehovoriac o tom, ze 90% z nich je na firmy ktore si na to este vezmu dotaciu od nas vsetkych ktori im na to prispejeme
Ano, pokud něco roste tempem v desítkách procent, je to boom. A žádné dotace pro firmy na elektromobily v tuto chvíli neexistují. Máte právo na vlastní názor, ale nemáte právo na vlastní fakta.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 4. 2025 13:29
Ale existují, ale pravda je, že slovo "dotace" v nich není1,Pokud jste podnikatel, můžete využít výhodu mimořádných odpisů na elektromobily, která platí až do roku 2028. Jde o významnou daňovou úlevu pro ty, kdo si pořídí bezemisní vozidlo. (https://www.usetreno.cz/clanky/jak-zis...tromobil/)2,Plnění ESG směrnice. Za elektroauta získáte pěkných pár bobříků za udržitelnost a když má pan generální ještě nebinárního šoféra, tak má další bobříky za diverzitu.
Mimořádné odpisy vám umožní dostat investici do nákladů rychleji - auto zaplatíte celé = není to dotace. ESG je nepovinné mimo firem nad 1000 zaměstnanců, a tam se asi ředitelské auto na “bodíkách” moc neprojeví. Co tam máte dál.
Ano je to nerovné zvýhodnění, které není přímou dotací. Přímé dotace už se vyčerpaly a stály za nákupem dvou třetin EV v minulém roce.ESG je nad 250 zaměstnanců, tam už spadá kdejaká firmička. Samozřejmě všechny banky, sámošky, košík, rohlík atd.. Nevím kolik bobříků nažene bezemisní flotila služebních vozů, ale důvod to rozhodně je.
EV se v takovych firmach neporizuje pro vedeni, ale pro nejake posledni kolecko v soukoli, ktere se tomu nemuze branit. Pripadne se prideluji vylozene za trest.
Sorry, že jsem tak naštvanej, ale mě pak lidi zastavujou třeba na myčce a ptaj se, jak to auto prodám, když to nikdo nechce a jestli mi u toho mytí náhodou nezačne hořet a kam s tím dojedu, když nikde nejsou nabíječky.To vzniká tak, že si přečtou přesně takovýhle vymyšlený komentáře a berou to jako samozřejmost s nulovým přemýšlením a bez investigace. Podle lajků je vidět, že v tom rozhodně není sám.
To bych neřešil. Dezolátů je pořád cca stejné množství a nic s tím neuděláte. Tím jak s el auty bude jezdit víc a víc lidí uvidíte, že i dezoláti otočí. Ti dokáží názory měnit o 180 stupňů i během jednoho rozhovoru. 😃 Elektroaut potkávám čím dál víc a i nových spalováků. Je super, jak v ČR lidé bohatnou, je to vidět na silnicích i na novostavbách kolem nich.
To bohatnuti je takove dost imaginarni, spolecnost bohatne ale srovnatelne dane jako ve zbytku Evropy ci USA platit nechce, tak se udela "spravedlnost" ze se zariznou prispevky na leky, ctete uctenky u leku? Asi ne jsou tam uvedeny dve polozky jedna Doplatky celkem a druha zajimavejsi Nehrazene celkem! neni zapocitavana do rocniho limitu, ja napriklad platim za leky mesicne cca 1612 Kc ale do rocniho limitu se zapocitava pouze 657 Kc.
Ale prd, bohatneme. Se podívejte na tvrdá data.. Vaše dojmy mě nezajímají. Dojmy má každý jiné.
A jak ho prodáš a nebo za kolik % kupní ceny po třeba 5 letech - soused prodal 5 letou Dacii Daster o 20% levněji než ji koupil.A pro informaci fakt v myčce a nebo za bouřky hořet nezačne ?😂😁🤣
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 4. 2025 15:50
Touhle logikou by šlo říct, že Dacia Duster je lepší vůz něž třeba Mercedes S, protože ten za 5 let let ztratí hodnotu i několika Dusterů. Nebo třeba že kdyby soused jezdil MHD, tak ušetřil i těch 20% + servis..
Proto jsem uváděl % a ne koruny, aby to bylo spravedlivé - jsem netvrdil že Dachna je lepší tvrdím že ztrácí hodnotu podstatně méně než auta na baterky při věku 5 let / 100tis.km a Mercedes S rozhodně za 5 let a 100 tis. km neztratí 50% jako třeba Tesla
Fakt ne? Mercedes-Benz třídy S ztráta 55,7 % po pěti letechBMW řady 7 ztráta 61,8 % po pěti letechVolvo S90 ztráta 55,8 % po pěti letechAudi Q7 ztráta 56,8 % po pěti letechhttps://www.autozive.cz/odbornici-obja...hatgpt.comCo tam máš dál?
My Češi jsme velmi konzervativní a tak spousta firem opravdu čekala, až si EV budou moct pořídit od "tradiční" značky se servisem na každém rohu (což jde pochopit) jako je Škoda a pokud potom zaznamená (i díky menšímu modelu) meziroční nárůst 407%, tak se to oprávněně dá nazvat jako boom. Ovšem opravdu velký nárůst bych očekával až s tím ještě menším modelem - Epiq, protože Elroq je pro spoustu pořád zbytečně velké a drahé auto. EU dotace skončily a opravdu se nemusíš bát, že bys na ně předtím jakokoliv přispíval, protože SR i ČR z EU čerpají mnohem, mnohem víc než do ní dávají.
Pokud porovnám čísla, pak ano, větší číslo jde k nám než od nás - pokud nám tedy připadá skvělé, že pro nás oholí daňové poplatníky v Německu nebo Holandsku. Akorát, že ty projekty se spolufinancují a jejich přínos je časo diskutabilní. Takže přestože něco dostanu, musím k tomu svoje přidat a to celé dohromady je často horší než nic. (např. betonové květináče v Praze na Smíchově)
Doufam, ze se podobne bijete v diskuzich ohledene dotaci fosilnch paliv, ktere jsou oprodi EV dotacim daleko vetsi.
Kde jsi vzal dotace fosilnich paliv, schvalne??
"Mezinárodní měnový fond ve své zprávě uvádí, že v roce 2022 celkové dotace na fosilní paliva přesáhly 5 bilionů dolarů, přičemž Čína poskytla 2,3 bilionu dolarů, následována USA (699 miliard dolarů), Ruskem, EU, Indií a Japonskem." https://www.e15.cz/byznys/prumysl...hatgpt.com
Dotace jsou zlo v jakémkoli oboru. Křiví to trh, dělá prostor pro korupci, zbavuje vás to svobody a dává rozhodovací pravomoce různým vyžírkům s razítky, nehledě na existenci firem, které se přípravami žádostí živí - namísto toho, aby ti lidé dělali nějakou produktivní činnost.
no pravdu máte obě skupiny. Dotace na elektroauta mají zásadní vliv na jejich prodeje. Poslední dotace měla skončit v září 25, ale pro velký zájem se vyčerpala už v roce 24. + Aktuálně prodeje rostou díky průběžně se snižujícím cenám a chuti uživatelů mít elektroauto. - Pořád je to ale jenom blbých 5% z prodeje aut. To by zdaleka neuživilo ani 5% zaměstnanců Škodovky a už vůbec všechny ty linky, lakovnu, dealery. Zvláště když marže u elektroaut mají fabriky nastavené blízko nule.Takže sice prodeje rostou, ale na žádnej jásot to ani zdaleka není.
Z nuly to roste logicky vždycky nejrychleji. Navíc automobilky rozpouštějí cenu Elektro mezi ostatní modely (=umělé zdražení spalováků), takže si už leckdo dá říct a koupí si to, protože cenový rozdíl se tímto snížil. Takže všichni, co si hýčkají svou starou felicii a pokukují po novém autě, budou pokukovat dál a koukat jak si bohatší na jejich úkor pořídí elektro.
Kde jsi vzal nastavene marze u elektromixeru k nule?? Ty jsou diky socialistickym poplatkum v EU nasobne vyssi nez u fosilu.
no tak eMercedes za 2 mega má asi pro výrobce zajímavé marže, ale já myslel spíše obyčejné eauta, ty kterých se prodá nejvíc a které potřebují automobilky prodávat ve velkých objemech, aby jim neskákaly pokuty za spalováky. Třeba marži na Elroq bych rád viděl ...https://www.autoforum.cz/predstaveni/au...u-na-kuse/
musi se nejak "zaujmout", kdyz prodeje realne moc nefrci tak aspon at cisla vypadaji "povzbudive". Jinak ano, pokud je cena na nejake nabijecce 8kc/kWh, tak bych na to nasolil bez obav 40 - 80% daň na kazde nabyti kdy je nabijecka pripojena k verejne ele síti a i tak bude statni kasa chudsi o destiky miliard a tak nam zase osolí daně a kdovi co jeste. Co sem tak sondoval, ele mobil si v mem okoli poridily lide, co maji prijem nad 75tis. korun mesicne a z toho je vic jak pulka podnikajici / firma, takze si rekli o dotaci kdyz to slo. Zazrak se nekona, nekdo kdo je zvyknuty dat za auto do pul míče a to pak 10let i dele hýčkat se do e-auta nepohrne, maximalne do 2030 koupi spalovak a muze se jen doufat ze vydrzi co nejdele. A "ve fabii" v ele provedeni do pul míče a dojezd aspon 400km neverim ani v 2030. Takove ty hurááá news typu : nova baterie, revolucni baterie, 1000km dojezd, nabijeni rychle jak tankovani benzinu... nevidim z toho tady nic. Za me : kdo chce at si to koupi, co by ne. Ja toho fanda fakt nejsem. Situace by byla ale urcite klidnejsi, kdyby zeleni teroriste z EU nechteli spasit planetu nasim cca. 9% podilem na znecisteni jejiho ovzdusi takovymi akcemi jako by ho EU znecistovala 75%. No nic, aspon se tesim na Vodík :o)
Vodík je pro osobní auta o ničem. To je max pro lodě. Slepá větev. V osobních autech to bude klasický elektromotor, který nakonec bude dominantní.
také si myslím, že zvítězí jednoduchost. Baterky se sice zlepšují pomalu, ale zlepšují. Časem už to bude jasná volba.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.