Ani stříbrná verze speciální edice nevypadá špatně. A v základu bude mít už rovnou rozšířenou výbavu. 

Ani stříbrná verze speciální edice nevypadá špatně. A v základu bude mít už rovnou rozšířenou výbavu. 

Rozšířená výbava Founders Edition bude zahrnovat i světelný proužek na masce 

Rozšířená výbava Founders Edition bude zahrnovat i světelný proužek na masce 

K dispozici bude i 1895 kusů speciální edice nazvané Founders Edition. Proč 1895? Protože v tomto roce pánové Václav Laurin a Václav Klement založili firmu, ze které se stala dnešní Škoda. 

K dispozici bude i 1895 kusů speciální edice nazvané Founders Edition. Proč 1895? Protože v tomto roce pánové Václav Laurin a Václav Klement založili firmu, ze které se stala dnešní Škoda. 

Automobilka Škoda představila nový elektromobil  Enyaq iV . Je to první elektromobil od Škodovky stavěný od počátku čistě jen pro elektrický pohon. 

Automobilka Škoda představila nový elektromobil Enyaq iV. Je to první elektromobil od Škodovky stavěný od počátku čistě jen pro elektrický pohon. 

A myslelo se i na telefony cestujících na zadních sedadlech. 

A myslelo se i na telefony cestujících na zadních sedadlech. 

Vůz má rozměry 4 649 × 1 879 × 1 616 mm a rozvor 2 765 mm. Je to tedy poměrně robustní vůz, který má podobné proporce jako model Kodiaq.

Vůz má rozměry 4 649 × 1 879 × 1 616 mm a rozvor 2 765 mm. Je to tedy poměrně robustní vůz, který má podobné proporce jako model Kodiaq.

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Jak elektromobil nabíjet? Výrobce samozřejmě drží standard pro rychlodobíjení, takže se dá auto dobít na většině stanic. Škoda by se také měla zapojit do výstavby sítě rychlonabíjecích stanic Ionity po celé Evropě.

Jak elektromobil nabíjet? Výrobce samozřejmě drží standard pro rychlodobíjení, takže se dá auto dobít na většině stanic. Škoda by se také měla zapojit do výstavby sítě rychlonabíjecích stanic Ionity po celé Evropě.

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Na doma či do firem automobilka nabídne tzv. wallboxy, neboli malé dobíjecí stanice pro soukromé využití 

Na doma či do firem automobilka nabídne tzv. wallboxy, neboli malé dobíjecí stanice pro soukromé využití 

Škoda Enyaq iV Founders Edition Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition | Škoda Enyaq iV Founders Edition

Rozšířená výbava Founders Edition bude zahrnovat i světelný proužek na masce 
K dispozici bude i 1895 kusů speciální edice nazvané Founders Edition. Proč 1895? Protože v tomto roce pánové Václav Laurin a Václav Klement založili firmu, ze které se stala dnešní Škoda. 
Automobilka Škoda představila nový elektromobil  Enyaq iV . Je to první elektromobil od Škodovky stavěný od počátku čistě jen pro elektrický pohon. 
A myslelo se i na telefony cestujících na zadních sedadlech. 
11
Fotogalerie

Škoda spouští Powerpass: Nabíjení po celé Evropě s jedinou appkou v mobilu

Škoda začala prodávat elektrický Enyaq iV a současně spustila službu Powerpass, která umožní nabíjet na více než 200 tisících míst po celé Evropě (v Česku u stanic energetických společností a Ionity). K identifikaci uživatele slouží RFID čip, nebo chytrý telefon s NFC a mobilní aplikací Powerpass (Android/Apple iOS), vyúčtování přijde jednou měsíčně. Služba má tři tarify:

    Charge Free    Simply Charge    Charge Faster 
Měsíční poplatek 0 Kč 469 Kč 597 Kč
Ionity 21 Kč/kWh   13,70 Kč/kWh 8,20 Kč/kWh
rychlejší DC nabíjení 21 Kč/kWh 13,70 Kč/kWh 10,90 Kč/kWh
pomalejší AC nabíjení   16,20 Kč/kWh   8,90 Kč/kWh 6,20 Kč/kWh

Pokud si se Škodou Enyaq iV objednáte balíček Rychlé nabíjení, dostanete tarif Charge Faster na rok zdarma (tedy bez měsíčního paušálu, platí se pouze energie). Bez balíčku je k Enyaqu aspoň sleva: Simply Charge za 125 Kč, Charge Faster za 250 Kč měsíčně.

Komentář

Ideální samozřejmě je, když nabíjíte přes noc doma s cenou někde kolem 3 Kč/kWh (lepší tarify pro přímotopy a tepelná čerpadla). Tak se projeví jeden z hlavních trumfů elektromobilu a jezdíte znatelně levněji než s úsporným spalovacím motorem.

Pak záleží, jak často budete nabíjet venku. Bude to tak často, že se vám vyplatí měsíční tarif? Jestli ne, tak při jednorázových návštěvách zapláčete, protože 21 Kč/kWh v případě Enyaqu znamená, že vás energie bude stát cca 4,20 Kč na každý ujetý kilometr. A to už je ekvivalent hodně hladového spalovacího motoru.

Měsíční paušál motivuje k většímu ježdění, resp. kdo jezdí jen málo, bude jezdit draze. Taková cenová politika startu elektromobility v Česku příliš nepomáhá. Výhodou jsou garantované a transparentní ceny, unifikované řešení, jediná karta, nebo dokonce pouhá appka v mobilu.

Jaký je Enyaq jako gadget?

Určitě si přečtěte

Články odjinud