Toto je nová Škodovka! Konkrétně Škoda Vision E – právě představený koncept elektromobilu, který dává nahlédnout na to, co aktuálně v Mladé Boleslavi vyvíjí. Fotografie zajistili kolegové z redakce  Auto.cz , kteří jsou přímo na místě. Jejich první postřehy si můžete  přečíst a poslechnout .

Toto je nová Škodovka! Konkrétně Škoda Vision E – právě představený koncept elektromobilu, který dává nahlédnout na to, co aktuálně v Mladé Boleslavi vyvíjí. | Fotografie zajistili kolegové z redakce Auto.cz, kteří jsou přímo na místě. Jejich první postřehy si můžete přečíst a poslechnout.

Premiéru si Škoda Vision E odbyla na autosalonu v Šanghaji a ukazuje aktuální vývoj automobilky. Ta má v plánu za osm let nabízet pět plně elektrických modelů.

Premiéru si Škoda Vision E odbyla na autosalonu v Šanghaji a ukazuje aktuální vývoj automobilky. Ta má v plánu za osm let nabízet pět plně elektrických modelů.

Jedná se o vozidlo kategorie SUV-kupé poháněné čistě elektromotory. Je to tedy přímá konkurence pro Teslu Model X.

Jedná se o vozidlo kategorie SUV-kupé poháněné čistě elektromotory. Je to tedy přímá konkurence pro Teslu Model X.

Stojí na nové platformě vyvíjené koncernem cíleně pro elektromobily. Má proto zesílenou podlahu uzpůsobenou zabudování baterií. A budoucím trendům nahrává i chybějící střední sloupek.

Stojí na nové platformě vyvíjené koncernem cíleně pro elektromobily. Má proto zesílenou podlahu uzpůsobenou zabudování baterií. A budoucím trendům nahrává i chybějící střední sloupek.

Je to Škodovka, tak se hledí i na velikost kufru. Kvůli vyvýšené podlaze to ale rekordman rozhodně nebude.  Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Je to Škodovka, tak se hledí i na velikost kufru. Kvůli vyvýšené podlaze to ale rekordman rozhodně nebude. | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

Interiér s takto lesklými prvky by asi do finální podoby nikdy neprošel, ale všudypřítomné displeje asi budou běžné celkem bezpochyby.

Interiér s takto lesklými prvky by asi do finální podoby nikdy neprošel, ale všudypřítomné displeje asi budou běžné celkem bezpochyby.

Standardem novodobých automobilů se stává panoramatická střecha

Standardem novodobých automobilů se stává panoramatická střecha

Madlo sloužící jako univerzální držák na mobil či prostor pro velkou lahev s pitím... Škoda tradičně hledí na užitečné maličkosti.

Madlo sloužící jako univerzální držák na mobil či prostor pro velkou lahev s pitím... Škoda tradičně hledí na užitečné maličkosti.

Místo řadící páky je jen ovládání systému. Koncept sází na křišťálové doplňky designu.

Místo řadící páky je jen ovládání systému. Koncept sází na křišťálové doplňky designu.

Dva pedály stačí. A ani ty nebudou vždy potřeba, elektrická Škoda už bude vybavena pokročilým asistenčním systémem, který umožní automatické řízení vozidla  Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Dva pedály stačí. A ani ty nebudou vždy potřeba, elektrická Škoda už bude vybavena pokročilým asistenčním systémem, který umožní automatické řízení vozidla | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

Krajní trojúhelníkové displeje na okrajích přístrojové desky nahrazují zrcátka. Místo nich jsou venku kamery.

Krajní trojúhelníkové displeje na okrajích přístrojové desky nahrazují zrcátka. Místo nich jsou venku kamery.

Displeje zcela nahradily klasické analogové ukazatele. Funkce vozidla lze ovládat ovladačem, hlasem či gesty.

Displeje zcela nahradily klasické analogové ukazatele. Funkce vozidla lze ovládat ovladačem, hlasem či gesty.

Volant je možné občas pustit, systém autonomního řízení zvládne sám jezdit pod dálnici (nejen držet se v pruhu, ale i předjíždět) nebo se pohybovat v koloně, na parkovišti najde místo a zaparkuje do něj. Zkrátka podobně jako funkce autopilota v Teslách.

Volant je možné občas pustit, systém autonomního řízení zvládne sám jezdit pod dálnici (nejen držet se v pruhu, ale i předjíždět) nebo se pohybovat v koloně, na parkovišti najde místo a zaparkuje do něj. Zkrátka podobně jako funkce autopilota v Teslách.

Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 225 kW, poháněna jsou všechna čtyři kola. Li-Ion akumulátory mají zajistit dojezd až 500 km díky pokročilé rekuperaci energie. Maximální rychlost vozu je 180 km/h.

Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 225 kW, poháněna jsou všechna čtyři kola. Li-Ion akumulátory mají zajistit dojezd až 500 km díky pokročilé rekuperaci energie. Maximální rychlost vozu je 180 km/h.

Jakoby nám to něco připomínalo... Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Jakoby nám to něco připomínalo... | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

...Tesla Model X! Nový koncept Škody je Tesle docela podobný.

...Tesla Model X! Nový koncept Škody je Tesle docela podobný.

Auto pečlivě hlídá svého řidiče, sleduje srdeční tep či pohyb jeho očí. V případě usnutí či zdravotních problémů auto převezme řízení a zastaví u kraje vozovky.

Auto pečlivě hlídá svého řidiče, sleduje srdeční tep či pohyb jeho očí. V případě usnutí či zdravotních problémů auto převezme řízení a zastaví u kraje vozovky.

Navigační panel na středovém tunelu

Navigační panel na středovém tunelu

Historický odkaz...  Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Historický odkaz... | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

Univerzální držák mobilu ve dveřích

Univerzální držák mobilu ve dveřích

Svůj displej má i spolujezdec a v opěrkách hlavy jsou obrazovky také pro pasažéry na zadních sedadlech

Svůj displej má i spolujezdec a v opěrkách hlavy jsou obrazovky také pro pasažéry na zadních sedadlech

Zde jsou pěkně vidět oba krajní trojúhelníkové displeje nahrazující zrcátka

Zde jsou pěkně vidět oba krajní trojúhelníkové displeje nahrazující zrcátka

Každé skořepinové sedadlo má nastavitelné tvarování a posun, ale také otočení až o 20°. Tyto vychytávky se ale zpravidla do sériové výroby nedostanou, značně by auto prodražily a ve výsledku by jej učinily méně univerzální a praktické.

Každé skořepinové sedadlo má nastavitelné tvarování a posun, ale také otočení až o 20°. Tyto vychytávky se ale zpravidla do sériové výroby nedostanou, značně by auto prodražily a ve výsledku by jej učinily méně univerzální a praktické.

Vestavěná navigace už je naprostý základ Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Vestavěná navigace už je naprostý základ | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

Takto probíhalo odhalení

Takto probíhalo odhalení

Škoda Vision E pod plachtou - všimněte si, jak prosvítá celá boční lišta předních dveří. Když boční blinkr nemůže být zvýrazněn na zpětných zrcátkách, která chybí, zvolili designéři jiné řešení pro zvýraznění

Škoda Vision E pod plachtou - všimněte si, jak prosvítá celá boční lišta předních dveří. Když boční blinkr nemůže být zvýrazněn na zpětných zrcátkách, která chybí, zvolili designéři jiné řešení pro zvýraznění

Tento typ karoserie (SUV-kupé) Škoda zvolila vůbec poprvé

Tento typ karoserie (SUV-kupé) Škoda zvolila vůbec poprvé

Přední světlomety tvoří již výhradně LED a jsou spojeny do celistvých pásů

Přední světlomety tvoří již výhradně LED a jsou spojeny do celistvých pásů

Na dalších snímcích si můžete prohlédnout další fotky auta od kolegů z automobilové redakce, ale také zajímavé detaily a nakonec i oficiální obrázky a skici designérů, na základě kterých Vision E vznikl Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Na dalších snímcích si můžete prohlédnout další fotky auta od kolegů z automobilové redakce, ale také zajímavé detaily a nakonec i oficiální obrázky a skici designérů, na základě kterých Vision E vznikl | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

Premiéru si Škoda Vision E odbyla na autosalonu v Šanghaji a ukazuje aktuální vývoj automobilky. Ta má v plánu za osm let nabízet pět plně elektrických modelů.
Jedná se o vozidlo kategorie SUV-kupé poháněné čistě elektromotory. Je to tedy přímá konkurence pro Teslu Model X.
Stojí na nové platformě vyvíjené koncernem cíleně pro elektromobily. Má proto zesílenou podlahu uzpůsobenou zabudování baterií. A budoucím trendům nahrává i chybějící střední sloupek.
Je to Škodovka, tak se hledí i na velikost kufru. Kvůli vyvýšené podlaze to ale rekordman rozhodně nebude.  Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz
68
Fotogalerie

Škoda Vision E: Český elektromobil, který umí řídit sám

  • Škoda oficiálně představila svůj elektromobil Vision E
  • zatím se jedná o koncept, ale dává představu o tom, co se ve škodovce vyvíjí
  • Auto je podobné Modelu X od Tesly, umí také samo řídit

Škoda Auto v oficiálně představila elektromobil Vision E. Jedná se o vozidlo kategorie SUV-kupé poháněné čistě elektromotory. Takto vypadá budoucnost.

Auto se v této podobě nezačne hned nabízet, jedná se o koncept, ale podle plánu by měla z Mladé Boleslavi již za dva roky vyjet první škodovka typu plug-in hybrid, tedy s dobíjecím hybridním pohonem, a v roce 2025 už se počítá s tím, že by v nabídce bylo pět plně elektrických modelů. To je už za osm let! Dá se očekávat, že některý z těchto plánovaných modelů bude vycházet právě z konceptu Vision E. Ten si prohlédněte v bohaté fotogalerii.

Fotografie zajistili kolegové z redakce Auto.cz, kteří jsou přímo na místě. Jejich první postřehy si můžete poslechnout zde.

Určitě si přečtěte

Články odjinud