Toto je vůbec první oficiální skica elektrické Škody Citigo. Půjde o první sériově vyráběný elektromobil Škoda. Dojezd na jedno nabítí by se měl pohybovat okolo 300 km, základní cena má být hluboko pod půl milionem korun.

Toto je vůbec první oficiální skica elektrické Škody Citigo. Půjde o první sériově vyráběný elektromobil Škoda. Dojezd na jedno nabítí by se měl pohybovat okolo 300 km, základní cena má být hluboko pod půl milionem korun.

Možná jste zaznamenali, že do ulic už nedávno elektrické modely Citigo vyjely, jedná se však o prototypy E-Pilot, které Škoda zapůjčila vybraným firmám, fleetovým zákazníkům a institucím státní správy.

Možná jste zaznamenali, že do ulic už nedávno elektrické modely Citigo vyjely, jedná se však o prototypy E-Pilot, které Škoda zapůjčila vybraným firmám, fleetovým zákazníkům a institucím státní správy.

Jde o převlečené Volkswageny e-up!, jejichž prostřednictvím chce značka získat cenné informace reálných uživatelů a zkušenosti reálných uživatelů.

Jde o převlečené Volkswageny e-up!, jejichž prostřednictvím chce značka získat cenné informace reálných uživatelů a zkušenosti reálných uživatelů.

Sériové eCitigo na jedno nabití ujede zhruba 300 kilometrů a výroba odstartuje koncem letošního roku.

Sériové eCitigo na jedno nabití ujede zhruba 300 kilometrů a výroba odstartuje koncem letošního roku.

Škoda e-Pilot je prototyp elektrického vozu do města. Do ulic vyráží právě teď a testovat jej budou zákazníci Škodovky.

Škoda e-Pilot je prototyp elektrického vozu do města. Do ulic vyráží právě teď a testovat jej budou zákazníci Škodovky.

Škoda Auto je již přes dvacet let oficiálním partnerem Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF. Představení prvních elektrifikovaných modelů tedy sfoukne během letošního ročníku. Kromě eCitiga by to měl být i plug-in hybrid v podobě modelu Superb.

Škoda Auto je již přes dvacet let oficiálním partnerem Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF. Představení prvních elektrifikovaných modelů tedy sfoukne během letošního ročníku. Kromě eCitiga by to měl být i plug-in hybrid v podobě modelu Superb.

A toto už je dříve představený koncept Škoda Vision E – ten by měl být předobrazem budoucího modelu, který již od počátku bude vyvíjen jako plně elektrický,  Fotografie zajistili kolegové z redakce  Auto.cz , kteří jsou přímo na místě. Jejich první postřehy si můžete  přečíst a poslechnout .

A toto už je dříve představený koncept Škoda Vision E – ten by měl být předobrazem budoucího modelu, který již od počátku bude vyvíjen jako plně elektrický,  | Fotografie zajistili kolegové z redakce Auto.cz, kteří jsou přímo na místě. Jejich první postřehy si můžete přečíst a poslechnout.

Premiéru si Škoda Vision E odbyla na autosalonu v Šanghaji v roce 2017 a ukazuje aktuální vývoj automobilky. Ta má v plánu v roce 2025 nabízet pět plně elektrických modelů.

Premiéru si Škoda Vision E odbyla na autosalonu v Šanghaji v roce 2017 a ukazuje aktuální vývoj automobilky. Ta má v plánu v roce 2025 nabízet pět plně elektrických modelů.

Škoda Vision E - jedná se o vozidlo kategorie SUV-kupé poháněné čistě elektromotory. Je to tedy přímá konkurence pro Teslu Model X.

Škoda Vision E - jedná se o vozidlo kategorie SUV-kupé poháněné čistě elektromotory. Je to tedy přímá konkurence pro Teslu Model X.

Stojí na nové platformě vyvíjené koncernem cíleně pro elektromobily. Má proto zesílenou podlahu uzpůsobenou zabudování baterií. A budoucím trendům nahrává i chybějící střední sloupek.

Stojí na nové platformě vyvíjené koncernem cíleně pro elektromobily. Má proto zesílenou podlahu uzpůsobenou zabudování baterií. A budoucím trendům nahrává i chybějící střední sloupek.

Je to Škodovka, tak se hledí i na velikost kufru. Kvůli vyvýšené podlaze to ale rekordman rozhodně nebude. Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Je to Škodovka, tak se hledí i na velikost kufru. Kvůli vyvýšené podlaze to ale rekordman rozhodně nebude. | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

Interiér s takto lesklými prvky by asi do finální podoby nikdy neprošel, ale všudypřítomné displeje asi budou běžné celkem bezpochyby.

Interiér s takto lesklými prvky by asi do finální podoby nikdy neprošel, ale všudypřítomné displeje asi budou běžné celkem bezpochyby.

Standardem novodobých automobilů se stává panoramatická střecha

Standardem novodobých automobilů se stává panoramatická střecha

Madlo sloužící jako univerzální držák na mobil či prostor pro velkou lahev s pitím... Škoda tradičně hledí na užitečné maličkosti.

Madlo sloužící jako univerzální držák na mobil či prostor pro velkou lahev s pitím... Škoda tradičně hledí na užitečné maličkosti.

Místo řadící páky je jen ovládání systému. Koncept sází na křišťálové doplňky designu.

Místo řadící páky je jen ovládání systému. Koncept sází na křišťálové doplňky designu.

Dva pedály stačí. A ani ty nebudou vždy potřeba, elektrická Škoda už bude vybavena pokročilým asistenčním systémem, který umožní automatické řízení vozidla Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Dva pedály stačí. A ani ty nebudou vždy potřeba, elektrická Škoda už bude vybavena pokročilým asistenčním systémem, který umožní automatické řízení vozidla | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

Krajní trojúhelníkové displeje na okrajích přístrojové desky nahrazují zrcátka. Místo nich jsou venku kamery.

Krajní trojúhelníkové displeje na okrajích přístrojové desky nahrazují zrcátka. Místo nich jsou venku kamery.

Displeje zcela nahradily klasické analogové ukazatele. Funkce vozidla lze ovládat ovladačem, hlasem či gesty.

Displeje zcela nahradily klasické analogové ukazatele. Funkce vozidla lze ovládat ovladačem, hlasem či gesty.

Volant je možné občas pustit, systém autonomního řízení zvládne sám jezdit pod dálnici (nejen držet se v pruhu, ale i předjíždět) nebo se pohybovat v koloně, na parkovišti najde místo a zaparkuje do něj. Zkrátka podobně jako funkce autopilota v Teslách.

Volant je možné občas pustit, systém autonomního řízení zvládne sám jezdit pod dálnici (nejen držet se v pruhu, ale i předjíždět) nebo se pohybovat v koloně, na parkovišti najde místo a zaparkuje do něj. Zkrátka podobně jako funkce autopilota v Teslách.

Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 225 kW, poháněna jsou všechna čtyři kola. Li-Ion akumulátory mají zajistit dojezd až 500 km díky pokročilé rekuperaci energie. Maximální rychlost vozu je 180 km/h.

Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 225 kW, poháněna jsou všechna čtyři kola. Li-Ion akumulátory mají zajistit dojezd až 500 km díky pokročilé rekuperaci energie. Maximální rychlost vozu je 180 km/h.

Jakoby nám to něco připomínalo... Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Jakoby nám to něco připomínalo... | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

...Tesla Model X! Nový koncept Škody je Tesle docela podobný.

...Tesla Model X! Nový koncept Škody je Tesle docela podobný.

Auto pečlivě hlídá svého řidiče, sleduje srdeční tep či pohyb jeho očí. V případě usnutí či zdravotních problémů auto převezme řízení a zastaví u kraje vozovky.

Auto pečlivě hlídá svého řidiče, sleduje srdeční tep či pohyb jeho očí. V případě usnutí či zdravotních problémů auto převezme řízení a zastaví u kraje vozovky.

Navigační panel na středovém tunelu

Navigační panel na středovém tunelu

Historický odkaz... Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Historický odkaz... | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

Univerzální držák mobilu ve dveřích

Univerzální držák mobilu ve dveřích

Svůj displej má i spolujezdec a v opěrkách hlavy jsou obrazovky také pro pasažéry na zadních sedadlech

Svůj displej má i spolujezdec a v opěrkách hlavy jsou obrazovky také pro pasažéry na zadních sedadlech

Zde jsou pěkně vidět oba krajní trojúhelníkové displeje nahrazující zrcátka

Zde jsou pěkně vidět oba krajní trojúhelníkové displeje nahrazující zrcátka

Každé skořepinové sedadlo má nastavitelné tvarování a posun, ale také otočení až o 20°. Tyto vychytávky se ale zpravidla do sériové výroby nedostanou, značně by auto prodražily a ve výsledku by jej učinily méně univerzální a praktické.

Každé skořepinové sedadlo má nastavitelné tvarování a posun, ale také otočení až o 20°. Tyto vychytávky se ale zpravidla do sériové výroby nedostanou, značně by auto prodražily a ve výsledku by jej učinily méně univerzální a praktické.

Vestavěná navigace už je naprostý základ Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Vestavěná navigace už je naprostý základ | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

Takto probíhalo odhalení

Takto probíhalo odhalení

Škoda Vision E pod plachtou - všimněte si, jak prosvítá celá boční lišta předních dveří. Když boční blinkr nemůže být zvýrazněn na zpětných zrcátkách, která chybí, zvolili designéři jiné řešení pro zvýraznění

Škoda Vision E pod plachtou - všimněte si, jak prosvítá celá boční lišta předních dveří. Když boční blinkr nemůže být zvýrazněn na zpětných zrcátkách, která chybí, zvolili designéři jiné řešení pro zvýraznění

Tento typ karoserie (SUV-kupé) Škoda zvolila vůbec poprvé

Tento typ karoserie (SUV-kupé) Škoda zvolila vůbec poprvé

Přední světlomety tvoří již výhradně LED a jsou spojeny do celistvých pásů

Přední světlomety tvoří již výhradně LED a jsou spojeny do celistvých pásů

Na dalších snímcích si můžete prohlédnout další fotky auta od kolegů z automobilové redakce, ale také zajímavé detaily a nakonec i oficiální obrázky a skici designérů, na základě kterých Vision E vznikl Další postřehy a videa  najdete na Auto.cz

Na dalších snímcích si můžete prohlédnout další fotky auta od kolegů z automobilové redakce, ale také zajímavé detaily a nakonec i oficiální obrázky a skici designérů, na základě kterých Vision E vznikl | Další postřehy a videa najdete na Auto.cz

Možná jste zaznamenali, že do ulic už nedávno elektrické modely Citigo vyjely, jedná se však o prototypy E-Pilot, které Škoda zapůjčila vybraným firmám, fleetovým zákazníkům a institucím státní správy.
Jde o převlečené Volkswageny e-up!, jejichž prostřednictvím chce značka získat cenné informace reálných uživatelů a zkušenosti reálných uživatelů.
Sériové eCitigo na jedno nabití ujede zhruba 300 kilometrů a výroba odstartuje koncem letošního roku.
Škoda e-Pilot je prototyp elektrického vozu do města. Do ulic vyráží právě teď a testovat jej budou zákazníci Škodovky.
51
Fotogalerie

Škoda vstupuje mezi elektromobily. Ve čtvrtek ukáže plně elektrický vůz, který začne prodávat

Škoda je hlavním sponzorem aktuálně probíhajícího mistrovství světa v hokeji, a tak této příležitosti využije k premiéře svého prvního elektromobilu. Stane se tak ve čtvrtek 23. května v 15:00 v Bratislavě, tedy pár hodin před čtvrtfinálovým zápasem. A už se ví, že oním prvním elektromobilem Škodovky bude model eCitigo.

Škoda eCitigo nebude navenek nic nového, vychází totiž ze standardního modelu Citigo, jen bude postavena na nové, plně elektrické platformě. Tu už využívají koncernoví sourozenci VW e-Up! a Seatu e-Mii, ale Škoda by měla přinést modernizaci a především větší dojezd. Zatímco VW e-Up! má udávaný dojezd jen 160 km, Škoda eCitigo by podle předběžných informací měla zvládnout až 300 km

Na podrobnosti si musíme počkat do čtvrtka. Kromě malého elektromobilu by se mohla ukázat také nová verze modelu Superb v podobě plug-in hybridu. Jsou to každopádně první modely, kterými škoda vkročí do elektrické budoucnosti. Pokračovat pak může modely, které už budou zcela od počátku navrhované jako elektromobily - předobrazem budiž koncept Škoda Vision E představený před dvěma roky

O novinkách Škody a dalších automobilek podrobně informují kolegové z webu AutoRevue.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud