Skutečné hvězdné války: Jak bude vypadat případný vojenský konflikt ve vesmíru?

Militarizace vesmíru rychle pokračuje a někteří odborníci se tak začínají přemýšlet nad tím, jak by v brzké budoucnosti mohly vypadat případné hvězdné války.

Pokud by se vám zamlouvaly zuřivé souboje kosmických lodí, budete nejspíš zklamáni. Podle nové zprávy Aerospace Corporation by byl takový konflikt spíše pomalejší, promyšlenější a svým způsobem neohrabaný.

Hlavní důvod představuje skutečnost, že operace ve vesmíru je třeba plánovat s dostatečným předstihem. A jakmile se satelit nachází na oběžné dráze, nemůže jednoduše měnit směr nebo se otáčet jako stíhačka. Díky tomu je pravděpodobnost spontánní šarvátky ve vesmíru značně menší než na Zemi.

Pomalejší a rozvážnější

„Jakýkoli konflikt ve vesmíru bude mnohem pomalejší a rozvážnější než scéna ze Star Wars,“ řekla autorka výše zmíněné zprávy a projektová inženýrka Rebecca Reesman serveru Ars Technica.

„Vyžaduje to mnohem více dlouhodobého přemýšlení a strategického rozmístění aktiv,“ dodala Reesman.

A nejpravděpodobnější forma boje? Navést satelit na oběžnou dráhu nepřátelského satelitu a vyvolat jejich vzájemnou srážku.

Diskuze (16) Další článek: Nové Raspberry Pi Compute Module 4: Cena začíná na sedmi stovkách