Skvělý úspěch crowdsourcingu: Amatérští badatelé objevili multiplanetární systém

Názory k článku

dolph1888  |  16. 01. 2018 16:17  |  Microsoft Windows 10 Firefox 57.0

Cesty k jiné soustavě se pravděpodobně nedožije žádný žijící současník, doufám tedy alespoň v to, že se já dožiji časů, přímého pozorování blízkých planet, řekněme tak do 15 - 30 světelných let. Nebýt vyhazování peněz ať už na válku "o nic" (víra, uraženost, ideologie), podpory teroristů (počítám mezi ně i palestinský Hizballáh, jsem už takový), podporu zemí, které nechtějí regulovat svoji porodnost (tento přístup nám zavinil stěhování národů, ne hlad a změny klimatu), hloupé se vrhání do naivní představ ohledně OZE, když máme spolehlivé a čisté jádro (co je lepší, pár skladů vyhořelého paliva, nebo doly, továrny, odkaliště zaneřáděná při výrobě Li-ion, o plýtvání vzácnými prvky nemluvě?), tak už dávno máme velmi výkonné optické, rádiové, rentgenové a další soustavy ve vesmíru, daleko od Země v provozu. Vsadím se, že i gravitační vlny, bychom měřili díky soustavě zrcadel tak přesně, že bychom pozorovali výchylky u našeho Slunce, možná velkých planet. A dobývání planet, na Marsu bychom dávno byli s trvalou základnou, dnes městem. Ne, je třeba experimentovat, mít všude hafo mladičkých nemakačenků z humanitních taky škol (soc. nekňubů), pokoušíme se měnit věci, na které zatím nestačíme, kterým nerozumíme, negenerujeme dost $, doufejme, že přijde nedostatek, třeba hlad, jiné tragédie a lidem se zase rozsvítí v hlavách, a oddělí důležité od nepodstatných hloupostí, sny od reality.

16. 01. 2018 17:04 | Microsoft Windows 10 Chrome 63.0.3239.132

„wisdom of the crow" = moudrost vrány. Spravte si to.

Dvořák1  |  16. 01. 2018 19:39  |  Microsoft Windows 7 Firefox 58.0

Když autor článku nezaujme obsahem, tak se to snaží dohnat v titulku cizím slovem, kterému většinou sám nerozumí. Opravdu je tak špatný český význam "dělba práce"?Mínusařům bych rád připomenul, že ani za Německé okupace se tolik Čechů nesnažilo mluvit Německy, jako se nyní různí zrádci snaží mluvit anglicky a anglicismy protlačit do češtiny a tím ji zničit. Kdo si neváží mateřského jazyka, tak by měl odejít jinam.