Sledujte start rakety Antares s nákladní kosmickou lodí Cygnus

Aktualizováno 23:15 start byl posunut o cca 5 minut, živý přenos tedy začne ve 23:45 hodin našeho času.

Dnes v pozdních nočních hodinách našeho času by se na Mid-Atlantic Regional Spaceport měl uskutečnit další start rakety Antares. Ta vynese na oběžnou dráhu loď Cygnus.

Jde o bezpilotní nákladní kosmickou loď, kterou původně vyvinula americká společnost Orbital ATK, ale v roce 2018 její výrobu převzala firma Northrop Grumman.

Tato konkrétní se jmenuje SS Ellison Onizuka a jejím úkolem je dopravit na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) různé vědecké experimenty, zásoby a další věci.

Pokud tuto zajímavou událost chcete sledovat, začátek živého přenosu s českým komentářem Dušana Majera je předběžně naplánován na 23:40.

Titulní ilustrační foto: NASA HQ PHOTO, CC BY-NC-ND 2.0