Sledujte start rakety Delta IV Heavy s přísně tajným nákladem

Foto: NASA
Sledujte start rakety Delta IV Heavy s přísně tajným nákladem | Foto: NASA

Dnes krátce před půlnocí našeho času vyrazí do vesmíru raketa Delta IV Heavy. Tentokrát s přísně tajným nákladem, který na oběžnou dráhu vynáší pro National Reconnaissance Office (NRO).

Některá zahraniční média spekulují, že se jedná o špionážní satelit. Co se však týká orbitálních parametrů, jedinou veřejně dostupnou informací je finální výška, která činí cca 35 900 km.

Jelikož rakety Delta IV Heavy využívají jako palivo kapalný vodík (LH2), jejich vzlety jsou divácky značně atraktivní – vypadá to totiž jako by během nich vzplály.

Tento konkrétní start proběhne na floridském Cape Canaveral Air Force Station a vy ho prostřednictvím Mall TV můžete sledovat živě s českým komentářem:

Diskuze (7) Další článek: Telefony s Androidem do 8 000 Kč: Výkon vás může potěšit, foťák zklamat

Témata článku: Technika, Vesmír, Kosmonautika, Raketa, Satelit, Vesmírné starty, Start, Dostupná informace, Palivo, Start rakety, Mall TV, Oběžná dráha, NROL, Delta IV Heavy, SLE, Náklady, Satelitní komplety na Heureka.cz

QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze