Sledujte start rakety Falcon 9 s tajným nákladem pro National Reconnaissance Office

Dnes v odpoledních hodinách našeho času by měl proběhnout další start rakety Falcon 9 od společnosti SpaceX. Ta vynese do vesmíru tajný náklad pro National Reconnaissance Office (NRO).

Žádné bližší informace o přepravovaných satelitech (jejich počet, velikost, cílová orbita atd.) tudíž nejsou známy.

Mise zvaná NROL-108 zahrnuje i jednu vzácnou událost: první stupeň rakety (který bude použit již popáté) tentokrát přistane na pevnině a nikoliv na moři. Konkrétně v Landing Zone 1 na Cape Canaveral Space Force Station.

Co se týče počasí, předpověď je zatím optimistická – pravděpodobnost toho, že budou příznivé podmínky, činí 70 %. Živý přenos s českým komentářem můžete sledovat prostřednictvím Mall TV od 15:00:

Titulní ilustrační foto: Official SpaceX Photos, CC BY-NC 2.0

Váš názor Další článek: Nvidia posune uvedení GeForce RTX 3080 Ti až na únor, v lednu se dočkáme základní GeForce RTX 3060

Témata článku: Technika, Vesmír, SpaceX, Kosmonautika, Raketa, Satelit, Falcon, Vesmírné starty, Mall TV, Náklady, Start rakety, Landing Zone, Start, SLE, SpaceX Photos, NROL, Official SpaceX Photos, Satelitní komplety na Heureka.cz

Subvarianta omikronu BA.2 znepokojuje epidemiology. V Dánsku už tvoří skoro polovinu případů

** SARS-CoV-2 omikron má tři hlavní subvarianty: BA.1, BA.2 a BA.3 ** BA.2 je ještě nakažlivější než již tak značně infekční omikron. ** V Dánsku již tvoří polovinu všech případů nákazy omikronem

SARS-CoV-2Mutace

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček