Falcon | Vesmírné starty

Sledujte start rakety Falcon 9 s tajným nákladem pro National Reconnaissance Office

Dnes v odpoledních hodinách našeho času by měl proběhnout další start rakety Falcon 9 od společnosti SpaceX. Ta vynese do vesmíru tajný náklad pro National Reconnaissance Office (NRO).

Žádné bližší informace o přepravovaných satelitech (jejich počet, velikost, cílová orbita atd.) tudíž nejsou známy.

Mise zvaná NROL-108 zahrnuje i jednu vzácnou událost: první stupeň rakety (který bude použit již popáté) tentokrát přistane na pevnině a nikoliv na moři. Konkrétně v Landing Zone 1 na Cape Canaveral Space Force Station.

Co se týče počasí, předpověď je zatím optimistická – pravděpodobnost toho, že budou příznivé podmínky, činí 70 %. Živý přenos s českým komentářem můžete sledovat prostřednictvím Mall TV od 15:00:

Titulní ilustrační foto: Official SpaceX Photos, CC BY-NC 2.0

Váš názor Další článek: Nvidia posune uvedení GeForce RTX 3080 Ti až na únor, v lednu se dočkáme základní GeForce RTX 3060

Témata článku: Technika, Vesmír, SpaceX, Raketa, Satelit, Kosmonautika, Falcon, Vesmírné starty, Náklady, Landing Zone, Start, Mall TV, Official SpaceX Photos, NROL, Start rakety