Sledujte start rakety Falcon 9 se satelitem Türksat 5A

V pátek brzy ráno našeho času by měla vyrazit do vesmíru raketa Falcon 9 s tureckým komunikačním satelitem Türksat 5A, který vyrobila společnost Airbus Defense and Space.

Türksat 5A bude fungovat na geostacionární oběžné dráze (GEO) a poskytovat telekomunikační služby i televizní vysílání Turecku, Evropě, Střednímu východu a částem Asie a Afriky.

Foto: Airbus Defense and Space

5A je založen na satelitním „busu“ (sběrnici) Eurostar-3000EOR, který disponuje dvěma výsuvnými křídly se solárními panely. Podle dostupných informací půjde o nejvýkonnější satelit ve flotile Türksat.

Start je předběžně naplánován na 2:28 hodin. V případě zájmu ho prostřednictvím Mall TV můžete sledovat živě a s českým komentářem Dušana Majera:

Titulní ilustrační foto: Official SpaceX Photos, CC BY-NC 2.0

Diskuze (1) Další článek: Homomorfní kryptografie: Málokdo ji rozumí, ale může vyřešit naši touhu po absolutním soukromí na internetu

Témata článku: Technika, Vesmír, Kosmonautika, Raketa, Evropa, Vesmírné starty, Satelit, Afrika, Falcon, Turecko, GEO, Space, SLE, Dušan Majer, Střední východ, Asie, Mall TV, Start rakety, SpaceX Photos, Official SpaceX Photos, Satelitní komplety na Heureka.cz

Proč věříme lhářům aneb jaké strategie klamu na nás nejvíce zabírají

** Podvodní prodejci i neseriózní politici by museli balit, kdybychom je prokoukli a neuvěřili jejich lžím ** To však neumíme, a tak lháři kolem nás celkem spokojeně prosperují ** Proč? Jaké strategie na nás platí?

Psychologie