Sledujte start rakety LauncherOne se čtyřmi satelity

Foto: Virgin Orbit
Sledujte start rakety LauncherOne se čtyřmi satelity | Foto: Virgin Orbit

Aktualizováno 24. června

Start byl nakonec v tichosti odložen. Z dostupných informací plyne, že se poletí nejdříve příští týden, konkrétně ve středu 30. června. Tento termín však zatím není jistý.

Na dnešní den je předběžně naplánována mise Tubular Bells, v rámci níž LauncherOne dopraví na oběžnou dráhu čtyři malé satelity: BRIK-II, STP-27VPA, STORK-4 a STORK-5.

LauncherOne je dvoustupňová raketa vyvinutá americkou společností Virgin Orbit. Do horních vrstev atmosféry ji vynáši upravený Boeing 747-400 zvaný Cosmic Girl.

Foto: Glenn Beltz from Goleta, CA, USA, CC BY 2.0

Není bez zajímavosti, že tato její mise je historicky první, k níž bude zajištěno živé vysílání.

Start by podle dostupných informací měl proběhnout v 19:30 hodin našeho času. Pokud ho chcete sledovat, přenos s českým komentářem Dušana Majera začíná o cca 15 minut dřív.

Diskuze (8) Další článek: Microsoft se přiblížil historické metě 2 bilionů dolarů v tržní kapitalizaci. Zatím ji překonal jen Apple

Témata článku: Technika, USA, Raketa, Satelit, Boeing, Vesmírné starty, STORK, Start, Virgin orbit, Dušan Majer, Start rakety, LauncherOne

Youtuber vyhrál sázku nad fyzikem. Vozidlo poháněné větrem opravdu může jet rychleji, než je rychlost větru

** Může se objekt poháněný větrem pohybovat rychleji než vítr? ** Youtuber Muller tvrdí, že ano. Fyzik Kusenko, že nikoli ** Uzavřeli proto sázku o deset tisíc dolarů. Jak to dopadne?

Fyzika