Sledujte start rakety Proton-M s ruským laboratorním modulem Nauka

Sledujte start rakety Proton-M s ruským laboratorním modulem Nauka | Foto:  Mil.ru, CC BY 4.0

Dnes v odpoledních hodinách našeho času by raketa Proton-M po mnoha letech odkladů a technických potíží konečně měla dopravit do kosmu ruský laboratorní modul Nauka.

Dotyčný modul je určen pro Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS). Podle dostupných informací v něm budou uloženy např. různé vědecké přístroje či zásoby.

Kromě Nauky se na palubě Proton-M bude nacházet rovněž evropský robotický manipulátor ERA. Ten by měl po své instalaci obsluhovat ruskou sekci ISS.

Start rakety z kosmodromu Bajkonur je předběžně naplánován na 16:58 hodin. Živý přenos s českým komentářem Dušana Majera jako vždy začne o něco dřív, konkrétně v 16:40 hodin.

Titulní foto: Mil.ru, CC BY 4.0

Váš názor Další článek: I u nás máme velkou show s drony. Stovka jich rozsvítila nebe nad Prahou

Témata článku: Raketa, Rusko, Mezinárodní vesmírná stanice, Vesmírné starty, Start, Era, Raketa Proton, ISS, Kosmodrom Bajkonur, Dušan Majer, Nauka, Kosmos, Start rakety, Rusk, Modul

Pokročilá metoda zabezpečení mobilů mizí. Proč se přestal používat skener oční duhovky?

** Koronavirus na několik měsíců vyřadil z provozu skenery obličeje ** Měly problém u uživatelů s nasazenou rouškou ** Samsung měl už před lety vlastní řešení, které ale opouští

GalaxyOční skenerHistorie

Tenhle čip proslavila omezení spojená s Windows 11. Co byste měli vědět o TPM

** Windows 11 budou požadovat, aby měl počítač TPM ** K čemu slouží, jak zjistit, zda jej v počítači máte? **Jak jeho případnou absenci vyřešit?

TPMWindows 11Bezpečnost