Pokud by to někoho zajímalo, tak na youtube hledejte Zjisti víc 53 Korporátní podvody. Borci tomu věnovali trochu času hned na začátku (1:40 to začíná) a hezky to popisují od začátku.Nevim, jestli se tu dají dávat odkazy nebo se za to maže, tak to píšu takhle, ale to každej najde.
Zelenou ideologií ovlivnění manažéři tak rádi slyší, když jim někdo nabídne řešení na jejich klimatickou tíseň, že se dají snadno nachytat.
U kamionů vidím jako jediné smysluplné řešení tohle:Automobilka Scania je jednou z hlavních společností, která experimentuje s elektrifikací nákladní dopravy pomocí trolejového vedení. V Evropě probíhá několik projektů, které testují tuto technologii a vyhodnocují její přínosy. Například v Německu, Itálii a Švédsku jsou aktivně podporovány výzkumné projekty zaměřené na vybudování elektrifikační infrastruktury pro dálniční síť.Tato technologie umožňuje kamionům připojit se k trolejovému vedení pomocí pantografového sběrače, který přenáší energii přímo do elektromotoru a současně nabíjí akumulátor. Když kamion opustí elektrifikovaný pruh, pokračuje v jízdě na energii z akumulátoru.Ještě lepší by možná bylo klasické diesel-elektrické řešení. Současně by při napájení z troleje mohlo fungovat plně autonomní řízení a řidič by mohl odpočívat.
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 2. 2025 09:51
Pak bych ještě přidal koleje a máme znovu objevený vlak. 🙂 Myšlenka mě také nadchla, ale je není to ono, je to extrémě drahé - trolejbus na dálnici. Jestli není lepší jít formou syntetického paliva.
Ne, není to znovuobjevený vlak. Ale jo, drahý to bude víc než dost. Nejen samotnej kamion, ale i ta infrastruktura. Nevyplatí se to tak vlastně nikomu.
Vyplatit se to muze. Trocha kupeckych poctu: Vezmeme 100 km usek D1, at se na to dobre pocita. Denne tam projede tak 10 tisic kamionu se spotrebou 30 litru/100 km. Za den se tam teda propali palivo za 11 milionu korun, resp. 4 miliardy za rok. A ted kolik se da usetrit pri jizde na elektrinu. U osobaku se spotrebou 7l/100km stoji tech 100 kilometru zhruba 266 korun. Elektromobil sezere tak 20 kWh/100 km, coz je pri aktualni cene silove elektriny nekde pod 80 korun. Ta uspora je tedy teoreticky 70%(V pripade troleji to spis bude vic, protoze kamion nebude muset vozit tolik akumulatoru). Je tam nekde tedy teoreticka uspora kolem 3 miliard rocne. Kdyz to bude mit dobu obnovy tak 10 let, usetri se 30 miliard. Da se za tu cenu postavit 200 km troleji, aby se to alespon teoreticky vyplatilo? Tady poprve vubec netusim, ale dokazu si predstavit, ze ano. Na 100 metru troleji mame 15 milionu - to by na ctyri sloupy a nejake draty stacit mohlo. Ano - je tam spousta otazek a detailu k doreseni a predevsim problem, ze tim stat prijde o spotrebni dan z nafty, ale jako uplnej nesmysl to nevidimP.S. Prosim netahat za cislicka, trochu jsem zjednodusoval a zaokrouhloval, at se to lip pocita.
No jenže to počítáš, kolik ušetří provozovatel toho kamionu. Jenže stát by to musel platit ze svého, ne z té ušetřené částky. Druhá věc je, že by nemusely všude stačit mosty a možná by bylo nutné stavět nové a výš.No a aby to mělo smysl, musel by člověk dokopat dopravce co nejdřív vyměnit co nejvíc kamionů. A to je asi největšíproblém. Pokud tohle nebude mít víc států, je to zase na prd a zase tak moc lidí si to nepořídí.
Nedobre se na to divas. To je jen odhad toho, jaky je tam potencial pro usporu. To znamena, ze "podnikatelsky zamer" neleti rovnou do kose. Kdyz budou naklady na strane implementace jak na strane provozovatele dalnice, tak ze strany dopravnich spolecnosti nizsi, nez ta castka, tak to znamena, ze je tam moznost zisku, resp. uspory. A to se bavime ciste o ekonomickem hledisku, bez toho abysme vubec zacali resit establishmentem podporovanou snahu o snizovani zavislosti na fosilnich palivech a emisi.Tahle upravene by nemusely byt vsechny useky dalnic, protoze ten kamion stejne potrebuje mit moznost jezdit i po zapadlych okreskach. Kde to nepujde, tam se to instalovat nebude. Jinak tahac ma stejne zivotnost par let, takze ta obmena by byla rychla. A navic nejde o zadnou totalni zmenu koncepce - proste se da na nekterou napravu(napravy) elektromor a neni potreba ani akumulator. A to muze na palivu za zivotnost kamionu usetrit nekolik milionu.
Nevidím žiaden problém nadviazať na úspech firmy Nikola. Pokiaľ viem, spoločnosť Nikola položilo to, že podvádzali a investorom ukázali video ťahača, ktorý ide z kopca a prezentovali to, že ide na vlastný pohon. Prečo sa snažíš presvedčiť čitateľov Živě o svojej pravde? Založ spoločnosť a nekresťansky zbohatni. Ja do toho nepôjdem.
Ale v tomhle vlakne byla rec o necem jinem. Tahac na baterky je imho neekonomicka picovina. Trakcni vedeni ale smysl mit muze.
A čo ti bráni založiť spoločnosť na výrobu ťahačov s trakčným vedením?
Ja je nechci vyrabet. Ja jen prispel do diskuze s hrubym odhadem, ze troleje na dalnici mohou mit smysl.
Je videt, ze absolventi VS zivota nejenomze neumi pocitat ale ani neumi dat dohromady co pocitat... Nastesti to od tebe nikdo neceka...
Normalni clovek by treba napsal, co je tam spatne.Ale ty jsi jenom mistni klaun, tak se zmuzes jenom na urazky.
Absolventum VS zivota je zbytecne psat co tam maji spatne, stejne to nepochopi. No a neabsolventum VS zivota to neni zapotrebi psat, jim je to jasne po precteni toho nesmyslneho prispevku. Kybel hoven poznas na prvni pohled i bez ochutnani…
Jsi hovado
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.