Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Rodster bude vybaven airbagy, ABS, posilovačem řízení, kontrolou trakce, stabilizačním systémem a posilovačem brzd v základní výbavě. Zdroj: Patak Motors

Rodster bude vybaven airbagy, ABS, posilovačem řízení, kontrolou trakce, stabilizačním systémem a posilovačem brzd v základní výbavě. | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Nabíjecí možnosti zahrnují klasickou 230V zásuvku i nabíjecí stanici, s dobou nabíjení mezi 4 až 9 hodinami, v závislosti na verzi dojezdu (100 až 250 km). Zdroj: Patak Motors

Nabíjecí možnosti zahrnují klasickou 230V zásuvku i nabíjecí stanici, s dobou nabíjení mezi 4 až 9 hodinami, v závislosti na verzi dojezdu (100 až 250 km). | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

K dispozici je verze se sklápěcí střechou i bez střechy. Cena začíná na 16 900 euro a výroba bude zahájena na Slovensku v první polovině roku 2024. Zdroj: Patak Motors

K dispozici je verze se sklápěcí střechou i bez střechy. Cena začíná na 16 900 euro a výroba bude zahájena na Slovensku v první polovině roku 2024. | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster Zdroj: Patak Motors

Patak Rodster | Zdroj: Patak Motors

Prvních 300 exemplářů Rodsteru bude vyráběno ve slovenském městě Lučenec a každý z nich bude označen speciálním číslem. Zdroj: Patak Motors

Prvních 300 exemplářů Rodsteru bude vyráběno ve slovenském městě Lučenec a každý z nich bude označen speciálním číslem. | Zdroj: Patak Motors

Pro řízení tohoto stroje je třeba být starší 16 let, lze jej parkovat i na místech pro motocykly. Zdroj: Patak Motors

Pro řízení tohoto stroje je třeba být starší 16 let, lze jej parkovat i na místech pro motocykly. | Zdroj: Patak Motors

K dispozici je také možnost přizpůsobení vozu vlastním představám, ať už se jedná o barvu, typ karoserie nebo provedení exteriérových doplňků za příplatek. Zdroj: Patak Motors

K dispozici je také možnost přizpůsobení vozu vlastním představám, ať už se jedná o barvu, typ karoserie nebo provedení exteriérových doplňků za příplatek. | Zdroj: Patak Motors

Vážit má okolo 450 kilogramů a bude k dispozici ve variantách s spalovacím motorem umístěným vzadu o výkonu 15 kW, nebo jako 30kW elektromobil s bateriemi pod podlahou. Zdroj: Patak Motors

Vážit má okolo 450 kilogramů a bude k dispozici ve variantách s spalovacím motorem umístěným vzadu o výkonu 15 kW, nebo jako 30kW elektromobil s bateriemi pod podlahou. | Zdroj: Patak Motors

Rodster bude vybaven airbagy, ABS, posilovačem řízení, kontrolou trakce, stabilizačním systémem a posilovačem brzd v základní výbavě. Zdroj: Patak Motors
Patak Rodster Zdroj: Patak Motors
Patak Rodster Zdroj: Patak Motors
Patak Rodster Zdroj: Patak Motors
22
Fotogalerie

Slováci se vytáhli retro vozítkem Patak Rodster. Jezdí na benzin i elektřinu a řídit se dá od 16 let

Výroba se rozběhne v příštím roce, zájem projevili zákazníci i z Německa a Francie. Líbil se také slavnému triu z pořadu Grand Tour.

Rodster (ne Roadster) je kompaktní stroj, který slibuje zajímavé jízdní vlastnosti. Vážit má okolo 450 kg a bude k dispozici ve variantách s spalovacím motorem (vzadu, 15 kW), nebo jako 30kW elektromobil s baterií pod podlahou.

Nabíjecí možnosti zahrnují klasickou 230V zásuvku i nabíjecí stanici, s dobou nabíjení mezi 4 až 9 hodinami, v závislosti na verzi dojezdu (100 až 250 km). K dispozici je verze se sklápěcí střechou i bez ní. Cena začíná na 16 900 eurech (400 tisíc korun) a výroba bude zahájena na Slovensku v první polovině roku 2024. Pro řízení tohoto stroje je třeba být starší 16 let, lze jej parkovat i na místech pro motocykly.

Andrej Hulala, hlavní designér a jednatel společnosti Patak Motors, tvrdí, že jejich cílem bylo uvést na trh model, který kombinuje moderní jízdní vlastnosti a retro design z 30. let.

„Ať už se vydáte do práce, na nákup, pro dítě do školy, či na víkendovou vyjížďku, z každé jízdy budete mít skutečnou radost,“ uvádí. Rodster je vybaven airbagy, ABS, posilovačem řízení, kontrolou trakce, stabilizačním systémem a posilovačem brzd už v základní výbavě. K dispozici je také možnost přizpůsobení vozu vlastním představám, ať už se jedná o barvu, typ karoserie nebo provedení exteriérových doplňků za příplatek.

Prvních 300 exemplářů Rodsteru bude vyráběno ve slovenském městě Lučenec a každý z nich bude označen speciálním číslem. Zákazníci, kteří si tento model objednají, se stanou členy Patak Clubu, který jim přinese celou řadu výhod. Hulala dodává: „Naším cílem je také spojit se strategickým partnerem, který rozvoj značky Patak Motors urychlí. O Rodster totiž projevili zájem zákazníci i ze zemí jako Německo či Francie.“ 

A zájem mělo při své nedávné návštěvě Slovenska i trio z pořadu Grand Tour, tedy Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond. Cena je uvedená níže v tabulce parametrů je garantovaná pro prvních 300 zákazníků a při rezervaci se platí vratný rezervační poplatek 500 euro.

Patak Rodster: Základní technická data
Verze EP 1 EP 2 Spalovací
Typ motoru Synchronní motor s permanentním magnetem Synchronní motor s permanentním magnetem Jednoválec OHC, převodovka CVT
Převodovka 1stupňová 1stupňová ACT
Výkon [kW] 15 (30) 15 (30) 15
Zrychlení 0–50 km/h [s] 7 7 9
Maximální rychlost [km/h] 130 130 125
Kapacita baterie [kWh] 10 20 -
Spotřeba [l/100 km] - - 5,6
Dojezd [km] 100 250 -
Objem nádrže [l] - - 35 l
Hmotnost bez baterie [kg] 450 450 450
Počet míst k sezení 2 2 2
Rozměry D x V x Š [mm] 3360 x 1360 x 1395  3360 x 1360 x 1395  3360 x 1360 x 1395 
Základní cena  22 900 eur 25 400 eur 16 900 eur

Výbava: Čtyři kotoučové brzdy, ABS, tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy, imobilizér, nastavitelná sedadla, přihrádka na přístrojové desce, rám na ochranu proti převrácení, elektrické zamykání, elektrické ovládání oken, stěrače čelního skla s cyklovačem a ostřikovačem, ochrana proti dešti (pro verzi bez střechy) a další.

Určitě si přečtěte

Články odjinud