Solární panely ve vesmíru: Vědci chtějí zjistit, zda je tento koncept získávání energie životaschopný

08. 01. 2023 07:36

V okolí toho paprsku přenášejícího energii dolů budou padat pečení holubi do huby a z mraků bude pršet vařící voda, pokud se rovnou nepřemění na páru.

06. 01. 2023 17:06

Posílal bych to normálně v sudech. Těch je všude dost.

06. 01. 2023 14:10

Asi jsem jedinej, kdo stále vidí tu energetickou budoucnost v jádru. Netvrdím že pouze v járdu. Ale spoléhat se primárně na větrníky, soláry, vesmírný panely.... sakra, to jsou všechno hovadiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 01. 2023 09:59

Panel do vesmíru stojí prachy. Sice má třeba 3x vyšší účinnost na úrovni 60% (protože se posílá do vesmíru a je levnějšít tam poslat 1 superdrahej panel než tam poslat 3 obyčejné panely z čajny.
Ve vesmíru je také více světla a výkonu (W/m2), takže plus.Teď ty mínusy:
Pak tu energii bude třeba transformovat na nějaké záření (světlo, laser, mikrovlny, cokoli) se ztrátou a pak to transformovat na zemi zpět. A jsme tedy na v podstatě na tom samém jako jsme dnes na zemi.Samozřejmě to nebude na geostacionární orbitě protože cena je vysoká, takže bude muset být na nižší dráze stovky takových létajících panelů podobně jako je Starlink. Na zemi se to bude přenášet na nějaké stanice, kterých bude muset být tři řitě. Samozřejmě celý systém bude fungovat 12 hodin denně, takže žádnej zázrak se nekonáPak je tu bezpečnost. Na zemi bude stanice, kde nad ní nebudou smět létat letadla v kuželu s úhlem 30°? 60°? 180° (celá obloha)? Protože by je propálil laser z vesmíru. Jak to vím? Protože když posvítíte na letadlo 20mW laserem, tak je naprostý konec světa. Natož kyž půjde o přenosy v řádu megawatt.Pak tu máme vliv počasí na přenos. Zataženo, oblačnost, které mají tyhle přenosy energie velmi rády.Samozřejmě si za to nějaký věděc splatí hypotéku. Ale už počáteční předpoklady ukazují, že to je nerealizovatelné. Technicky ano, prakticky to nedává smysl.Někde se psalo že lidstvo potřebuje pro svou potřebu pokrýt část sahary solárními panely, aby si vystačilo. OK, ale když dáme do vesmíru panely s 3x větší účinností, bude potřeba tam vynést 1/3 té plochy v podobě panelů.Pamatujete jaké bylo sraní s webbovým teleskopem, dostání na orbitu a kalibrací? A to je v podstatě věc, co má rozpětí 7 metrů...Vsadím se s kýmkoli o cokoli, že to nikdy nebude výdělečné. (Příštích 50 let)

06. 01. 2023 09:07

Ona i ta Sahara někomu oficiálně patří. A domluvit se s vládou Afrického státu na dekády apod. a pak dopravovat energii odtamtud přes další sáty je nejspíš složitější, než dopravit energii z oběžné dráhy. Pro USA zcela jistě.

06. 01. 2023 08:21