Sonda InSight na Marsu detekovala záhadné magnetické pulzy

Robotická meziplanetární sonda InSight na Marsu detekovala sérií záhadných magnetických pulzů. Zajímavé je především to, že k jejich výskytu došlo přesně o půlnoci tamějšího času.

Podle National Geographic vědci zatím netuší, co by za tímto přírodním fenoménem mohlo stát. Už nyní je však jasné, že jeho objev nás přiměje poupravit náš dosavadní pohled na rudou planetu.

V roce 1997 Mars Global Surveyor zjistil, že i Mars měl svého času globální magnetické pole. Odborníci z NASA se však domnívají, že se zhroutilo již před miliardami let. Existuje několik teorií o tom, proč k tomu došlo – jedna z nich například naznačuje, že se jednalo o důsledek intenzivního bombardování asteroidy.

Co ukázala nová měření?

Z výsledků nových měření provedených InSightem ovšem plyne, že magnetické pole na povrchu Marsu je dvacetkrát silnější než se předpokládalo. Jeho směr i síla navíc mají tendenci fluktuovat.

Aby toho nebylo málo, sonda odhalila také podivnou elektricky vodivou vrstvu. Ta se nachází v hloubce přibližně 4 kilometrů.

Existuje určitá šance, že tato vrstva by mohla představovat obrovský rezervoár tekuté vody. Na potvrzení či vyvrácení této možnosti si však ještě nějakou dobu budeme muset počkat.

Diskuze (8) Další článek: Garmin Pay a Fitbit Pay se rozšiřují, podporuje je už i Česká spořitelna

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Mars, InSight, Rezervoár, Měření, Mag, National Geographic, Puls, INS, Nové měření, Bombardování, InSight na marsu, Mar, Magnetické pole

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček