Sonda InSight na Marsu detekovala záhadné magnetické pulzy

Názory k článku

dolph1888  |  24. 09. 2019 17:48  |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

Volil bych nejjednodušší vysvětlení, planeta byla malá (1/2 velikost Země, z toho plynoucí 1/3 gravitace, 1/10 hmotnost), vulkanická činnost probíhala lokálně bez tektonického pohybu desek viz Olympus Mons (hora se zvětšovala stále na stejném místě), větší vzdálenost od Slunce při větší excentricitě dráhy = dynamo zatuhlo (vychladlo). V části planety zůstal permanentní otisk části (nepokrývá celý povrch) bývalého pole a to je vše. Fluktuace možné jsou, co ještě doznívá v jádru my vlastně nevíme (planetotřesení a další jevy jsou na mnoha tělesech sluneční soustavy), ale jedno je jisté, atmosféru neudrželo a máme studenou, suchou, nehostinnou (nikoliv však neobyvatelnou) planetu. Úkolem člověka je ji kolonizovat a buď se na nic naučit žít tak jak je (život pod kopulemi / v podzemí) nebo terraformovat (a nadechnout se také na Marsu „čerstvého” vzduchu).

24. 09. 2019 19:14 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Spustili reaktor.

DDRatm  |  24. 09. 2019 20:24  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.90

Přesně o půlnoci jakého času, UTC, marsovského, nebo redaktorova?

jirik66  |  25. 09. 2019 08:31  |  Microsoft Windows 10 Edge 17.17134

Raději jsem se mrknul na Wiki a je to tak - u naší Země se jako zdroj magnetického pole uvádí elektrický proud vznikající prouděním tekutého vnějšího zemského jádra nacházejícího se mezi pevným vnitřním jádrem planety a zemským pláštěm. Takže nevím jaký vliv by mělo mít na zánik magnetického pole Marsu bombardování asteroidy, které se odehrává na povrchu. Důvodem bude spíše trochu jiné složení marsovského jádra oproti tomu zemskému (podíl železa a niklu), ale hlavně to že jádro Marsu je pravděpodobně již poměrně vychladlé a tedy mnohem méně tekuté než to zemské. Ale občas se tam může něco hnout a vygenerovat magnetický pulz. To je ale jen moje domněnka

Veolw  |  25. 09. 2019 08:53  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.90

Ciste teoreticky. Je mozne aby treba pod povrchem mastsu existoval nejaky inteligentni zivot? Ze se neco kdysi davno stalo a donutilo aby se inteligentni formy zivota presunuly do podzemi? Jen me zajima jestli uz na 100 procent vime ze to mozne neni nebo nevime. Ptam se proto protoze vyrazy jako "zahadne", "podivne", "presne o pulnoci" me nuti myslet si ze to je neco stvorene nejakou inteligenci.