Sonda Juno pořídila další fantastické fotky Jupitera

Sonda Juno 16. prosince úspěšně dokončila v pořadí již desátý „výlet“ kolem Jupitera. Její nástroj JunoCam během něj samozřejmě nezahálel a pořídil další zajímavé snímky. Ty následně ještě vylepšili různí nadšenci, díky čemuž vznikly úžasné barevné obrázky.

„Tak krásná, jak jen planeta může být, ale dostat se příliš blízko a Jupiter s vámi skoncuje,“ komentoval ji umělec Sean Doran, který s NASA spolupracuje už dlouhou dobu.

Připomeňme, že Juno, jejíž výroba stála cca miliardu dolarů, byla v rámci programu New Frontiers vypuštěna 5. srpna 2011. K plynnému obru dorazila po necelých pěti letech – 5. července 2016.

NASA jí nicméně nakonec zničí. Chce totiž zabránit její případné srážce s Jupiterovým ledovým měsícem Europa, na němž by se teoreticky mohl nacházet oceán… a tím pádem i nějaká forma mimozemského života.

Do té doby by však Juno mohla přispět například k odhalení tajemství podivných Jupiterových mraků. Ty jsou mimořádně pestré a v jejich horních vrstvách lze pozorovat velmi složité pohyby.

Zdroj: Business Insider, Foto: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Kevin Gill

Diskuze (3) Další článek: Samsung vyšlechtil svého zabijáka OLED: ukázal novou televizi s mikrodiodami

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Astronomie, Mimozemský život, Jupiter, Zajímavosti, Kevin Gill, Ledový měsíc, MSSS, Složitý pohyb, Evropa, Necelý rok, Dlouhá doba, Business insider, Fotka, New frontiers, Sonda, Juno, Poslední série, NASA JPL, Horní vrstva, DAL, Gill, Dolar

Muž se ztratil na Aljašce a byl nalezen živý a zdravý. Satelitní služba Applu zachránila prvního člověka

** Na světě je první případ záchrany satelitními službami Applu ** Na Aljašce se ztratil muž na sněžném skútru ** Díky satelitní komunikaci byl nalezen živý a zdravý

SatelitiPhone
Japonský obrněnec. Test barevné LED tiskárny OKI C650

Barevná laserová/LED tiskárna od japonské společnosti OKI najde využití především v kancelářích. Na robustní a zároveň kompaktní LEDce můžete tisknout na řadu různých formátů, od obálky až po půl druhého metru dlouhý banner.

OKITiskárnyTesty