Sonda Lunar Reconnaissance Orbiter na Měsíci zaznamenala „pohybující se molekuly vody“

Sonda Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) na Měsíci zaznamenala „pohybující se molekuly vody“ – a to v době, kdy se mezi naší přirozenou družicí a Sluncem nacházela Země.

Vědci až dosud předpokládali, že za takových okolností bude Měsíc odříznut od hlavního zdroje vody, tedy vodíkových iontů ze slunečního větru, což se nutně projeví na jejím množství. Nový výzkum však žádný pokles neodhalil. Výchozí data byla shromážděna ultrafialovým spektrografem Lyman Alpha Mapping Project (LAMP).

„Jde o důležitý výsledek týkající se lunární vody, což je nyní, kdy se náš národní vesmírný program vrací k zaměření na průzkum Měsíce, žhavé téma,“ komentoval to badatel Kurt Retherford ze Southwest Research Institute v Texasu.

„Nedávno jsme převedli režim sběru světla LAMP na měření odražených signálů na přivrácené straně Měsíce s větší přesností, což nám umožňuje lépe sledovat, kde voda je a kolik je jí přítomno,“ dodal.

Již tato průkopnická studie provedená odborníky z Brown University naznačila, že v měsíčních horninách se může nacházet značné množství vody. Tento objev zapříčinil zásadní posun od tehdejšího konsenzu, že většina vody na Měsíci je lokalizována v blízkosti jeho pólů.

Výše uvedené poznatky by mohly přijít vhod budoucím výzkumníkům a zejména kolonistům Měsíce – čím více vody na něm totiž už je k dispozici, tím méně by se jí tam muselo složitě dopravovat.

Diskuze (3) Další článek: CorelDRAW je po 18 letech dostupný i pro Macy. Využívá vychytávky nejnovější verze macOS

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Voda, Měsíc, Luna, Lyman, Orb, Zdroj vody, Průzkum měsíce, Lampa, Sonda, Molekula vody, Brown University, Molekula, MOL, REC, LRO, Reconnaissance Orbiter, VOD

Jsou vůbec DALL-E, Midjourney nebo Copilot legální? Někdo by to měl rozčísnout, dokud je ještě čas

** Z textových a obrázkových AI generátorů se stávají komerční služby ** Už to není experiment pro pár geeků a programátorů ** Právní experti začínají řešit, jestli náhodou neporušují autorské právo

Autorské právoUmělá inteligence
Výsledky testů GeForce RTX 4090. Grafické monstrum s nesmyslným výkonem zesměšňuje všechny karty na trhu

** K dispozici jsou podrobné nezávislé testy nové grafické karty GeForce RTX 4090 ** Nvidia splnila sliby, mezigenerační skok ve výkonu je obrovský ** DLSS 3 přináší revoluci v počtu fps

GeForce RTX 4000Grafické kartyNvidia

Zuckerbergovo metaverzum je zatím tak špatné, že jej nechtějí používat ani jeho zaměstnanci

**V interním oběžníku šéf metaverza v Metě přiznává, že jeho hlavní aplikaci nechtějí používat ani lidé z vývoje. **Horizon Worlds trpí řadou chyb, špatným výkonem nebo neslavně vypadající grafikou. **Ani po výzvě od šéfa metaverza zaměstnanci aplikaci příliš nepoužívají, takže je management musí donutit.

MetametaverseVirtuální realita