Sonda NASA dokázala zdánlivě nemožné a „dotkla se“ Slunce

NASA oficiálně potvrdila, že její sonda Parker Solar Probe pronikla pod horní část atmosféry Slunce známou jako koróna. Jinými slovy, „dotkla se“ naší životodárné hvězdy.

K této významné události ve skutečnosti došlo již letos v dubnu, nicméně proces přenosu dat na Zemi a jejich následného vyhodnocování zabral několik dalších měsíců.

„Jde o monumentální okamžik pro solární vědu a skutečně pozoruhodný čin,“ uvedl mj. Thomas Zurbuchen z NASA v tiskové zprávě.

Inkriminovaný „dotek“ badatelům odhalil nové poznatky o slunečním větru a jeho magnetickém poli. Kromě toho jim poskytnul letmý pohled na „jevy, které není možné studovat z dálky.“

„Vše, co se dozvíme o naší vlastní hvězdě, nás rovněž naučí více o dalších hvězdách ve zbytku vesmíru,“ dodal Zurbuchen.

Jak plyne z článku publikovaném na webu American Physical Society, sonda tento let přečkala bez úhony díky tomu, že je vybavena uhlíkovým tepelným štítem s extrémně vysokou teplotou tání.

Diskuze (6) Další článek: Citroën ukazuje, že elektromobily nemusí být nudné. Koncept My Ami Buggy nemá dveře a zvládne i terén