Sonda New Horizons pořídila fotku z rekordní vzdálenosti 6,12 miliard kilometrů

NASA na počátku prosince pokořila jeden letitý rekord. Sonda New Horizons, která se nyní nachází daleko za Plutem v oblasti Kuiperova pásu, totiž pořídila snímky hvězdokupy NGC 3532 a několika zdejších balvanů (tzv. KBO – Kuiper Belt Objects).

Samotné snímky laickou veřejnost asi příliš neohromí, ale NASA je přesvědčená, že by ji měla ohromit vzdálenost, ze které je sonda New Horizons pořídila: úctyhodných 6,12 miliard kilometrů.

Snímek hvězdokupy NGC 3532 „Studna přání“ z rekordní vzdálenosti 6,12 miliard kilometrů od Země. Rekord doposud držely snímky Sluneční soustavy ze sondy Voyager 1 a roku 1990

A to je právě ten rekord, který doposud držela sonda Voyager 1 od roku 1990, když během několika měsíců pořídila sérii snímků sluneční soustavy včetně jednoho, na kterém svítil jeden slaboučký modrý pixel – Země.

Slavný snímek dostal jméno Pale Blue Dot a Voyager jej pořídil zhruba ze vzdálenosti 6 miliard kilometrů – tedy jen z o něco menší vzdálenosti než New Horizons. Poté vědci z NASA kamery na sondě vypnuli, a tak jsme si na překonání rekordu museli počkat dalších bezmála třicet let.

O něco poetičtější snímek Pale Blue Dot se zřetelným pixelem Země z počátku 90. let minulého století a ze vzdálenosti 6 miliard kilometrů
Diskuze (5) Další článek: Drony DJI jsou jen hloupé hračky, ze Skydio R1 si sednete na zadek!

Témata článku: Země, Vesmír, NASA, Sluneční soustava, Fotografování, Fotoaparát, Pluto, Vzdálenost, Miliarda kilometrů, Rekord, Malá vzdálenost, Laická veřejnost, Kilometr, Snímek, Hvězdokupa, New Horizons, Voyager, Kuiper, Minulé století, Sonda New Horizons