Sonda New Horizons pořídila fotku z rekordní vzdálenosti 6,12 miliard kilometrů

NASA na počátku prosince pokořila jeden letitý rekord. Sonda New Horizons, která se nyní nachází daleko za Plutem v oblasti Kuiperova pásu, totiž pořídila snímky hvězdokupy NGC 3532 a několika zdejších balvanů (tzv. KBO – Kuiper Belt Objects).

Samotné snímky laickou veřejnost asi příliš neohromí, ale NASA je přesvědčená, že by ji měla ohromit vzdálenost, ze které je sonda New Horizons pořídila: úctyhodných 6,12 miliard kilometrů.

Snímek hvězdokupy NGC 3532 „Studna přání“ z rekordní vzdálenosti 6,12 miliard kilometrů od Země. Rekord doposud držely snímky Sluneční soustavy ze sondy Voyager 1 a roku 1990

A to je právě ten rekord, který doposud držela sonda Voyager 1 od roku 1990, když během několika měsíců pořídila sérii snímků sluneční soustavy včetně jednoho, na kterém svítil jeden slaboučký modrý pixel – Země.

Slavný snímek dostal jméno Pale Blue Dot a Voyager jej pořídil zhruba ze vzdálenosti 6 miliard kilometrů – tedy jen z o něco menší vzdálenosti než New Horizons. Poté vědci z NASA kamery na sondě vypnuli, a tak jsme si na překonání rekordu museli počkat dalších bezmála třicet let.

O něco poetičtější snímek Pale Blue Dot se zřetelným pixelem Země z počátku 90. let minulého století a ze vzdálenosti 6 miliard kilometrů
Diskuze (5) Další článek: Drony DJI jsou jen hloupé hračky, ze Skydio R1 si sednete na zadek!

Témata článku: Vesmír, NASA, Země, Sluneční soustava, Fotografování, Fotoaparát, Pluto, Kuiperu, Miliarda kilometrů, Kuiper, Laická veřejnost, New, New Horizons, Studna, Minulé století, Vzdálenost, Rekord, Snímek, REK, Řek, Hvězdokupa, Malá vzdálenost, Sonda New Horizons, Voyager, Kilometr, Digitální fotoaparáty na Heureka.cz