Sonda New Horizons pořídila fotku z rekordní vzdálenosti 6,12 miliard kilometrů

Názory k článku

mhx47  |  15. 02. 2018 13:13  |  Microsoft Windows 7 Chrome 64.0.3282.167
dolph1888  |  15. 02. 2018 13:27  |  Microsoft Windows 10 Firefox 58.0

Krásná sonda, mrzí mě u ní jen jedna věc, že si nevezla dost paliva (či jiný typ pohonu - iontový*), aby se stala umělým satelitem Pluta (stále považuji za planetu, zvykl jsem si na ZŠ).
* Mimochodem zajímavá věc, kdo ví, tak iontové motory jsou zatím napájeny pouze výkonnými (kW) sol. panely a to i do větší vzdálenosti od Slunce. Je to proto, že RTG má malý výkon ve W. Nyní se zamyslete, daleko od Slunce (vnější část soustavy), třeba u Pluta, již sol. panely použít nemůžete, jak tedy budeme pohánět iontové motory, daleko od něj, když ekofašisté a jiní, se bojí do vesmíru, vynášet mobilní, jaderné reaktory (jsou mnohem jednodušší i bezpečnější než to co známe z elektráren). Dokonce se počítalo, že jeden takový, bude na Marsu pohánět výrobník metanu, pro zpáteční cestu. Vývoj stojí a není to chyba vědců. Hlavní problém u takového reaktoru ve vesmíru, je např. chlazení, prototyp 0, testy 0, dálkové mise s iontovými motory 0.

06. 03. 2018 11:46 | Microsoft Windows 10 IE 11.0

Jestli dobře počítám, díváme se na tu hvězdokupu ze sondy a ze Země s rozdílem úhlů necelá desetina úhlové vteřiny. Zajímalo by mě, jestli při takovém úhlu dokážou změřit paralaxu hvězd v té hvězdokupě?