Sonda Solar Orbiter, která má zkoumat především Slunce, už podruhé proletěla ohonem komety

Sonda Solar Orbiter již podruhé úspěšně proletěla ohonem komety. Přestože jejím primárním úkolem je studovat Slunce, podařilo se jí již shromáždit i mnoho zajímavých informací právě o kosmických „vlasaticích“.

Samuel Grant, postgraduální student University College London, byl tentokrát schopen tuto událost předpovědět – a to porovnáním drah výše jmenované sondy a komety Leonard, kterou před více než rokem objevil astronom GJ Leonard na Mount Lemmon Observatory v arizonském Tucsonu.

Vzácné setkání by vědcům mohlo poskytnout nové poznatky o tom, jak sluneční větry mohou ovlivňovat orbity komet.

Solar Orbiter totiž mj. disponuje zařízením zvaným Heavy Ion Sensor (HIS), které je dostatečně citlivé na to, aby dokázalo odlišit atomy, ionty a molekuly produkované dotyčnými větry od těch z ohonů komet.

„Vzhledem k jejich malému elektrickému náboji jsou všechny tyto ionty jednoznačně kometárního původu,“ uvedl Stefano Livi ze Southwest Research Institute.

Titulní foto: Kanijoman, CC BY 2.0