Sondy Voyager stále letí vesmírem. Jak ovlivnily zábavní průmysl?

NASA zveřejnila zajímavý článek o filmech, televizních pořadech, seriálech atd., které mají nějakou souvislost se sondami Voyager. Ty letos oslavily 40. výročí svého vypuštění.

Oba Voyagery dosud shromáždily spoustu zajímavých informací o Sluneční soustavě. Sonda Voyager 1 se proslavila zejména tím, že už nějakou dobu putuje mezihvězdným prostorem. Její „sestřička“ zase dokázala prozkoumat všechny 4 obří planety: Jupiter, Saturn, Uran a Neptun.

Není divu, že dotyčné sondy neunikly ani pozornosti filmařů. Například ve snímku Star Trek: The Motion Picture se objevuje kosmická loď VGer – fiktivní Voyager 6, jehož inteligence byla výrazně posílena jistou mimozemskou rasou.

Samostatnou zmínku si zaslouží rovněž zlaté desky, které Voyagery nesou. Hovoří o nich třeba agent Fox Mulder v seriálu Akta-X (epizoda Little Green Men). Mulder mj. tvrdí, že sondy minuly oběžnou dráhu Neptunu a od té doby už nám od nich nedorazily žádné zprávy. Ve skutečnosti však se Zemí komunikují pořád.

Herec Steve Martin zase v 64. epizodě Saturday Night Live zavtipkoval, že mimozemšťané už desky našli a odpověděli „pošlete více Chucka Berryho“ (na deskách je nahraný i Berryho megahit Johnny B. Goode).

NASA nezapomněla ani na svět hudby. Úspěšný skladatel Dario Marianelli napsal houslový koncert Voyager, jehož světová premiéra se uskutečnila v roce 2014 v Brisbane. Píseň o Voyagerech složil také James Stretton (při příležitosti výše zmíněného výročí).

Diskuze (4) Další článek: Selfie s ohroženým zvířetem? Zamyslete se nad tím, varuje nově Instagram

Témata článku: Vesmír, Technika, Hudba, filmy, seriály, NASA, Astronomie, Sluneční soustava, Saturn, Jupiter, Uran, Mezihvězdný prostor, Deska, Uran a Neptun, Voyager, Culture, Fox Mulder, Televizní pořad, Soundcloudu, Zábavní průmysl, Zajímavá informace, Zajímavý článek, Světová premiéra, Vypuštění, Oběžná dráha, Žába, Star Trek

Pojďme programovat elektroniku: Jak vlastně funguje akcelerometr a gyroskop nejen ve vašem telefonu

** Každý současný vybavený mobil má akcelerometr a gyroskop ** Jenže co každé z těchto čidel vlastně dělá a jak vypadá? ** Dnes si to vysvětlíme a do hry zapojíme i Airbus A380 a Arduino

Nechali jsme dopadnout asteroid Ryugu na Prahu. Místo stověžatého města je pětikilometrový kráter

** Ryugu je blízkozemní planetka, která křižuje dráhu Země ** Její průměr je asi 900 metrů ** Co by se stalo, kdyby Ryugu dopadla na Zemi?

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte se, co zachytily na Street View